Hallo meiden, Ik heb in 2005 postnatale depressi gehad. En ik ben nu weer zwanger van de 2de. Maar ik ben bang dat ik het weer krijg. weet iemand hoe groot de kans is. Ik moet er wel bij vertellen dat ik nu in een andere situatie zit. Ik had bij de geboorte van me zoontje in 2005 heel veel stress. En dat heb ik nu niet meer. heeft er wel eens iemand 2 keer achter elkaar postnatale depressi gehad.
tsja Girlpower Mama... Met die vraag zit ik dus ook mee! Ik heb het ook in 2005 gehad.. Bij mij lag het niet aan de situatie..Nog steeds stabiel... Maar ik volg dit onderwerp wel even,want ik zou daar ook wel antwoord op willen...
ik kreeg het bij de 1e en bij de 2e leek het wel of mijn "hormonen" weer op zijn oude plek kwamen want tijdens die zwangerchap begon ik me weer te voelen zoals ik me "vroeger" voor de 1e zwangerschap voelde... dus tis zeer zeker niet gezegd dat het een 2e keer weer gebeurd....bij mij was het dus andersom en werd ik tijdens de 2e zwangerschap weer langzaam mijn "eigen ik" zoals ik altijd was.... nu bij deze 3e best wel veel stress gehad maar gelukkig niets aan de hand, al wat ik heb is gewoon door mijn zwangerschapshormonen....
Er is bij: baby & dreumes een topic over dit onderwerp (door Kimkivits gestart). Misschien kan je daar aansluiting vinden? Succes!
Ik heb hele lichte postnale depressief gehad, maar met Myrna had ik totaal geen problemen, maar lag aan thuissituatie, medicijnen gekregen, maar 2 jaar later ben ik meteen gestopt, vind ik totaal niks! Blijkbaar kwam door de hoge hormonen dat niet goed ging met mij!
Mij valt het op, als je hoort van moeders met postnatale depressie, dat ze bijna altijd jongetjes hebben! Zou dit toeval zijn, of kennen jullie ook moeders met dochters en postnatale depressie?