maten kleding

Discussion in 'De babyuitzet' started by angel02, Jan 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. angel02

angel02 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,866
    1,943
    113
    Hallo dames
    Ik word voor het eerst in april /mei moeder ☺.
    Nu ben ik totaal niet thuis in maten nog.
    Maar nu heb ik ergens gelezen dat sommige kinderen van 50 naar 62 gingen dus 56 oversloegen kan dat nu echt.
    Dus dan kan ik die maat dan beter niet kopen ofzo.
    Liefs beginnende moeder.

2. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Blijft altijd een beetje gissen..
    Maar ik hoor eerder dat 50 niet gedragen of nauwelijks gedragen word, 62 zat ze hier best wel even in hoor:)
    Soms zitten ze in de ene maat iets langer dan de andere maat

Ik zou ieder geval niet te veel maatje 50 kopen, dat kun je altijd nog bij halen mocht 56 echt te groot zijn.
    Iedereen zei tegen mij dat ik geen 50 hoefde te kopen, puntje bij paaltje verzoop mijn dochter in maatje 50! en die was niet eens overdreven klein ofzo.

Nu heb ik 2 setjes in 50 en stuk of 10-12 in 56...
    Ons zoontje word namelijk ruim een pond groter verwacht dan zijn zus, dus ben benieuwd anders kunnen we altijd nog 50 bij kopen

3. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

May 18, 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Gemiddelde kindjes doen echt wel eerst een poosje met maatje 50 en dan 56. Dit zijn de meest gangbare maten, hier kun je dus elk bijv 6 setjes van aanschaffen. Of zoveel als je wilt natuurlijk!

Mocht je kindje groter uitvallen is een andere maat zo gehaald maar daar zou ik echt niet vanuitgaan

4. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Kindjes slaan een maat over als het in 1 nacht meer dan zes cm groeien. Knappe kindjes die dat voor elkaar krijgen :D
    Het is wel zo dat ze soms een groeispurtje maken en als je dan niet de kleren snel in de kast verwisseld het kan lijken alsof ze een maar hebben overgeslagen ;)

Mijn ervaring: maatje 50 niet gekocht bij mijn eerste. 56 zat wel wat ruim, maar niet storend.
    Nu zwanger van een tweeling en aangezien die vaak wat kleiner zijn heb ik nu wel enkele stukken in 50 gekocht.

Ik zou dat voor een eenling niet snel doen.

5. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Ik zou van 62 niet te veel kopen. Dat is een populaire maat voor kraamvisite.

6. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    2,900
    1,389
    113
    echt? Dat zou mooi zijn! Heb ik nog niks van haha

7. Gewoonsamen

Gewoonsamen Actief lid

Sep 29, 2012
    477
    235
    43
    Ons dochtertje is 6 weken en draagt nog maat 50. Ze woog 3380 Gr bij de geboorte en is nu 4450 Gr. Het ligt wel een beetje aan het merkje hoor. Z8 valt bijvoorbeeld wat groter dan name-it dus daar zit wel verschil in. Ik zou iig zeker maat 50 aanschaffen!

8. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Ja idd dat ook nog ligt ook aan het merk.

Moppies vind ik bijvoorbeeld weer kleiner vallen.
    Z8 idd erg ruim
    Hema ook vind ik ook ruimer
    Maar zeeman vind ik weer klein vallen haha

9. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,614
    1,155
    113
    vaak kunnen ze aan het einde van je zwangerschap het gewicht aardig goed schatten, of in ieder geval zien of dat het een flinkerd word of een mini baby! dan kun je van uit daar kleding kopen. mijn zoontje woog maar 2715 bij geboorte en begon dus in maat 44 en zat pas bij 3 maanden in maat 62.

als kraambezoek vroeg wat we voor kado wilde gaf ik ook maten door van kleding zodat je niet 20 pakjes in de zelfde maat hebt... en idd 62 kregen we zowiezo veel....

omdat je vaak meerder pakjes per dag aan hebt ivm spugen of spuit luiers heb je wel verschillende pakjes nodig per maat, anders blijft je wasmachine draaien voor 2 pakjes, dat schiet ook niet op...

10. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

62 krijg je idd veel.

Maar 62 is ook vaak een "tussenmaat" die ze juist niet lang aanhebben.

Hier vier maanden lang maat 50-56 aangehad, waarvan eerste twee maanden maat 50. Ook wel wat 62 op het eind, maar toen paste maat 68 ook ineens prima.

11. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Probleem is dat het zo kan verschillen, mijn zoon was iets boven gemiddeld qua gewicht, en meer boven gemiddeld qua lengte. Hij heeft maar een paar dagen maatje 50 gepast (was al iets te kort, maar viel wel mooier doordat hij toen nog zo fijntjes was). Hij had een explosieve groei, dus vloog ook de 56 door, maar daar heb je dan toch redelijk wat setjes van nodig vanwege spugen enzo.

Deze zwangerschap koop ik waarschijnlijk 1 of 2 setjes van 50 en 56, maar heb dan ook voldoende liggen als het een jongetje wordt en krijg van vrienden als het een meisje wordt. Ik koop de setjes dan puur omdat ik nieuwe dingen toch ook leuk vind. Hierna koop ik gewoon wat nodig en leuk is. Nog even wachten nu tot ik weet of het een jongetje of meisje gaat worden, begint al wel te kriebelen hoor... Bij een tweede koop je toch meer voor de leuk, want de grote dingen hebben we allemaal al.

Als het makkelijk is voor je omgeving om snel wat bij te kopen, zou ik denk ik gaan voor 2 setjes 50 en iets van 6 setjes 56, dan is snel de juiste maat bijgekocht en uiteindelijk heb je van 56 toch redelijk wat nodig. Als je kindje toch lang in de 50 zit, is het ook geen drama om een dag een beetje te ruime kleding aan te hebben. En wat anderen ook al schrijven, 62 is vrij populair bij de kraamvisite, aangezien zij ook moeten schatten en liever niet met te kleine kleertjes aankomen.

12. Suprised

Suprised Actief lid

Mar 25, 2014
    293
    0
    16
    NULL
    NULL
    Maat 62 krijg je normaal gesproken best veel, tenzij je veel knuffels/tutdoekjes en slabbers krijgt, zoals bij mij :p

Mijn zoontje heeft 2 weken in maat 50 gezeten, daarna maat 56 en sinds hij 2 maanden oud was draagt hij al 62.

13. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Mijn zoontje was ook 3376 bij de geboorte en 50 cm maar heeft ruim 10 weken in maat 50 gezeten. Had 1 pakje voor ziekenhuis maat 50 en 1 pakje in de kast in maat 50. Maar toen ik na 5 dagen uit ziekenhuis kwam ben ik gelijk online gaan shoppen en de volgende dag had ik mijn nieuwe kleertjes maat 50 in huis.
    Iedereen zei koop maar niks maat 50 want dat passen ze maar eventjes jou elk kind is anders. Mijn kindje was echt niet klein en had een mooi gewicht alleen is super super smal. Broeken gaat die nu net pas na 62 en shirt wel al een tijdje , sommige kleine 68 past die nu net.

Dus ligt echt aan merk kleding en het bouw van je kindje. Mijn neefje bijvoorbeeld was 3287 gram bij de geboorte en heeft echt maar 2 weken 50 aan gehad is weer wat meer een propje geworden vergeleken met mijn zoontje.

Ik ga bij de volgende 3 setjes maat 50 kopen en na de geboorte eventueel bij bestellen want dat is zo gebeurd.

14. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Ik zou ong. 5 setjes kopen van maat 50 en nog eens 5 in 56. Verder niets, want je weet niet wat je krijgt van je visite. Ik kreeg toch ook wel 56, vandaar dat ik daar niet zoveel van zou doen. En maatje 50 ook niet teveel, want je weet niet hoe groot je kindje is. Maar over je algemeen passen de meeste kindjes maatje 50 wel de eerste maand. Bijkopen heb je zo gedaan. En wil je echt perse al in huis hebben, dan zou ik 5 mooie setjes kopen en dan via mp voor een habbekrats wat goedkope kleertjes om achter de hand te hebben.

15. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

Sep 6, 2011
    2,049
    0
    0
    Is echt verschillend..
    Zoontje heeft 10 weken in 50 gezeten en 10 weken in 56.
    62 maar een week of 2 en daarna weer heel lang in 68.

Hier ook veel gekregen van kraamvisite in 62 en 68 dus zou daar nog even mee wachten.

16. Lizzie086

Lizzie086 Actief lid

Aug 21, 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het wisselt idd enorm qua merken. Onze zoon was 3 kg bij geboorte, maat 50 was ruim voor hem, maar dan nog kon hij alleen van de H&M aan, die vallen namelijk wat smaller. Dus de hema en andere maat 50's die ik had heb ik niet kunnen gebruiken, veel te breed. Maar hij heeft 5-6 weken in maat 50 gepast en is pas net naar maat 62 en sommige broekjes en shirtjes nog steeds maat 56. (hij is 13 weken).

Wij hebben nog een hoop maat 50 bijgekocht, ook omdat we nogal wat luierongelukjes hadden in het begin en dus op een gegeven moment zonder rompertjes zaten, niet zo handig. Bovendien wil ik niet iedere dag wassen, daarom dus ook meerdere outfits.

Share This Page