Tip kapotte knieen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lyso, 25 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Wou graag een tip met jullie delen. Afgelopen winter heeft mijn zoon minstens 13 broeken versleten omdat de knieen kapot gingen. Na de 13 ben ik gestopt met tellen..:) omdat ik weggooien zonde vond, heb ik me suf gezocht naar de beste oplossong om ze een tweede leven te geven. Na veel geprobeerd te hebben knip ik nu uit te kleine broeken de kontzakken er af, en lijm die op de knieën. Dit houd erg goed! Ik gebruik textiellijm van Bizon. Grote voordelen, naaien is niet nodig (veel werk en lastig met die kleine pijpjes) en het rafelt weinig tot niet. Aangezien ik deze oplossing nauwelijks tegen kom, dacht ik, wellicht heeft iemand iets aan mijn tip!

2. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Leuke en goede tip, dank je wel! Mijn zoon en dochter verslijten ook een hoop broeken op de knieen :D

3. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    En anders kan je ze altijd nog vermaken tot korte broek :D dat doe ik hier als er bijv vlekken op de knieën zitten die er echt niet meer uitwillen of als broeken in de lengte te kort zijn maar in de breedte nog prima kunnen.

4. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Ik deed m'n zoontje op een gegeven moment joggingbroeken van de Zeeman aan als hij buiten ging spelen.
    Al z'n goede broeken gingen kapot. Was er klaar mee :)

Binnen en als we weggingen, kreeg hij wel een normale broek aan.

5. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    BreaKid heeft broeken met slijtvaste kniestukken erop.
    Mad-monkeys ook.

Ze zijn alleen best wel prijzig.

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    hema heeft ook broeken met knie stukken. ze zijn alleen wel vrij breed. mijn smalle zoontje past ze niet.
    ik knip al een paar winters 1 oude broek kapot. Daar knip ik vierkanten uit en die plak ik met bizon textiel lijm aan de binnen kant van de knieen. Moet zeggen dat ik er vaak pas te laat aan denk als de knieën al dun zijn maar dan komt er iig geen gat in.
    en broeken die te kort zijn worden hier idd ook korte broeken

7. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik heb kniebeschermers voor mijn dochter. Werkt perfect en geen kapotte broeken of knieën meer. Plod ons heten ze volgens mij

8. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Hoe t heet weet ik even niet meer, maar kocht ooit eens een zwarte stugge stof ( dacht bij zeeman) die kun je dmv warmte (strijkijzer) aan de binnenkant van je broek plakken.
    Zou zelf eens bij een stoffenkraam/winkel kijken

9. Janna

Janna Fanatiek lid

Er zijn ook opstrijkbare kniestukken van spijkerstof. Die strijk ik aan de binnenkant van nieuwe broeken op de knieën. De broek slijt dan veel minder snel.

10. maliro

maliro Niet meer actief

Mijn moeder heeft een naaiatelier, erg praktisch :)
    Ze maakt mooie knielappen en als de broek dan alsnog verslijt verknipt ik ze in de zomer tot korte broeken.

11. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Daar gebruik ik stukjes van oude spijkerbroek voor. Die waar ik de kontzakken van af heb geknipt:) maar pas sinds een paar weken, hopelijk helpt het

12. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Die ga ik onthouden! Dank je. ik hou van simpele oplossingen :D

Deel Deze Pagina