baby 7 maanden op buik slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wendy424, 20 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Mijn zoontje is bijna 7 maanden en sliep altijd goed op zijn rug, vanaf 4 maanden kan hij draaien van rug naar buik en werd dan s'nachts altijd wakker als hij per ongeluk naar zijn buik draaide, dus kon hem dan terug leggen, nu sinds twee weken draait hij ook naar zijn buik en gaat dan verder slapen op zijn buik waardoor ik het s'nachts niet door heb. Hij kan nog niet terug draaien naar zijn rug.

Wat moet ik doen? S'nachts vaker bij hem gaan kijken en hem terug op zijn rug leggen of gewoon lekker op zn buik laten liggen? Hij kan zijn hoofdje heel goed omhoog houden en draaien en is sterk.

2. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    als ze hoofdje goed omhoog houden zou ik me niet druk maken. hier is ze op haar buik gaan slapen sinds ze kan omdraaien en toen ging het slapen meteen een stuk beter.

3. Humava

Humava Niet meer actief

Lekker op zijn buik laten slapen. Onze dochter is ook toen ze kon rollen gelijk op haar buik gaan slapen. Was wel een beetje spannend in het begin maar na een paar dagen wel aan gewend.

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.321
    10.286
    113
    Het belangrijkste is dat hij zijn hoofd goed kan optillen en draaien ook als hij moe is.
    Onze uk ligt ook regelmatig op de buik hij kan beide kanten opdraaien(rug buik en buik rug) maar wanneer hij moe is heeft hij geen zin om te draaien naar rug.hij huilt en draai ik hem om.

We hebben geen knuffels of doekjes in bed zodat hij er met zijn gezicht op kan liggen (geeft er ook niks om)

5. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    #5 wendy424, 20 dec 2014
    Laatst bewerkt: 20 dec 2014
    Hier ook niets in het bedje leggen, maar vind het toch een beetje eng, heb een aerosleep matras, molton en hoeslaken, dus zou wat dat betreft wel veilig moeten zijn. Maar lees ook vaak dat er minder zuurstof bij de hersenen komen omdat ze op hun buik liggen en dat vind ik wel heel erg eng.

Hij slaapt de laatste 2 weken ook erg slecht dus ben eigenlijk blij als hij slaapt en wil hem daarom eigenlijk ook niet terug draaien, ben blij met jullie reacties, weet ik in ieder geval dat ik niet de enige ben met een buikslaper :D

6. Beertjelulu

8 jul 2014
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje is nu 6 maanden en ze slaapt al een tijdje op haar buik.
    Als ik haar op haar rug leg, slaapt ze gewoon niet.
    Wat je wel kunt doen, als je het nog een beetje te eng vind, is een slaapzak aantrekken. Draaien gaat dan niet zo makkelijk. 😉

7. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Hij slaapt al vanaf 4 maanden in een slaapzak, zit nu in de puckababy the bag met wantjes en nog draait hij heel makkelijk.

Ik zit hem nu op de babyfoon een beetje te volgen maar hij gaat steeds met zn neusje tegen het matras aan leggen heb zn hoofdje nu al een aantal keer een stukje platter gelegd maar hij draait steeds weer naar het matrasje toe.

8. Beertjelulu

8 jul 2014
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow dan wordt het wat lastiger om hem op zijn rug te laten liggen 😉
    Tja mijn dochtertje ligt ook regelmatig met haar gezicht bekans naar beneden. Ik controleer iedere keer en merk dat ze toch wat scheef ligt om adem te halen. Het schijnt ook dat baby's een bepaald stukje in hun neus nog niet hebben waardoor ze makkelijker kunnen ademen door kleine kiertjes zeg maar.
    Ik zou me er niet druk om maken als hij dit al een tijdje doet en ze hoofdje goed kan draaien 😊

9. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Mijn baby draait ook makkelijk maar niet als ik hem in een grotere slaapzak (110) doe en dan sla ik het onderste eind om het matras.
    Uiteraard moet je wel kijken dat hij niet met zijn hoofd in de slaapzak kan zakken. Mijn baby is een dikkerdje dus het past prima zo.

10. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    de slaapzak die hij nu heeft is ook 100cm, is voor kindjes tot 2.5 jaar. Maar mijn zoontje slaapt met zn hoofdje bij de bovenkant van zijn bedje omdat hij anders gigantisch aan het spoken is snachts, dus dat is helaas geen optie, had anders wel een hele goede tip geweest om hem onder het matras te doen.

11. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Sinds kort slaapt mijn dochtertje ook op haar buik. Ze slaapt sindsdien echt een stuk beter. Ze kan al wel rollen van haar buik naar rug, maar ze blijft lekker op d'r buikje.

12. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Vertrouw op je kind.

Zolang hij zijn hoofd goed op kan tillen, er genoeg frisse lucht in de slaapkamer komt en je hem voor 's nachts niet te warm kleed kan je hem prima op zijn buik laten slapen.

Mijn zoontje slaapt sinds hij een maand oud is al op zijn buik. Op zijn rug sliep hij nagenoeg niet, dus de keus was hier snel gemaakt. Hij is inmiddels 3,5 en slaapt nog altijd elke nacht op zijn buik.

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je kindje vastleggen is hartstikke gevaarlijk....

14. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Hier lagen ze beide ruim voor de 7 weken al op de buik :)

15. wendy424

wendy424 Fanatiek lid

24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Nou heb hem op zn buik laten liggen, hij is vanaf gisteravond 7.00 niet wakker geweest tot vanochtend 6.30 schrok er helemaal van dat ik wakker werd.

16. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Hoeraaaaaa knappe Nigel hoor!

Lekker op zijn buikje laten liggen!
    Onze meid slaapt ook al 3 maand op der buik en ik vond het eerst ook dood eng;)
    Maar heb vertrouwen in je kleintje!

Knuffel!!!

17. Crol

Crol Actief lid

17 aug 2013
    335
    106
    43
    Hier gaat ze ook sinds kort zelf op der buik slapen, ik laat het zo. Ze is groot genoeg en kan haar hoofdje draaien. Ze draait nog niet goed naar der rug.
    Volgens mij kan je beter geen molton doen bij een aerosleep, dacht dat dan het hele effect van de aerosleep wegging, maar ik kan het mis hebben

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    waar ben je bang voor?
    kindjes zijn vanaf een week al sterk genoeg om hun hoofdje om te draaien bij eventuele ademnood. dat is iets natuurlijks.
    hier slapen ze beiden al vanaf dag 1 op hun buik.
    op een gewoon matrasje. nooit een aerosleep gehad.

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw

en dit zou ik dus NOOIT doen. echt, levensgevaarlijk. door hem vast te leggen, kan hij zich vast draaien. als hij zich wel op zn buik weet te draaien dan zorgt dat vastleggen er juist voor dat hij met gezicht in het matras terecht komt en misschien geen lucht meer krijgt.

Ook zal een kind wat bijvoorbeeld moet overgeven, automatisch hoofd op zij doen of helemaal op de zij gaan liggen. dat kan nu niet of niet goed. echt gevaarlijk.
    en een slaapzak die te groot is is net zo gevaarlijk. ook al leg je hem niet vast, dan kan hij zich er nog in vast draaien. ze kunnen erin zakken enz.

echt, onverantwoord.

Deel Deze Pagina