Baby 4 weken hoeveel voeding en hoelang slapen?

Discussion in 'Voeding' started by Lovecouple, Dec 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

May 27, 2008
    900
    1
    0
    Hoi meiden,

Ik heb een vraagje. Ik heb een dochtertje die is à.s. Dinsdag 4 weken oud. Ze was 3 weken te vroeg geboren. Bij de geboorte was ze 2422 gram en 44 cm. Ze weegt nu tussen de 2800 en 2900 gram.
    Per 24 uur drinkt ze 8 voedingen van 90/3. Dus ongeveer 100cc.

Ze is nu ook een beetje verkouden en nu drinkt ze minder. Maar als ik het schema bekijk over voeding krijgt ze eigenlijk te veel voeding. Ook maak ik haar dag en nacht om de 3 uur wakker voor de fles.

Kan ik misschien 1 fles weg laten zodat ze snachts ook wat langer door slaapt.

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Hoezo teveel ? 800 is goed hoor.
    Je hoeft haar in de nacht niet wakker te maken er mag max 6 uur tussen een voeding zittem 1x per 24 uur. En die ruk heb je het liefst in de nacht natuurlijk.

Dus zet je wekker uit voorzorg 6 uur later en kijk maar wanneer ze komt in de nacht.

3. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Ik zou haar gewoon in de nacht zelf latennkomen en dan zie je wel op hoeveel voedingen je uit komt. Iets meer is niet zo erg. Heb ii ook gehad tot hij 6 kilo was. Hij groeide als een gek (de lengte ook vooral) dus hij zal het wel nodig gehad hebben. Als ik wist wat ik nu weet zou ik me niet zo druk gemaakt hebben om zo nu enndan wat meer voeding. Als je de litergrens maar niet overeen gaat komt het goed. Ze hebben nu enmaal weleens meer nodig....

Share This Page