Hallo, Vandaag heeft onze zoon voor het eerst flesvoeding gekregen (hypo allergeen) en hij zit nu helemaal onder de utislag. Wie heeft dit nog meer meegemaakt. Tot nu toe heeft hij altijd bv gehad. Gr. Lotte
Lijkt er op dat de HA voeding niet HA genoeg voor hem is. Heb je preventief gebruikt> Beter even een weekje stoppen met kunstvoeding en alleen borst geven tot de huid hersteld is, en dan opnieuw beginnen, maar dan liever met een intensievere HA voeding.
ik heb friso hypo allergeen gebruikt. Dit omdat ik allergisch ben voor pollen/dieren enzo. niet voor voedsel. Ik wacht totdat alles over is.
Dan had je waarschijnlijk de preventief van Friso. Zo te zien niet sterk genoeg. Ze hebben ook nog een intensieve versie. Wat jouw allergie betreft: het is niet het soort allergie dat iemand erft, maar de aanleg om ergens allergisch op te reageren. Dus iemand met een voedselallergie kan een kind krijgen dat een contactallergie ontwikkeld, iemand met hooikoorts kan een kind krijgen dat een voedselallergie ontwikkeld. Het hangt er maar net van af met wat voor allergenen iemand met een atopie (aanleg om allergie te ontwikkelen) in contact komt op een gevoelig moment.
een kind kan om zoveel verschillende redenen zo ineens uit het niets onder de uitslag zitten, dat je niet met zekerheid kan zeggen dat het net van die 1e fles voeding komt, ik zou als ik jou was met de kleine naar de huisartsenpost gaan en misschien kunnen zij je vertellen of het idd door de voeding komt, of dat er misschien een andere reden van de uitslag is.... misschien een nieuw pakje die niet gewassen is, of gewassen en ander wasmiddel al dat soort kleine dingen kunnen ervoor zorgen dat de kleine onder de uitslag komt te zitten...een nieuw spuugdoekje ik noem maar wat zijn allemaal dingen waar een kleine uitslag van kan krijgen... optie van bv geven ipv fv is goed maar ik zou toch naar de ha gaan om de uitslag te laten bekijken... overigens hoeft uitslag niet altijd iets te betekenen waarvan de kleine last heeft en of van blijft houden...tis vaak een reactie (weet je natuurlijk wel) op iets dat vaak wel snel weer wegtrekt.. succes in ieder geval..
Deze vraag is ook gesteld bij de kraamverpleegkundige. Het is niet toegestaan om dubbel te vragen. Hier gaat dus een slotje op. Kwebbel