okay dames, ik heb jullie tips nodig. Ben nu zo'n week zwanger, maar heb vreselijk last vd darmen. Ik kan moeilijk naar de wc en heb veel lucht en heel veel buikpijn. eigenlijk continu. word er stapelgek van en het beinvloed mijn doen en laten. En ik wil nog niet vertellen dat ik zwanger ben. Ik eet gevarrieerd, en vooral bruinbrood. Ook veel water. tevens ben ik begonnen met roggebrood. (BAH!) en morgen ga ik roviceelacto ophalen. Zijn er nog andere tips?
Lijnzaad door de yogurt. Ik had erge last van obstipatie echt vreselijk, zat gewoon jankend op de wc. Nu elke ochtend 2 eetlepels lijnzaad door de yogurt of optimel en het gaat een stuk beter! En goed drinken! Gefeliciteerd met je zwangerschap1
Ik drink zelf melkkefir en werkt prima. Moet wel zeggen dat ik altijd al probleem darmen heb. En roggebrood doet het idd ook erg goed(gelukkig maar nu met ijzerpillen erbij)
ik heb ook altijd wel last vd darmen, maar zo erg als nu niet. wat is melkefir? waar kan ik dat kopen? yacult en zo dat lust ik echt niet.
Zal weinig helpen meis; je darmen zijn door hormonen van slag. Normaal eten en genoeg drinken, meer kun je wel doen maar zet geen zoden aan de dijk.
Ik dronk pakje Stimulance van Nutricia, is sinaasappelsap met extra vezels. Verder flink wat lepels geplette lijnzaad. Maar wat iemand hier boven ook al zegt; het is hormonaal, en daardoor werkte bij mij lang niet alles. Buiten de zwangerschap merkte ik het al als ik 2 eetlepels lijnzaad had, eenmaal zwanger en ik kon vijf eetlepels eten met een boel lauw water, het werkte maar amper... Toch wel verstandig om goed op je vezels, vetten en vocht te letten natuurlijk. Dus probeer bv eens roomboter op brood (= goede vetten voor je darmen!), zorg dat je goed drinkt (en niet te veel koffie, dat kan juist averechts werken) en zorg ook voor voldoende vezels. Van roosvicee laxo kreeg ik alleen maar buikpijn trouwens.
Lijnzaad kan je gewoon in de supermarkt kopen. Ik heb ook nog gedroogde pruimen geprobeerd, werkte ook wel, maar ik vond het niet zo lekker.
Pro biotica capsules helpen. Ik heb ze van orthica en kan goed naar het toilet en heb minder krampaanvallen (heb pds). Bij obstipatie helpt ook roosvicee laxo en gedroogde vruchten idd.
Ik drink 3 glazen roosvicee laxo op een dag. in de ochtend neem ik mijn vitaminepil ermee in. tussen de middag en rond etenstijd. Verder eet ik regelmatig gedroogde pruimen. 1 of 2 kiwi's op nuchtere maag schijnt ook te werken. Ik neem verder altijd als ontbijt All Bran van kellogs (die sticks) dat is 43% vezels. dat werkt bij mij echt goed! en ik heb ook een verleden met obstipatie. Wat bij mij trouwens ook heel goed werkt (je moet het alleen wel willen) is helemaal niks meer van chocolade meer eten. geen chocopasta, geen hagelslag, geen chocomelk etc. ik heb al 6 weken geen chocolade op en ik merk het echt! zelf geen gebak ofzo waar chocolade op zit.
Wat bij mijn eerste zwangerschap altijd hel goed werkte was wandelen wandelen wandelen... wat niet heel aanlokkelijk is met verstopping, opgeblazen buik etc. Maar bij mij werkte het erg goed. Deze zwangerschap heb ik daarnaast ook nog wel nodig dat ik veel drink, kiwi's eet en lijnzaad door de biogarde. Succes!
Bedankt voor de tips. Heb toevallig kiwi in huis ga ik morgen gelijk proberen En ik weet dat t hormonaal is heb bij de anderen er ook last van gehad, maar niet zo erg als nu. zelfs naar de wc gaan kost moeite. gedroogde pruimen enzo lust ik echt niet. en chocola eet ik weinig. ga maar gewoon door dus met vezelrijk en veel drinken en morgen kijken naar de lijnzaad. het hoeft dus niet door yogurt heen begrijp ik?
Als ik koffie drink, haal ik de wc nog net.. Maarja, daar mag je weer niet te veel van, natuurlijk. Lees hier heel vaak dat lijnzaad super werkt inderdaad, ga ik voor een volgende keer zeker onthouden!