Vriend overhalen om te trouwen

Discussie in 'De lounge' gestart door chantal1984, 13 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hey Meiden,

Ik en mijn vriend hebben echt al eeuwen lang ( zo lijkt het iig :rolleyes: ) een discussie over het verschil tussen trouwen en geregistreerd partnerschap.

Ik zie namelijk geen verschil, qua prijs is het precies het zelfde, qua papiertje ook ( staat precies het zelfde ) ....

Mijn vriend wilt namelijk niet trouwen omdat hij dat onzin vind :cry: ik daarintegen wil juist dat als er echt geen verschil in zit in trouwen en geregristreerd partnerschap gaan trouwen, ik hoef helemaal geen mega groot feest ofzo ( wat hij wel denkt :) ) ik wil gewoon ( wat denk ik veel vrouwen hebben ) 1 dag een prinscesje zijn :oops: , en als het dan toch geen hol uitmaakt qua papiertje dan kan hij toch net zo goed zeggen dat we gaan trouwen of zie ik het verkeerd....

Weten iemand misschien of er echt geen verschil in zit tussen geregistreerd partenerschap en trouwen ?

En als er geen verschil is hoe kan ik mijn vriend dan op een normale leuke manier overhalen om toch wel te trouwen ?

Mannen grrrrr :evil:

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Nou ik lees even mee,

Mijn "man" en ik hebben een geregisteerd partnerschap registratie. Hij wilde niet echt trouwen, want daar voelde hij zich te jong voor.

Een kindje krijgen was verder geen probleem, :)

3. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

1 dag een prinsesje zijn is toch meestal wel prijzig...ook zonder feest.
    Denk dat daar misschien een groot deel van de issue in zit?

4. chantal1984

:) zijn jou man en man twee broers van elkaar :)

5. chantal1984

Tuurlijk heb je gelijk in het kost ook geen 2 kwartjes en dat zal bij hem ook wel mee spelen ;) maar het gaat er bij hem ook om dat hij niet begrijpt dat er geen verschil in zit qua papiertje ....

6. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    Aan wat voor kosten zit je zelf ongeveer te denken?
    Denk dat er nog best wel wat bij komt kijken.
    Vrienden van ons zijn begin oktober getrouwd, expres klein gehouden, wel mooie jurk, locatie, auto en huwelijksreis. Zij waren toch al snel rond de 10000 euro kwijt. Ik zelf vind het een hele hoop centjes.

Maar misschien kun je jouw vriend overhalen met het feit dat het toch wel erg romantisch is?!

7. chantal1984

Huwelijksreis kan ik wel wat leuks mee fixen ( werk op een reisbureau ;) ) maar dat vind ik niet belangrijk...

Mijn moeder werkt in een partycentrum / restaurant dus bij haar zouden we een zaaltje kunnen regelen...

Dus het enige waar ik veel geld aan uit zou geven is de jurk, het pak voor mijn mannetje en voor Kyano, het kleine feestje ;), en de auto ...

En idd ik ga het maar eens op de romantische toer brengen ;) wie weet helpt het :)

8. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    1 dag een prinsesje zijn kan ook erg duur zijn, maar je kunt het ook goedkoop houden.
    2ehands jurk, zelf de trouwkaarten maken, zelf foto's maken, niet in een zaaltje, maar bij een bekende met grote tuin en niet al teveel mensen uitnodigen.

GROOT verschil tussen trouwen en partnerschap is voor mij toch wel dat je met trouwen echt moet scheiden en dat is reteduur en met partnerschap kun je dat zo laten ontbinden, lekker goedkoop. En minder gezeik eromheen dan. Alleen met kids zou ik zeker alles via de rechter laten doen ivm alimentatie etc.

Verder wil mijn vriend ook graag trouwen en ik niet (heb het al 2x gedaan en dan heb je er nog weinig mee) maar partnerschap wil ik wel graag met hem!

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.038
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Wij zijn in september getrouwd en hebben het ook 'klein' gehouden. Maar we waren toch 3000 kwijt.
    Ik had een jurk, mijn man een pak, trouwringen, lunchen met 25 personen, goedkope fotograaf, overnachting in een van der valk hotel, bloemen voor mij en een corsage voor hem.
    We zijn op maandag getrouwd (scheelde 300 euro) en mijn oom heeft ons gereden in zijn mooie auto.

Misschien zou je toch voor geregistreerd partnerschap kunnen gaan en voor de rest alles hetzelfde doen als bij een bruiloft, dus in een trouwjurk enzo.
    Dan voel jij je toch een prinsesje en is hij toch niet getrouwd.

10. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Dat kan ook idd, alleen een nadeel is met geregistreerd partnerschap, mogen er maar maximaal een aantal personen bij zijn (gemeentehuis), hier in Amersfoort wel iig.

Lastig hoor, ik denk dat als mijn partner echt niet zou willen trouwen, ik het dan ook niet zou willen. Maarja, ik zit nu niet in die situatie, mss denk ik er dan ook wel weer anders over...

succes meid!

groetjes Setje

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik denk er net hetzelfde over en gelukkig denkt mijn vriend er ook zo over! Ik wil heel graag zo'n prachtige jurk van Nicky Vankets (Belgische modeontwerper) en foto's met een vw kever. Dat laatste is geen probleem omdat mijn vriend er zelf eentje heeft. En een fotograaf is ook geen probleem; ik heb een collega die prachtige foto's maakt en die dat wel ziet zitten (denk ik toch :D ). En als mijn vriend graag in jeans wil trouwen, geen probleem! Zolang hij zich er maar goed bij voelt!
    Vermits wij met 2 grote families zitten, zou een huwelijksfeest rond de 200 personen opleveren en dat zien we niet zitten! Dus gewoon gezellig onder elkaar gaan eten en that's it.

Hopelijk is het volgend jaar zover... ;) Hij weet hoe hij het gaat vragen, maar het moment was er nog niet... Ben benieuwd!

Ik weet wel niet wat geregistreerd partnerschap inhoudt, maar ik ben voor het trouwen. Zeker als er kinderen komen zou ik het stom vinden moest mijn vriend zijn eigen kind moet erkennen. Daarom eerst trouwen en dan kindjes, da's voor hem geen probleem.

12. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Misschien gewoon nog wat geduld hebben? Hoelang zijn jullie al samen?

Ingepinge, jeetje 10000 euro, dat noem ik geen kleine bruiloft meer hoor. Wij waren alles samen zo'n 2000 euro kwijt, inclusief huwelijksreis (6 dagen naar Londen), feest in een klein zaaltje met zo'n 20-tal dichte familieleden en beste vrienden. Mijn man had een mooi pak (was geen Armani, maar echt wel mooi!) en ik had een mooi pak (jaja geen jurk :) ) en errug mooie trouwringen (denk dat die het duurste waren). Is ondertussen wel al weer bijna vijf jaartjes geleden, maar zou nu nog zeker moeten kunnen voor 2500 euro.

Persoonlijk vind ik niet dat je trouwt om een dag een prinsesje te kunnen zijn, maar om voor de rest van je leven van je partner te houden.

Edit: auto hebben we niet gehuurd, we mochten voor 1 dagje rondrijden met de oldtimer Porsche van mijn schoonouders (die ze ondertussen jammergenoeg niet meer hebben).

13. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Is ook zo. Maar trouwen en dat prinsesje zijn maakt het dan ook heel speciaal.

14. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Nijntje, een jurk van Nicky Vankets *slik*, die kost meer dan mijn hele huwelijk... :) Maar wel erg mooi :)

Mijn nicht heeft trouwens zo'n groot feest gehad met meer dan 200 mensen (eten en drinken was zo'n 60€ per persoon, dus reken maar uit), een dure jurk, poepsjiek pak, huwelijksbus enz enz, huwelijksreis kon er niet meer van af en om 5u 's morgens, toen het feest bijna afliep, stonden ze ruzie te maken :( Voor ons was het ook niet leuk, want elke man van de familie was 'verplicht' hetzelfde pak te huren als de bruidegom (maar met een kortere vest), wat al 60€ kostte en dan nog eens een geschenk... ze hadden al aan iedereen laten weten dat ze zo'n 100€ per koppel als geschenk verwachtten (zodat het grootste deel van het feest al betaald was). Nou, ze heeft van ons zo'n 200€ gekregen, maar niet in een envelop, ik had zelf een mooi geschenk uitgekozen. Als je het niet kan betalen, moet je maar geen zo'n groot feest geven...

Geef mij maar mooi de manier waarop wij het hebben gedaan.

Wij zijn overigens wel van plan om een groot feest te geven als we tien jaar getrouwd zijn (of 15, hangt er van af :)). Vrienden van ons hebben het net zo gedaan, klein getrouwd maar wel van plan om later nog een groot feest te geven.

Meestal heb je sowieso meer centen als je tien jaar getrouwd bent dan als je nog maar een paar jaar samen bent.

15. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ons werd verteld dat het verschil tussen trouwen en geregistreerd partnerschap is, dat bij trouwen de man automatisch de vader is en bij een geregistreerd partnerschap de man het kind moet erkennen. Verder is het inderdaad anders als je uit mekaar gaat.

Wij hebben eerst een geregistreerd partnerschap gedaan (eigenlijk alleen omdat we een huis kochten) en zijn vorige maand getrouwd. Ik vond het trouwen toch wel heel speciaal en ben blij dat we het gedaan hebben.

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja ik weet het... :( Wie weet win ik wel eens de lotto (dan moet ik er wel terug op gaan spelen :) ). Maar een collega haar zus werkt in het atelier van Nicky Vankets en daar is af en toe stockverkoop. En als je zo eentje op de kop kunt tikken is hij een stuk goedkoper.

Maar met een andere jurk ben ik ook tevreden hoor. In Maastricht heb ik ook al toffe bruidswinkels gezien. Wil het liefst een kleedje, want ik heb de intensie om maar 1x te trouwen en dan wil ik er op m'n best uitzien.

17. Debby18

Debby18 Actief lid

2 apr 2006
    317
    0
    0
    Hoi!

Wij zijn getrouwd toen ik zwanger was. We wouden het ook klein houden. We hebben toen een dag uitgekozen op het gemeentehuis waarop het trouwen binnen een bepaalde tijd (bijv. van 9 uur 's morgens tot 11 uur 's morgens) gratis was (dat is dan wel op een doordeweekse dag). Ik paste met mijn dikke buik niet meer in een trouwjurk, dus heb ik hele mooie positie-trouwkleding gekregen van mijn ouders, mijn man had een nette maar toch simpele outfit aan. Ik heb zelf de uitnodigingen gemaakt, en kreeg daar veel complimenten over. Het duurste waren de ringen. De trouwlokatie hebben we afgekocht, voor ongeveer 500 euro. En de catering was een kennis van ons die dat deed, met een eigen cateringbedrijf (hadden we wel geluk mee). Je kunt het zelf zo duur maken als je wil.

Heel veel succes ermee!

Liefs xxx,

Debby

18. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Bij ons was het andersom, hij wilde trouwen en ik niet, teveel slechteervaringen omtrent trouwen of eigenlijk alle scheidingen die ik als kind moest meemaken.

Maar hij wilde zo graag en heeft me op een hele aparte manier gevraagd en toen smolt ik toch wel en heb ik ja gezegd en ik heb er wel een dag van gemaakt met alles erop en eraan van supermooie trouwjurk tot trouwen in een kasteel en een supergroot feest!

We zijn nu 4,5 jaar getrouwd en ik ben blij dat ik het gedaan heb.

19. chantal1984

Nee heb je helemaal gelijk in, dat is ook niet mijn voornaamste reden, ik trouw omdat ik gewoon heel erg van mijn vriend hou :D ... maar het is gewoon leuk om je 1 dag in je leven ( althans dat hoop je dan ;) ) een princesjes te zijn :D

Ik kreeg laatst een kado van hem, :) , hij had een princessen kroontje en stafje gekocht :), hij zei dat ik dan iedere dag voor princesje kan spelen :) ....

We zijn dit jaar 4 jaar samen ... Misschien idd geduld hebben of het gewoon vergeten ...

20. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Trouwen is niks voor mij... Mijn vriend wil wel, maar ik niet! Voor het geld hoeven we het niet te laten want mijn griekse familie wil alles betalen (traditie :rolleyes: ) ! Omdat ik zelfs de eerste kleindochter van mijn griekse oma was heeft ze ook een trouwjurk voor me gemaakt :confused: :) .....nou echt niet dat ik daar in ga lopen hoor! haha

ger. partnerschap wil ik wel! heeft voor mij toch minder waarde dan een huwelijk...en is vriendjelief ook happy :)

Deel Deze Pagina