Laatst zag ik bij de boekhandel de dvd van Lennart Nilson: 'Het wonder van een nieuw leven'. Het is een film waarbij je precies met echte beelden kunt zien hoe eicellen en zaadcellen ontstaan, hoe een bevruchting in zijn werk gaat, hoe het eitje zich innesteld tot de volledige ontwikkeling van de baby toe. Super interessant! Ik kende zijn foto's en boeken al maar dit vond ik nog mooier, ook de informatie er bij is erg interessant. Wisten jullie bijvoorbeeld dat en spermacel 800 keer met zijn staart per seconde slaat en dat alle zoogdieren in het begin stadium in de baarmoeder er hetzelfde uitzien.. Voor meer info kun je hier kijken: http://www.b-motion.nl/babydvd/nilsson/ Ik kocht hem voor een tientje bij de boekhandel. Echt een aanrader!
ik heb eens zoiets gezien op tv, echt wonderbaarlijk en heel mooi om te zien, zeker als je zwanger bent
ik had een programma op tv gezien over 4 mensen die zwanger zijn, de van 1 baby, andere van een 2ling en de andere van een 3 ling en de andere van een 4 ling. Vanaf het begin lieten ze zien hoe de baby´s groeien tot dat ze geboren zijn en thuis kwamen. Dat duurde wel 2 uur ofzo die programma maar super mooi.
Lijtk me heel erg interessant. Eens kijken of ze hier bij de boekhandel ook hebben, een tientje is geen geld vind ik.
Nou, ik had me al voorgenomen, dat, mocht het zover komen, ik daarnaan mee wilde doen. Dus dat komt dan mooi uit, want ik zou die dvd wel graag willen..
@ milla is dat niet die film met dat franse stel die een kindje krijgt ? Ik heb ook zoiets dat heet : het leven voor de geboorte . Is ook erg intressant dit was geloof ik ook een documentaire op tv ncrv en dc geloof ik ... L.sybje
Die films op tv heb ik niet gezien, ik denk dat het andere zijn.. Als ze op nederland 1, 2 of 3 waren zijn ze waarschijnlijk terug te zien op uitzending gemist.. Sybje en Laila, weten jullie nog hoe die programma's heten en op welke zender of bij welke omroep jullie die gezien hebben?
@milla discovery channel .....en s'avonds laat rond de klok van 23.00 op ned1,2,3 die weet ik niet meer precies . Ik heb hem gekocht op bol.com was ook niet zo duur geloof ik . L.sybje
Ik heb de DVD. het is een erg mooie docu. Heb hem van mijn schoonouders gehad, toen ze hoorden dat wij in verwachting waren. Die docu over die twee, drie en vierlingen heb ik laatst op TV gezien op Nat Geo (als ik het goed heb) was ook erg mooi.
ik heb de film op discovery channel gezien ongeveer rond mei juni heb ik hem gezien, het was ook engels talig.