'opvoedkundig' vraagje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MaMa, 16 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Oke mijn mini dreumes wil mij sindskort helemaal voor zichzelf op het moment dat ik achter de computer ga zitten.
    Hangt aan mijn benen, krijsen gillen jengelen enz de hele show tovert hij tevoorschijn om mij maar weg te lokken bij de pc.
    Dan zou je kunnen zeggen, ga dan niet achter de pc zitten. Helaas ligt het niet zo simpel ik werk vanuit huis en moet er wel achter zitten.

Duss hoe hier het beste mee om te gaan?

Als ik hem uitleg, "mama moet even werken op de computer, zometeen ga ik weer met jou spelen" Dat begrijpt hij nog niet. Hij weet wat de computer is, kan hem ook aanwijzen maar waarom het moet en dat ik dadelijk weer hem aandacht geef, dat concept begrijpt hij niet.

Als ik hem telkens tussendoor aandacht geef blijft hij aan mn been hangen en gaat niet zelf spelen..

Als ik hem laat huilen duurt het 2-15 minuten dan gaat hij zelf spelen en dan begint het weer opnieuw na 5 -15 minuten

Als ik hem aandacht geef terwijl hij huilt hou ik het negatieve gedrag in stand? (hij stopt dan niet) Als ik hem aandacht geef als hij lekker zit te spelen dan komt hij direct huilend terug gelopen.
    Dus op welk moment ik hem ook aandacht geef het is niet goed..

Ik doe nu, half uurtje werk en dan 10 minuten knuffelen samen spelen, mits hij niet net druk in zn spel zit dan wacht ik even.

Maar ben eigenlijk niet zo van het laten huilen, zie alleen niet echt andere oplossing.
    Dus hierbij mijn vraag aan jullie :D hoe zouden jullie dit aanpakken???

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Een box doet wonderen en tijdens slaapjes en afleiden

3. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Als ik hem in de box zet gaat hij helemaal los dan gaat hij zwaar overstuur krijsen.
    Hij kan al goed los lopen dus de box is veel te beperkend voor hem

4. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    een half uur om alleen te spelen voor een één jarige is echt veeeel te lang. je mag qua ontwikkeling niet verwachten dat ze dat kunnen.

5. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Oefenen, oefenen, oefenen...
    Bij ons is even op de laptop zo goed als onmogelijk, maar ik heb ook al snel bij mezelf gedacht: 'dan maar niet'. Voor mij is 't hobby.
    Maar ik herken het gedrag wel heel erg bij mijn dochter. Zo is zij ook als ik bijvoorbeeld aan het koken ben of iets anders huishoudelijks doe of als ik aan de telefoon ben.
    Ik blijf het haar uitleggen en haar terugzetten: "mama gaat nu koken, lekker eten maken en jij gaat zelf spelen". En opnieuw en opnieuw en opnieuw. Maar ze begint het nu wel door te krijgen. Ze komt nog wel vaak naar me toe, dan til haar even op, laat van een afstandje zien wat ik aan het koken ben en daarna gaat ze weer spelen. Het huilen is er wel af gelukkig.
    Maar dit is zeker niet van de een op andere dag gegaan helaas...

6. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Het is ook geen half uur spelen he :p het is ik 30 minuten werken.. hij 10 minuten janken en dan 20 minuten spelen. (met tussendoor nog een paar keer aan mn been poroberen of ik al stop)
    Maar okay misschien is dat te lang.
    Hoe lang zou hij op deze leeftijd wel zelf moeten kunnen spelen?
    Ik kan ook elke 15 minuten mn werk voor 5 minuten onderbreken maar dan de kans dat hij net 1 minuut zelf aan het spelen is.
    Of de tijd in laten gaan vanaf dat hij zelf speelt? Wat is wijsheid?

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tja, thuis zijn met een kind van een jaar en verwachten dan je dan effectief kan werken, vind ik eerlijk gezegd absurd. Je kind begrijpt het concept van werken toch helemaal nog niet? Je verwacht volgend mij echt te veel.

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.914
    3.935
    113
    Eh tja... In feite probeer je twee banen tegelijk te doen, dat kan toch normaal gesproken ook niet?
    Als je wilt werken als je kind ligt te slapen, oke maar als die wakker is zul je toch op hem moeten letten. Accepteer het maar, op je kind 'passen' en werken gaat niet samen..
    Waarom geen opvang op de dagen dat je werkt? Het gaat alleen maar lastiger worden de komende jaren..

9. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    hmm tja maar wat moet ik dan.. niet meer werken?? Is ook geen optie
    Zal toch ene manier moeten vinden om dit te laten slagen

10. KimK

KimK Niet meer actief

Je kind naar de opvang? Je kunt niet verwachten dat je kind braaf gaat zitten spelen als jij wil werken. Ik neem aan dat je al werkt tijdens zijn slaapje?

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tja, dat is nu exact waar alle werkende ouders mee worstelen hè.

12. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    tja voorheen ging het wel goed, we kunnen dus niet meer terug naar hoe het was luidt eigenlijk de mening?

Maar ja hier is het dan werken en kind tegelijk, bij een ander is het husihouden en kind tegelijk. Dan moet kind toch ook even wachten? Zoals SportySteenbok ook zegt bij haar is het tijdens eten koken. Uiteindelijk zullen er toch bezigheden zijn die je echt moet doen waarbij je kind even zichzelf zal moeten vermaken.. of dat nu werk of huishouden is

13. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou het geweldig vinden als ik thuis kon werken terwijl de kleine lekker aan het spelen zou zijn! Maar helaas lukt dat hier ook niet.. Even een wasje aanzetten, beetje opruimen en koken is wel het hoogst haalbare en dat is soms al lastig :D Ik denk ook dat je iets te optimistisch hebt gedacht om dat te combineren.. Hier is het echt teveel gevraagd om te verwachten dat de kleine zichzelf vermaakt terwijl ik aan het werk ben, hij heeft veel meer aandacht nodig dan af en toe even samen spelen. Voor mij is het echt een dagtaak, met hem thuis zijn. Dus wij brengen de kids naar de opvang en naar (schoon)ouders op werkdagen, anders komt er weinig van werken terecht.. Kost wel een bak met geld maar hier is geen andere oplossing, helaas...

14. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Als jij op een hele dag maximaal een half uurtje moet werken, dan lijkt het me niet zo'n probleem; over een hele dag kan je kleine zich denk ik wel een half uurtje alleen vermaken. Net zoals anderen een half uurtje koken of een half uurtje huishouden doen. Maar wanneer je echt meerdere uren moet werken, wordt het pas een probleem omdat je dan ineens veel meer vraagt van je kleine. Anderen doen wel kleine en kortdurende klusjes tussendoor maar dat is iets heel anders dan een complete werkdag thuis vervullen terwijl de kleine er ook is. Ik red het zelfs niet om mijn huishouden te doen als de kids thuis zijn dus ook daarvoor komt eens per twee weken iemand hier en de rest doe ik als de kinderen slapen..

15. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    hmm oke over het algemeen reactie : onmogelijk
    duidelijk
    jammer dat wel want het ging zo goed
    Dan maar kijken hoe dan te regelen

16. KimK

KimK Niet meer actief

Andere werkende ouders regelen ook kinderopvang als ze werken. Dus als je echt moet werken is dat je enige oplossing.

17. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik heb het vriendinnen horen zeggen: ja maar dan werk ik 1 dag thuis....Leuk als ze een paar maanden oud zijn, maar daarna werd het voor iedereen in praktijk onhaalbaar. Dus toch de kids naar de opvang en tja, dan kan je net zo goed doorrijden naar kantoor :D.

18. Esvre

Esvre Actief lid

28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je inderdaad teveel verwacht. Het eerste jaar is thuis werken nog wel goed te doen, maar daarna wordt het knap lastig. Hoeveel uur moet je maken?

Ik werk zelf ook thuis, maar dat is vrij weinig uur. Dat stop ik dus zoveel mogelijk in slaapjes en avonden, maar mijn dochter gaat ook naar een gastouder (omdat ik nog studeer) en soms gebruik ik ook wat van die tijd.

Ze kan prima zelf spelen (is 1,5 jaar), maar vind de computer gewoon reuze interessant en wil dan op schoot en op knopjes drukken.. en eerlijk geef haar eens ongelijk ;) Ik snap wel dat ze het fascinerend vind.

Als je dus veel uren moet maken zou ik toch eens kijken naar opvang. Moeten andere ouders ook en waarschijnlijk kun je veel effectiever werken!

19. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Het zal nog moeilijker worden hoor ;) Wacht maar tot je kind 2 is. Je kan echt niet verwachten dat je kan werken met een kind thuis, dat is gewoon zo.

De enige oplossing is opvang zoeken.

20. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Als je echt moet werken, moet je gewoon opvang vinden voor je kind. Je vraagt nu inderdaad te veel van hem. Een klein kind heeft gewoon de hele dag aandacht nodig. Natuurlijk spelen ze soms een tijdje zelf, maar dat zijn nog maar korte momenten. Mijn zoontje is nu 21 maanden en ik zou ook echt niet een tijd achter de computer kunnen werken.

Deel Deze Pagina