Ik ben aan het denken om misschien vanwege rug/bekken klachten, halve dagen te gaan werken. Maar hoe zit het dan met de financiën?Als mij ARBO ook denkt dat halve dagen werken beter is, word ik dan wel gewoon door betaald?
Als het via de Arbo gaat gaat je voor de helft in de ziektewet en de andere helft gewoon loon. Je krijgt 70% van je loon bij ziekte. Daar valt dit ook onder.
Je krijgt je normale salaris betaald, dus gewoon die 100 %. Je werkgever krijgt een vergoeding van het UWV voor de uren die jij minder werkt en dus 'ziek' bent aangezien dit valt onder ziekte door zwangerschap..
het is dan toch wel zo dat automatisch je verlof met 6 weken al ingaat en je dus niet minder kan blijven werken maar dan tot 4 weken voor bevalling. Dat dacht ik tenminste mar weet niet of ik dat helemala juist zeg.
Ja dat klopt, wanneer je 'ziek' bent tijdens zwangerschap moet je verlof 6 weken van tevoren in gaan!
Ik werk zelf ook minder uren.. ik heb een contract van 28 uur.. het maakt niet uit hoeveel ik werk want de rest wordt aangevuld tot mijn contracts uren. Dus ik krijg elke week gewoon mijn normale salaris. Mijn uitzendbureau waar ik gedetacheerd ben, krijgt dit weer terug van het UWV.