Binnenkort willen wij een nieuw autostoeltje kopen voor onze dreumes van 19 maanden. We hebben een tweedehandse gekregen toentertijd maar die vinden we niet zo fijn meer (bekleding laat steeds los/riempjes niet fijn). Nu heb ik de chicco gro up gezien wat een groep 1/2/3 is, dus leek me wel ideaal, want heb geen idee welke groep ik nu moet kopen! Willen er niet teveel geld aan uitgeven (deze kost 123 euro en dan ben je ook meteen klaar voor een aantal jaren). Tweedehands is hier weinig. Kent iemand dit autostoeltje en hoe zit het met ligstand? Dat is me niet echt duidelijk.. Of kent iemand anders iets betaalbaars? Vind die Bmerken vaak zo onbetrouwbaar. Welke groep kan ik het beste naar kijken? Vind het nog wel handig voor als we eens een keer op reis gaan dat het een beetje in ligstand kan. Anders was het niet zo nodig geweest want gebruiken de auto niet veel voor hele lange ritten
Hij komt niet heel goed uit de test. o.a door: Verhoogd risico op letsel bij een zijdelingse botsing Chicco Gro-Up 123 - ANWB Autostoeltjestest 2015 ik zou hem nooit kopen
Ik ken het stoeltje niet, maar vind het er voor een kind van 1,5 niet heel stevig uit zien. Zou dit stoeltje eerder pas gebruiken bij een jaar of 3-4, als een kind wat groter en stabieler is. Wij hebben hier de Römer King 2, maar die is inderdaad wel wat duurder dan 120 euro.
Ik Zou dat niet kopen. En voor een kind van 22 maanden heb je een groep 1 stoel nodig. Daar kan je nog 2 jaar mee doen, als ze ongeveer 4 zijn gaan ze naar een groep 2 stoel. Ik had een maxi cosi tobi en nu heb ik ook een autostoel van maxi cosi( groep 2)
Een groep 1 stoel inderdaad, is volgens richtlijn t/m 4 jaar. Daarna een aparte groep 2/3 stoel. Combinatiestoelen (1/2/3) hebben vaak compromis gedaan op de veiligheid om de leeftijdsgroepen te combineren, dus die zou ik afraden. Ik vind de Maxi cosi Priori ideaal. Maxi cosi staat (net als Romer) bekend als goed merk, en de Priori is een relatief goedkope optie (99 euro), maar toch heel prettig in gebruik. Ik zou eigenlijk geen ander stoeltje willen. Voor net 1-jarigen is de Priori bij het hoofd nog wat ruim (inzet hoofdkussentjes zijn eventeel apart te koop), maar mijn dochter zit er vanaf 2 jaar perfect in (daarvoor zat ze in een achterwaarts stoeltje). Ze is 3 jaar geweest nu en iets langer dan gemiddeld (100 cm, 14.5 kg), maar past er tot haar 4e (105 centimeter ongeveer) denk wel.
Wij hebben ook de Maxi Cosi Priori. Onze oudste zoon heeft tot ongeveer 14/15 maanden in de Maxi Cosi groep 0 gezeten, daarna tot ruim 4,5 jaar in de Priori en daarna een groep 2/3 stoel. Onze jongste zoon zit nu een Klein jaar in de Priori en kan daar voorlopig nog wel in. Wij vinden het een fijne stoel!
Een groep 1 stoel moet je hebben idd. Hier hebben we bij de oudste t/m 22 maanden de maxi cosi gebruikt, de groep 0 dus. Daarna overgegaan naar de groep 1 (van maxi cosi is dat de priori, tobi of axxis) daar heeft ze tot ruim 5,5 in gezeten en nu zit ze in de groep 2 stoel (rodi) maar ze wordt bijna 8. De jongste heeft 16 maanden in de maxi cosi gezeten en zit nu in de groep 1. Hij wordt in januari 4 maar is daar dan nog niet uit gegroeid. Zal ergens tegen de 5 jaar overgaan verwacht ik.
Wij hebben wel een groep 1/2/3 stoel, en zijn er zeer tevreden mee. Caretero VolanteFix hebben wij is het zelfde als de romer ADVANSAFIX II SICT. Alleen dan goedkoper. Onze dochter van net 2 zit er heerlijk in en ook mooi stevig. Hij kan ook in ligstand. En de vijfpuntsgordel is tot 25 kg. Kan met isofix of de gordel in de auto https://www.bebeqo.nl/autostoel/9-36-kg/caretero
Ok die ken ik niet zal er eens even naar kijken! Heb idd ook aan de priori gedacht van maxicosi. Mij leek een 1/2/3 wel wat aangezien ons zoontje vrij groot is maar misschien kan hij dan toch nog een tijd vooruit met een groep 1, lastig in te schatten..
De meeste kindjes passen er tot ongeveer 4 in... Dus lijkt me niet dat je kindje straks 2 is en niet meer past
Mijn dochter van 20 mnd oud zit met haar 1 meter lengte en 16,5 kilo in een achterwaartse autostoel. Zolang zij met haar oren niet boven de rand komt blijft ze in haar achterwaartse autostoel ( is niet de maxicosi daar was ze al uit met 6 mnd oud ivm koppie boven de rand kwam)
Mijn meisje is nu 1 meter en is 16,5 kilo en zit in een achterwaartse autostoel. Ze past nog perfect en ligt 2 jaar voor in lengte en gewicht. Dus denk dat jouw mannetje dan zeker ook nog moet passen Zolang de oortjes er in de vervolgstoel niet overheen komt zitten ze goed