Mijn zoontje is vandaag 3 maanden. Ik heb Dr. Brown flessen. En bij 3 maanden kan je over naar een nieuwe (nummer 2) speen. Sinds vandaag heb ik de nummer 2 speen in het flesje. Maar ineens heeft mijn zoontje de fles binnen 10 minuten op. Terwijl hij er altijd zo'n 20 tot 25 minuten over deed. Dat hij er 20 minuten over doet, lijkt me beter dan dat hij het binnen 10 minuten drinkt. En nu komt er behoorlijk wat melk terug, dit was met de oude speen niet. Ik had in de winkel al gevraagd wat het verschil was in de spenen. En in de nummer 2 speen zit een groter gat. Er zal dus nagedacht zijn over de verschillen in spenen, maar ik dacht toch altijd dat het echt beter is om wat langer over de fles te doen. Met een groter gat is het logisch dat het sneller gaat toch? Ik begrijp nu gewoon even niet zo goed waar de andere spenen voor dienen. Moeten baby's langzamerhand sneller kunnen drinken? Is het verstandig om de nummer 2 speen te laten zitten of lekker terug gaan naar de nummer 1? Ben ff van het padje ....
Ik heb vandaag ook speen 2 gekocht omdat mijn dochtertje sinds gister johannesbroodpitmeel (jezus wat een woord ) door haar melk krijgt En zij drinkt het inderdaad ook ineens veel sneller! Volgens de vrouw in de drogist is speen 2 bedoeld voor pap en aangedikte melk, zoals mijn dochter nu krijgt Dus ik zou denken dat als je nog steeds gewone melk geeft, je speen 1 kunt blijven gebruiken
Je MOET niet over naar een nieuwe speen met een bepaalde leeftijd hoor, in principe ga je alleen over op een andere speen als je kind aangeeft dat dat nodig is. Zo te zien, als je zoontje met die nieuwe speen de fles in 10 minuten leeg heeft, is hij nog niet aan die nieuwe speen toe. Lekker de andere er weer op doen. (eigenlijk is het ook een beetje raar om spenen te wisselen, want in het natuurlijke voorbeeld van een speen, de tepel, worden de gaatjes na verloop van tijd ook niet groter...)