Ik vraag mij af of er meer mensen zijn die ver voor de eisprong zwanger zijn geworden. Bij de eerste zat ik op dag 8 van mijn cyclus toen wij onveilige sex hadden. Ik had nooit gedacht daar zwanger van te kunnen worden, maar toch wel. Zijn er meer die zo een week voor de eisprong zwanger zijn geworden?
Jullie dus ook een zeer vruchtbaar stel. Sommige zeggen vaak dat het helemaal niet kan. Blij te horen dat het bij jullie ook zo is gegaan.
Je kunt inderdaad niet voor je eisprong zwanger worden. Want voor een zwangerschap heb je wel een eicel nodig, natuurlijk. Het kan wel zijn dat de zaadcellen heel erg lang blijven leven, waardoor je ten tijde van de eisprong nog levende zaadcellen in je lichaam hebt, wat in een zwangerschap resulteert. Je wordt dan dus niet ruim voor de eisprong zwanger, maar gewoon net als ieder ander tijdens de eisprong. Je bent alleen zwanger geworden als gevolg van een vrijpartij die ruim voor de eisprong plaatsvond.
Jippie, zo bedoel ik het ook. Begrijp heus wel dat je dan nog niet zwanger bent. Heb twee kinderen dus weet wel hoe het werkt.
Het was goed bedoeld, hoor. Je hebt het toch over ver voor de eisprong zwanger worden en het feit dat je hebt gehoord dat dit niet kan? Als je weet hoe het werkt, dan weet je ook dat je inderdaad niet voor je eisprong zwanger wordt en dat de bewering dat dat niet kan dus klopt. Dan had je het iets anders moeten formuleren. Want nu komt het over alsof je niet helemaal weet hoe het zit, vandaar mijn goedbedoelde reactie.