Wij gaan in juni een week naar Kos. In de zomervakantie willen we niet al te duur nog een weekje weg in Nederland, in een huisje of stacarvan. Dus ben druk aan het kijken op verschillende site's. En ik schrik nogal van alle bijkomende kosten. Staat er heel leuk dat je een stacarvan kunt boeken van 29 juli tot 5 augustus voor 693 euro. Klik je verder, is de prijs voor een week door allerlei toeslagen ineens 899 euro!!! De toeslagen die worden genoemd zijn: annuleringsfonds, logiesschadefonds, bijdrage mileu toeslag, diverse heffingen, reserveringskosten, administratie kosten annuleringsfonds, bedlinnen en eindschoonmaak. Ik begrijp dat er betaald moet worden voor de schoonmaak en bedlinnen....maar de rest ppffff. Nu wil ik sowieso niet meer naar een van deze parken aangezien ik er hele slechte verhalen over lees (ooststappen groep). Was er een tijd geleden niet ergens bepaald dat dit helemaal niet meer mag, of was dat alleen voor vliegreizen.
Staat er "vanaf 693 euro" of staat er dat dat ook echt de vaste prijs is? In het eerste geval is het volgens mij officieel geen misleiding (al is het dan nog steeds belachelijk, dat ben ik met je eens) in het tweede geval is het volgens mij wel misleiding omdat er dan geadverteerd wordt met een vaste prijs en er dan niks meer bij mag komen. Ik weet niet zeker of het ook zo werkt, maar heb er een keer iets over gelezen toen die nieuwe regels werden ingevoerd.
ja ik irriteer me ook dood aan die kosten vooral omdat ik altijd zelf alles moet schoonmaken als ik daar aan kom omdat het te vies voor woorden is (en dan moet ik dus ook nog schoonmaak kosten betalen!! GRRR) beddengoed vind ik ook onzin, ik kan het ook zelf meenemen (maar dat is dus geeneens een optie) bij ons werkte ook de verwarming niet en we kregen het allemaal benauwd (ik denk een of andere schimmel ofzo) dus we zijn naar huis gegaan (was vlakbij huis) om daar te gaan slapen en de volgende dag zijn we gaan spelen in de speeltuin en gaan zwemmen e.d. en hebben het daarbij gelaten (en jahoor diverse keren geklaagd maar er was eerst geen reactie, toen een reactie van jaja wacht maar lekker) en toen ik daar half uit mijn bol ging was ik een zeur en liet ik andere mensen wachten omdat ik zoveel tijd in beslag nam.. zo ik heb een lekkere recensie achter gelaten maar goed doen ze toch geen bal mee...
Vind het ook misleidend. Zeker de extra kosten die verplicht zijn zoals de eind schoonmaak vind ik dat ze die gewoon bij de prijs moeten zetten. Optionele dingen zoals verzekeringen is natuurlijk anders omdat je dat kunt kiezen. Toevallig afgelopen nov in een huisje gezeten en dan denk je ow mooie prijs en dan kwam idd het een na het ander erbij.
Enorm misleidend! Ik wou voor de voorjaarsvakantie nog een midweekje weg boeken. Heb het maar opgegeven want voor een leuk prijsje kan je haast niet meer weg. En bij sommige parken ben je ook nog eens verplicht linnenpakket af te nemen. Ik neem altijd ons eigen spul mee, slaapt het allerlekkerst.
Ik boek altijd via reisbureau en dan geef ik aan geen bedlinnen etc. Scheelt vaak al 80 euro. Alleen eindschoonmaak kom je niet onderuit. Wij hebben doorlopende annulerings en reisverzekering a 6 euro per maand. Als je dan ziet wat ze vragen voor 2 weken wow!
Dit is niet altijd waar. Wij hebben bij roompot vorig jaar aangegeven zelf de eindschoonmaak te doen. Kostte 65,-. Je moest dat bedrag vast betalen als een soort borg ...en daar kreeg je een lijst en bij elk punt, waarvan zij vonden dat het niet goed gedaan was, werd er 12,50 af gehaald. Bij ons 2 punten niet goed...(terwijl ik zeker weet dat we de badkamer mooi schoon hadden, maar bewijs dat maar eens), maar alsnog 40,- terug gekregen.
Dat is ook nog eens een idee om te doen gewoon via reisbureau. Wij hebben ook een doorlopend annulerings en reisverzekering, omdat man best wel veel reist. Betalen volgens mij ook het hele jaar door 6euro pm.
Er staat niet bij vanaf, pas als je doorklikt staan er allemaal bijkomende kosten. Die dingen zijn dus niet optioneel...die kun je nergens wegvinken!!!
Ik heb een heel mooi particuliere stacaravan gezien, echt heel netjes. Helaas is deze niet meer beschikbaar in de zomervakantie, maar wel in de voorjaarsvakantie. Camping is ook super mooi. Oh besef ineens dat je voorjaarsvakantie zegt...dan is een camping waarschijnlijk niet zo geschikt.
Je kunt nog wel voor 300 euro een midweek naar de huttenheugte in de voorjaarsvakantie. Of een ander centerparcs park.
Idd zo werkt dat bij roompot ja. Wij hebben altijd alles teruggekregen. Nu gaan we alleen nog maar naar center parcs mystery boeking en zit het in de (lage) prijs inbegrepen.
Kijk eens op bungalowtrips.nl ik kwam daar laatst op en daar zijn alle tarieven wel incl. alles! Zoekt echt veel handiger. (en ze zijn ook goedkoper)
Wat een misleiding zeg. Wij zijn twee jaar geleden met Vrij Uit geweest naar Italie. En dat is eigenlijk heel goed bevallen. Ik kan me niks herinneren van bijkomende kosten (anders had ik het zeker niet gedaan, dan haak ik af). Of gewoon bij het park of de camping zelf boeken i.p.v. een touroperator/reisbureau.