De titel zegt het al... Mijn zoontje klimt uit z'n ledikant. Heb hem al een paar aangetroffen over de rand hangend Had ik later geweest was meneer eroverheen gekieperd Wat kan ik hier tegen doen???
haha een paar dingen een peuterbedje kopen een matras naast het ledikant leggen dan valt ie iig zacht
Tja, zijkant eruit halen, zodat ie tenminste niet van grote hoogte valt. Wat balen zeg... in bed betekent dus niet meer altijd letterlijk IN bed (kan vanaf nu ook spelend in de klerenkast zijn ) Of vastbinden...
Ik zou overgaan naar een normaal of evt peuterbedje... beter dat ie wat sneller uit bed is en je de komende tijd bezig bent hem te leren dat ie er echt in moet blijven, dan dat ie zich het weet-niet-wat valt Hij heeft trouwens geen slaapzak aan? Misschien dat dat nog helpt om zijn klauterpogingen wat in te dammen?
Hij heeft wel een slaapzak aan, dat is nog het vreemdste van alles! Maar hij nog niet eens 1,5...en dan al een peuterbed? Is dat niet heel vroeg?
Waarschijnlijk gaat hij er nog wel een paar keer uitvallen, uit het peuterbed, dus iets zachts naast z'n bedje is niet weg, maar lijkt me veiliger om vanaf een cm of 30-40 naar beneden te vallen, dan vanaf de leuning van het ledikantje En ik hoor ze vaker hoor, de verhalen van kids die met slaapzak en al uit bed klimmen.... als ik Thirza's stunts nu al af en toe bekijk, zit die ook niet tot haar tweede in het ledikant (Gaat dus ook met slaapzak en al alle kanten uit)
mischien een heledomme opmerking maar je hebt van die klamboes die of het ledikant kunt trekken die zitten vast onder de poten dus kan ook niet zomaar los raken en je mannetje kan er niet uit.
ik zou een peuterbedje kopen en dan een veiligheidsrekje bij het hoofdeinde plaatsen. En natuurlijk je kindje leren om veilig in en uit bed te klimmen! dus lekker vaak oefenen
toen mijn dochter dit ging doen ben ik overgegaan op een peuterbedje. ze was toen 13 maanden en het ging meteen goed. zonder veiligheidshekje en toch is ze er nooit uitgevallen. ze kon toen al zelf in en uit bed als ze wilde en ook lopen en springen kon ze er goed op (nu nog).toch begreep ze meteen dat ze er in moet slapen als het bedtijd is.
Wat een acrobaat ! Mijn zoontje is nu bijna 1 jaar en die hangt ook wel eens over de rand dus ik verwacht over een paar maanden ook van die acties. Zo'n klamboe lijkt me wel de moeite waard om te proberen en anders idd toch maar een peuterbedje dat hij niet van zo'n hoogte kan vallen. Succes!
Als je de zijkant uit het bedje kunt halen dan zou ik daar voor gaan, anders een peuterbed. Stel je voor dat ie op zijn hoofdje valt! Dan maar een groter bedje!!
De lattenbodem op de grond in het ledikant en daarover het matras? Dan ligt hij iig 10 cm lager om eruit te kunnen klimmen EN onder het bed kan hij er niet uit.
Luca heeft nooit geprobeerd om uit het bedje te klimmen, maar 1 avond hoorde we opeens een doffe klap en daarna gehuil. Was hij dus uit zijn bedje gedonderd...hij heeft het daarna nooit meer geprobeerd Nu hij in een peuterbedje ligt is hij er ook 1 keer uitgevallen, maar dan vallen ze idd niet zo hard. Dat was in zijn slaap..hij lag een beetje suf te kijken haha. Mss dan toch maar over op een peuterbedje? Ik zou ook niet naar de leeftijd kijken, maar naar je kindje zelf. Het ene kindje is er sneller aan toe dan het ander.
mijn dochter is net 1 en ze ligt sinds gister in een peuterbedje omdat de 2de in aantocht is en ik straks niet wil dat zij over 7 maanden ook snachts uit bed komt dus laat ik haar hier nu al aan wennen en het gaat tot nu toe echt goed