Tip naambordje alleenstaande vrouwen

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanmeisje, 7 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Bij ons staan de voornamen erop (al zouden ze de naam van mijn man nog best voor een vrouwennaam aan kunnen zien, doen ze wel vaker) want achternaam vonden we zo stijfjes.

2. Islah

Islah Niet meer actief

Hoezo niet? Je kan dan toch de achternaam van je vriend doen, zo'n drama is dat ook weer niet... Vaak werd ik ook met de achternaam van mijn moeder (= andere achternaam dan die van mij, ik heb mijn vaders achternaam) aangesproken, echt niet erg hoor. Tenzij de naam van je vriend zo verschrikkelijk is haha.

3. Koon

Koon Niet meer actief

Haha, nee hoor. Helemaal geen verschrikkelijke achternaam.
    Maar nee, ik voel me niet mevrouw 'achternaam vriend', dus dat hoeft niet bij de voordeur.

4. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

toen ik alleen woonde had ik geen naambordje, nu hebben we er ook een maar da's meer luiheid, zijn er nog niet aan toegekomen.

Maar dit is ook wel de reden dat mijn kinderen geen dogtags of armbandje met hun naam erop krijgen. Als we ergens heen gaan waar ze 'kwijt' kunnen raken zullen ze alleen ons 06 nummer op hun arm of op een bandje krijgen. Als een vreemde een kind met z'n eigen voornaam kan aanspreken voelt dat meteen vertrouwd, een kwaadwillende zal daar misbruik van maken. Een goedwillende heeft aan het telefoonnummer genoeg.

Deel Deze Pagina