dag en nacht ritme

Discussion in 'Kraamtijd' started by mama aes, Jul 29, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama aes

mama aes Bekend lid

Dec 10, 2005
    684
    16
    18
    Ik had even een vraagje onze Anne slaapt overdag erg veel maar is s'nachts wakkerde, de ene keer tussen9 en 12 en de andere keer tussen 12 en 3.
    hebben jullie hier ervaring mee hoe je dit kunt omdraaien zodat ze overdag wakker is.
    en na hoelang sliepen jullie baby's s'nachts door.

alvast bedankt
    groetjes een hele blije mama

2. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    @gerdiendejong

Gefeliciteerd met Anne!

Geef het de tijd, komt vanzelf helemaal goed. Anne is pas 1 week oud, je kan niet van haar verwachten dat ze al een volledig ritme heeft en door gaat slapen 's nachts. Baby's slapen op deze leeftijd vaak nog heel veel!

Wanneer ze wat ouder is kan het helpen om overdag de gordijnen open te laten om haar hiermee te laten wennen aan het dagrimte.

Nogmaals, geef het de tijd en probeer het niet te overhaasten.

Gr. Wendy

3. mama aes

mama aes Bekend lid

Dec 10, 2005
    684
    16
    18
    We verwachten ook helemaal niet dat ze nu al s'nachts slaapt hoor, vind het ook helemaal niet erg maar ik was gewoon benieuwd

4. Ayla

Ayla Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    1,049
    0
    0
    Het kan een paar weken zijn maar ook een jaar, ligt erg aan het kind en hoe je er mee omgaat. Geef haar voorlopig nog maar even de tijd om te landen ;)

5. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Milan had in het begin precies hetzelfde: overdag slapen en 's nachts wakker. Dit heeft geloof ik zo'n 6 weken geduurt en toen had hij het opeens "door". Wij hebben vanaf het begin overdag de gordijnen opengelaten en 's avonds dicht. Toen het ritme er eenmaal goed in zat zijn we overdag ook de gordijnen weer dicht gaan doen, maar het heeft zeker wel geholpen denk ik.

6. Jacqueline1984

Jun 29, 2006
    22
    0
    0
    Sittard
    wij hebben de gordijjnen nooit dichte, de natuur maakt het snachts vanzelf donker;) daar hoeven we de gordijnen niet dicht voor te maken.
    Met als gevolg dat ze snachts een uur of 6 volhoudt

7. Jenny

Jenny Fanatiek lid

May 14, 2005
    1,432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Wij hadden ook als tip gekregen om overdag het zo licht mogelijk te houden zodat ze zo aan het dag/ nachtrite kunnen wennen. jasper komt soms en keer snachts, de andere nacht huilt hij vaker.

8. Bloemie

Bloemie Bekend lid

Jul 7, 2006
    666
    0
    0
    Gerdien gefeliciteerd!

Ik hoor van een hoop ouders dat het s'avonds in bad doen ook wel erg goed helpt. Baby's slapen daarna altijd zo lekker.

Succes!

9. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Tsja dat in bad doen helpt hier dus niet haha... Maakt niet uit wanneer ik haar in bad doe, slapen doet ze niet erna... T lijkt bij mij net alsof ze er uitgehongerd van wordt :)

Ik doe ook overdag de luxaflex en gordijnen open op Iman's kamer en af en toe slaapt ze in de box. 'S avonds na de voeding van 8 uur maak ik het donker en begint voor Iman de nacht. Dat betekend dat het geen feest is als ze huilt: Ik voer geen uitgebreide gesprekken met haar en ik maak niet teveel licht. De fles geef ik in de woonkamer, helemaal donker, met alleen de vitrinekast-lamp aan voor een beetje schemer. Dit zijn allemaal tips van de kraamhulp en tot nu toe werkt het goed, ze slaapt 's nachts direct weer na de fles. Het kan idd wel een tijdje duren voordat je kleine het ritme doorheeft!

10. cristel1986

cristel1986 VIP lid

Feb 25, 2006
    5,200
    0
    0
    bij nijmegen
    nou cailynn had dat ook de eerste 2 dagen maar wat wij gedaan hebben en wel werkt zover.. is savonds na 9 uur moet ze in haar bedje slapen en overdag in de kamer in een klein cribje zodat er meer geluiden om haar heen zijn enzo... en als ze wakker wordt over dag houden we haar een beetje bezig zodat ze wakker blijft een uurtje zodat ze snachts slaapt.. enzover helpt het

11. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

Jun 28, 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    mijn kleine held slaapt vooral snachts :D dat geluk heb ik :D:D

hij ligt vanaf 10 uur sochtends in de box in de huiskamer... met een deken te slapen :D
    met alle geluidjes en bezoek...

en savonds na voeding van 7 a 8 uur
    gaat ie naar bed in slaapkamer...
    en de bel gaat uit....
    en iedereen is stil

Share This Page