Onze dochter van 9 weken wil zoals de titel al aangeeft, niet slapen in haar ledikantje gedurende de dag en avond. Ze ligt in een Puckababy, waarvan ik had gehoopt dat die het probleem zou oplossen, aangezien ze vaak best wel aan het maaien was. Maar helaas. Ik probeer een vast ritme aan te houden: wakker - verschonen - voeden - knuffelen - spelen - en bij vermoeidheidssignalen naar bed. Maar ze moet vw spugen na de voeding een half uur rechtop blijven waardoor ze dan soms volgens mij alweer over de vermoeidheid heen is. Ik leg haar neer, en na een minuut of 2 begint ze al te huilen. Niet jengelen maar krijsen. In de ochtend slaapt ze nog wel 1,5 uur na de eerst fles maar daarna eigenlijk niet meer tot ze om 22.30 naar bed gaat...Wat moet ik hier nou mee?
Heeft ze geen last van reflux en pijn? Je zou eventueel een paccodoek kunnen gebruiken, dan ligt ze steviger ingebakerd. De puckababy hielp bij mijn dochter ook niet maar de pacco wel. Ik zou eerst even reflux en pijn uitsluiten. Succes!
Ik vermoed wel reflux, maar de huisarts vind dat ze daarvoor te weinig huilt...en 's nachts slaapt ze wel, 8 uur aan een stuk. Wat is nu slim om te doen? Verwijzing ka?
meid vraag een verwijzing naar de ka, mijn dochter deed precies het zelfde, niet veel huilen maar continu wakker, en niet willen slapen. zij heeft/had ook reflux. om reflux te hebben hoeven ze niet persee 24 uur per dag te krijsen hoor. mijn dochter wou op een gegeven moment niet meer liggen, want dan kwam de voeding omhoog. en ik zou gelijk haar bedje schuin zetten, hoofdeind ophogen met boeken onder de poten. gebruik je ingedikte voeding? of dik je het in? dat kan ook al enorm veel helpen.
Bedje staat al omhoog, aankleedkussen ook. We gebruiken sinds gisteren Friso Comfort, maar ik heb geen idee hoe snel dat werkt. Kan het reflux zijn, als ze 's nachts wel gewoon slaapt? Ik roep het al heel lang maar voel me totaal niet serieus genomen; mijn man vind dat ik me teveel zorgen maak, mijn huisarts deed het dus af en ook het cb had zoiets van: tja, alle baby's hebben reflux..
Mijn beide dochters (tweeling) hadden ook reflux. Zij kregen medicijnen maar dat hielp weinig en werkte juist averechts. Ik zou zeker een verwijzing vragen voor de kinderarts om het uit te sluiten want heel veel kinderen hebben wel baat bij medicijnen(als het ook echt flinke reflux is). Voor nu zou ik kijken of je een strakkere inbakerdoek kan gebruik i.v.m. malende armpjes. Wij hebben eerst friso comfort gebruikt maar daar kregen ze juist veel krampjes van dus zijn toen overgestapt naar nutrilon omneo met nutriton( johannesbroodpitmeel) werkte echt perfect! Maar ook dit kan bij ieder kindje verschillend werken. Rust en regelmaat is belangrijk dus probeer haar in haar bedje te troosten en kijken of ze dan kalmeert, als dit niet het geval is dan zou ik het een en ander medisch uit gaan zoeken. Ostheopaat kan ook helpen! Veel succes!
Mijn zoontje is inmiddels 12 weken, maar had precies hetzelfde. Ik had niet het idee dat hij reflux had, maar gewoon niet alleen in bed wilde liggen. Inbakeren ben ik mee gestopt, het hielp niets. Ik ben hem gaan troosten als hij begon te huilen door over zijn hoofdje te aaien en sssst te zeggen. Werd hij echt hysterisch dan haalde ik hem uit bed zonder iets te zeggen en ging hupsend (rechtop houdend en onder de billen tikken) zijn kamertje door. Net zolang tot hij rustig was (of in slaap was gevallen). Dan legde ik hem weer in zijn bedje. Het liefst leg ik hem wel wakker terug, zodat hij niet schrikt als hij wakker word. Zonodig weer herhalen. Inmiddels gaat het een stuk beter en hoef ik hem bijna niet meer in slaap te sussen. Soms wil het nog niet hoor, of moet ik 5x terug om te troosten, maar uiteindelijk valt hij zelf in slaap. Tussen 16 en 19 uur wil hij nog steeds niet naar bed, maar dan draag ik hem gewoon bij me in de draagdoek als hij echt even een dutje moet doen. Succes, het is enorm slopend en je word er superonzeker van!
Precies hetzelfde verhaal hier. Bij ons was de oplossing Ranitidine, voorgeschreven door de kinderarts. 2 keer per dag 1 ml en mijn mannetje had geen pijn van het terugkomende maagzuur meer. Het komt nog wel terug, maar doet hem geen pijn meer. Ook hou ik hem niet meer een half uur omhoog en kan hij dus eerder naar bed. Ik zou een verwijzing vragen.
Huilen ok, maar krijsen vind ik niet normaal, dat doet geen baby zonder dat er wat aan de hand is. Zou ik wel mee teruggaan naar de huisarts. En dan goed beschrijven wat je ziet, laat de huisarts zelf maar concluderen of het reflux kan zijn of in ieder geval de moeite waard om een verwijzing naar de kinderarts te krijgen. Wat hier voor het slapen in bed wel helpt is slaperig in bed leggen (wiegen tot zijn ogen dicht beginnen te vallen) en dan ernaast zitten met een hand op zn buik tot ie in slaap valt, kan wel 20 minuten duren, en ook wat gemaai met zn handen, maar werkt wel.
We zijn sinds gisteren begonnen met Friso Comfort, in de hoop dat dat het spugen tegen gaat. Het cb zei dat ze daar goede ervaringen mee hebben. Maar ze heeft nu bijna 2 uur aan een stuk gekrijst...Ik weet het gewoon niet meer. Ik heb gewoon zo het gevoel dat er iets niet in orde is...
Je zou haar na de voeding in een draagdoek kunnen doen. Hier een reflux baby die ook na de voeding min. een half uur rechtop moet. Ik hijs 'r in een draagdoek, dan is ze rechtop en valt ze soms ook even in slaap. Dus sla je 2 vliegen in één klap.
Lieverd, Kom eerst even tot jezelf. Bel morgen de huisarts dat je een verwijzing wil naar de kinderarts zodat deze medische oorzaken eventueel uit kan sluiten. Van daar uit ga je verder handelen. Maar voor nu is het belangrijk dat je zelf de rust bewaard want dat heeft ook effect op je kindje. Als jij wanhopig bent en alles blijft proberen dan krijgt je kindje ook geen rust. Blijf doorgaan met waar jij achter staat en creëer rust, voor jezelf en voor je kindje.
Ik weet het Niekepiek...ik merk dat ik zelf steeds meer over mn toeren aan het raken ben. Ik ga maandagochtend gelijk naar de huisarts, ik hoop dat ik snel bij de ka terecht kan..
Goedzo, maar voor nu probeer echt de rust te bewaren en probeer te accepteren dat ze huilt en dat je er op dit moment weinig aan kunt doen, behalve rustig blijven en te troosten. Hoe is het vandaag gegaan?
Redelijk, ze heeft vanochtend 1,5 uur geslapen en ligt er nu een half uurtje in. Eerst wel een kwartier gekrijst..ik ben gaan troosten en na een aantal minuten werd ze toen stil.