Volgende week maandag begin ik weer met werken (3 dgn) en ik vraag me af hoe vaak ik op een werkdag (8.00-16.30) zou moeten kolven zonder dat ik mijn productie in de war schop. Mijn zoontje heeft totaal geen ritme, ja een ritme dat hij erg vaak bij mij drinkt (al 3,5 week lang, dus geen regeldagen). Meer dan 2 uur zit er niet tussen. Het liefst wil ik hem vlak voor vertrek en vlak na thuiskomst zelf voeden, als dat zo uitkomt straks. Maar als ik kijk hoe vaak hij nu komt tussen 8.00 en 16.30, dan is dat gemiddeld 5x. Het kan toch niet zijn dat ik straks 5x moet gaan kolven?! Ik weet dat ik recht heb op 25% van mijn werktijd om te kolven, maar ik vind dit wel heel veel... Of is het gewoon 2x per dag (of meer als de druk teveel wordt) en dan flink leeg kolven?
ik denk dat je moet zorgen dat je geen stuwing krijgt, of als je dat krijgt gelijk kunt kolven. Je borsten zijn nu ingesteld op die vele voedingen en willen dus misschien wel geleegd worden telkens. ik heb de voedingstijden de eerste tijd aangehouden om ook te kolven (dat was voor mij maar 2x onder werktijd).
Is dat erg dan als je stuwing krijgt? Ik rijd nu namelijk op een neer omdat mijn zoontje niet uit de fles wil. Normaal drinkt hij meestal om de 3 uur, soms zit er ook wel 4 uur tussen. Maar na 4 of 5 uur heb ik meestal behoorlijke stuwing. Dan staan ze echt op knappen zeg maar. Omdat ik maar 1x op en neer rijdt (is 20 min rijden) heb ik dus eigenlijk elke werkdag (= 3x p week) stuwing. Dit was pas mijn eerste week werken, zou dit minder worden?