Ik krijg volgende week een maagverkleining en mag dan 4-6 weken niet tillen maar heb een dreumes van 1 die nog niet loopt..probeer wel hulp te regelen maar mijn man's werk werkt niet mee met zorgverlof, familie heeft ook allemaal pijntjes waardoor Smoeder en mijn moeder zelf ook niet kunnen tillen en mijn gastouders is natuurlijk juist die van 16-26 mei op vakantie. Duzzz ik vroeg mij af hoe mama's dat deden die een kiezernsee kregen voor ene 2e (of 3e) en nog kleine kids hadden lopen. Zijn er tructjes waardoor je makkelijker kan tillen? Zit vooral met het bedje en de kinderstoel. Die laatste kan ik nog oplossen door veel te picknicken in de woonkamer maar ik ben al gewaarschuwd dat op de grond zitten ook moeilijk gaat. Ik weet...hier had ik veel eerder aan moeten denken maar ik had het me nooit zo goed gerealiseerd dat het zo zwaar zou zijn, ik dacht ook dat ik met 2 weken wel weer aan het werk kon Ik heb de thuiszorg al gebeld maar die kunnen niet helpen omdat ik mezelf wel redelijk kan redden maar mijn dochter dus niet ziek is.
mijn dochter is dan ouder, maar heb haar dus ook niet kunnen tillen na de keizersnede. Ze moet op commode verschoond worden, zit in eet stoel en achter op de fiets ook nog......Kan/wil niet altijd trap lopen....enz enz enz. Maar wat ik deed, ze moest gewoon. Trap op, deden we met een spelletje... In de eetstoel...was eerst op trapje klimmen (keukentrapje) en dan zelf erin klimmen..zo ook op de commode...en heb haar veel verschoond op de bank of bed.... In de fietsstoel, dat was moeilijker...maar ook met trapje...en haar dan het laatste stukje overtillen (is niet zo zwaar als vanaf de grond, en hoef je ook niet te bukken) Dus veel zelf laten doen....en het leuk brengen zodat ze zich groot voelt en het ook graag wilt doen! zo is ze ineens voor mij dingen in de vaatwassen gaan doen (deed ze eerst niet) omdat ik niet goed kon bukken.... En klom ze voortaan zelf op de wc, (ze moet bij verschonen op de wc even) waar ze voorheen dat ook nog niet kon/wilde... Je zult versteld staan hoeveel je kids kunnen als mama ineens niet meer helpt hihihi....jouw kindje is veel jonger natuurlijk...maar je zou het kunnen proberen idd met behulp van de trapjes.... Verder veel succes! en als iets echt niet lukt...gewoon laten liggen en idd ipv aan de grote tafel aan de salon tafel eten....tsjah het moet dan maar ff voor een paar weken zo. Groetjes, Miranda ps succes met je operatie!!
Ik heb okt 2011 een gbp gehad en toen was onze meid 14 maanden. Had als voordeel dat onze meid al goed kon lopen en traplopen kon ze ook al. De eerst paar dagen is ze bij de oppas geweest en was man gelukkig vrij. Maar daarna moest ik het toch echt zelf doen. Idd veel verschonen en aankleden op de bank. Met uit bed halen zetten ze haar voeten op de bedrand en kon ik haar er zo uit halen. In bed en op comode klom ze op een huishoud trappetje. Zo een met 2 treden. Heb me heel goed gered die paar weken. Heel veel succes! Ik ben er nu 44 kg mee afgevallen en ook al had ik er last van de eerste paar dagen ik ben heeeel blij dat ik toen deze keuze heb gemaakt. Nogmaals succes!
Dank je wel. Tja, hier kruipt ze pas sinsd 2 weken dus dat wordt een uitdaging maar we verzinnen er wel wat op. Mijn man proberet nog wat extra vrij te krijgen. Maar hoe ging dat danmet knuffelen enzo? Elise zit nu echt in een mama fase dus ik denk dat als mijn man thuis is ik maar beter wat meer op bed kan gana liggen zodat ze niets steeds bij mij (lees op mij ) wil zitten Jeetje 44 kg in 6 maand, dat is echt veel zeg.
Geen ervaring mee, maar wou hetvolgende zeggen: Je man zijn werk is VERPLICHT zorgverlof te geven aan hem ( als hij 40 uur per week werkt heb je recht op 10 dagen) Als jij niet in staat bent voor jezelf te zorgen door ziekte, kunnen ze dat niet weigeren MITS het bedrijf er bijv aan failliet zou gaan Schuif de baas eens de site van de rijksoverheid onder de neus of dreig met de vakbond/ andere stappen. Ik zou dit niet pikken hoor!! Je hebt meer rechten als dat je denkt Vraag ook aan je arts een briefje waar op staat dat je 6 weken niks mag, en laat dat aan de baas zien Snap sowieso niet wat die baas moeilijk doet, het UWV betaald het toch als het goed is ( bij mijn man zijn werk word het door het UWV betaald en die moeten een doktersbriefje hebben)
Ik heb ook een GBP gehad, mijn schoonzus een KS. Deze 2 zijn niet te vergelijken. Met een GBP heb je 'maar' enkele sneetjes van een paar CM, bij de KS heb je toch een flinke jaap waarbij spieren grotendeels zijn doorgesneden en dat is bij een GBP niet het geval... Ik was na een week best wel weer goed op de been en weinig pijn en kon zelf alweer alles doen. Heb in de tussentijd wel hulp gehad van m'n man en moeder, mijn man had een weekje zorgverlof. (Ben er overigens 57 kilo mee afgevallen )
Nou geloof mij, dat in bed gaan liggen doe je met alle plezier de eerste dagen erna daarna ben je heel snel weer op de been eigenlijk en dat knuffelen kan ook zittend en heel zacht. Ik was naar een paar dagen al weer heel actief
Qua tillen kan ik je niet helpen, maar kan je wel vertellen dat het herstel heel snel gaat. Na een weekje voelde mijn zusje zich weer als normaal. Ze is nu bijna 6 maanden verder en al 35 kilo kwijt.
Zorgverlof; ik heb hun P&O de site zo'n beetje voorgelezen maar mijn man valt onder de CAO VVT en daar blijven ze maar op hangen. We gaan nog een poging doen, met afwijzing van de thuiszorg en brief van het ziekenhuis en anders, tja je mag het bijna niet zeggen, anmders meld ie zich maar een paar dagen ziek ofzo. Ik bedoelde ook niet dat een KS gelijkwaardig was maar ik dacht ik vindt hier meer vrouwen met een KS dan met een GBP en die moeten ook voor hun kindjes gezorgd hebben. Ik las op het forum voor GBP dat het echt wel 4-6 weken duurde en daar schrok ik heel erg van dus jullie positieve verhalen doen me goed. mamapeetje jeetje 57 kilo, wat goed Om zwanger te worden van mijn dochter ben ik al 25 kg afgevallen (10 er weer aan) en toen liep dit traject ook al maar heb toen voor mijn kinderwens gekozen. Nu toch voor de GBP en hopenlijk nog 35 eraf en dan een brusje