Tip: Maca & Visolie: toeval of heeft het toch geholpen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MissPeach, 5 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissPeach

MissPeach Lid

25 nov 2021
    36
    14
    8
    Vrouw
    Hi meiden,

Ik zou heel graag mijn ervaring willen delen van het gebruik van Maca en pure visolie. Net als sommige anderen hier lukte het mij en mijn vriend niet om (snel) zwanger te worden. Wij waren al 14 maanden onderweg en hadden de eerste onderzoeken in het ziekenhuis al gehad (alles bleek goed, bij mij en bij hem). Waarom het niet lukte was dus onduidelijk. Wij zijn beiden jong en gezond.

Zoals jullie je kunnen voorstellen was ik daar natuurlijk erg veel mee bezig, onze wens was immers erg groot. Iedereen om mij heen werd zwanger en ik probeerde van alles uit om onze kansen te vergroten; vitamines, goed eten, sporten, geen alcohol, elke dag seks, om de dag seks etc etc. Ook las ik een hoop informatie op dit forum om moed te houden.

Uiteindelijk stuitte ik op het gebruik van maca. Voor degenen die dit niet kennen: het is een soort superfood/kruid wat bij vrouwen & mannen kan zorgen voor een betere balans in de hormonen. Online is hier best veel info over te vinden.

'Maca heeft een positieve invloed op de hormoonbalans van mannen en vrouwen. Bij vrouwen betekent dat een betere balans tussen oestrogeen en progesteron. Daarnaast kan maca een positief effect hebben op de follikelrijping en de opbouw van baarmoederslijmvlies.'

Ik ben dit toen elke dag gaan nemen, tot aan mijn ovulatie (potje van de Holland & Barret). Ook mijn vriend nam dit (hij nam dit elke dag) & in sommige gevallen moet je het niet nemen, dat staat hier omschreven. Hiernaast namen we ook elke dag een lepel pure visolie (Eqology Pure Arctic Oil). Dit is vrij prijzig maar erg goed voor je lichaam (ook als je niet zwanger wil worden haha).

Tot mijn verbazing was ik binnen 2 maanden zwanger. Ipv het geplande ziekenhuisbezoek hadden we nu de eerste echo, dat was ook wel echt bijzonder. In december is mijn dochter geboren en intussen ben ik zwanger van nummer 2. En je raadt het al, ook nu hadden mijn vriend en ik maca en visolie genomen en nu waren we na 1 maand gebruik zwanger (zodra je zwanger bent moet je wel stoppen met maca btw).

Ik wil niemand valse hoop geven en ik weet ook niet of dit nou geholpen heeft of dat het puur toeval is geweest, maar voor sommigen die misschien ook al zolang bezig zijn kan het het proberen waard zijn. Ik geloof ergens dat het toch geholpen heeft en wilde het hier delen omdat ik zelf ook heel veel aan het forum heb gehad. :)

Liefs

Levice, Jftf86, BabyLovley en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. LiefsteWens

LiefsteWens Actief lid

15 apr 2020
    211
    37
    28
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik lees even mee.

MissPeach vindt dit leuk.
  3. SaarAmir

SaarAmir Actief lid

2 okt 2023
    136
    63
    28
    Vrouw
    Accountant
    Den Haag
    Ik heb juist een hele slechte ervaring met maca. Mijn regelmatige cyclus is helemaal overhoop gehaald, eisprong kwam veel later, menstruatie kwam veel later & was ook echt extreeeem pijnlijk. Eindstand ook niet zwanger dus t heeft niks gedaan :)

Deel Deze Pagina