Tip: Niet schudden met de fles.

Discussion in 'Flesvoeding' started by angel81, Mar 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. angel81

angel81 Bekend lid

Apr 10, 2007
    920
    0
    0
    Voor iedereen die net zo als ik verwilderd de melk naar milkshake omtovert: niet doen! Hier zijn we de melk gaan roeren met een lepel en dat scheelt een hoop aan kramp he! Logisch want er komt met schudden heel veel lucht in de melk..

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Wij hebben inderdaad ook van de kraam geleerd niet te schudden omdat er door al die lucht veel krampjes kunnen ontstaan. Wij roeren met een vork trouwens ;)

3. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

Nov 22, 2007
    451
    0
    0
    Interessant! Hier wordt er eerst geschudt en dan ook geroerd

4. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    Ik draai de fles in de ronde, dus niet op en neer. Je hoort nu ook de lucht niet uit de fles komen.

5. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Oh, nooit geweten. Thx!

6. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Hoi,

Ik moet toch echt de fles schudden, omdat er anders klontjes ontstaan. Ik gebruikte hypo-allergene voeding en nu even Pepti, misschien dat dit moeilijk oplost? Mijn zoontje heeft trouwens vrijwel nooit last van krampjes.

Groetjes Saskia

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) Komt ze nou mee... :p

Nee, zonder gekheid, ik heb dat ronddraaien ook geprobeerd, maar de Nutrilon Forte lost dan niet goed op. Een mini garde werkt ook niet want die gaan op den duur roesten... (en ik me maar afvragen waar die zwarte puntjes in de melk vandaan kwamen.. :) )

Ik maak de fles klaar, schud even, ga dan verschonen enz, en als Jelle dan zover is zitten de meeste bubbels bovenop. dan hoef je alleen nog maar even op te letten dat hij de bubbels op het laatst niet mee opdrinkt... :D

@Angel81: Met een week of 10-12 zijn de ergste krampjes sowieso over... Dus misschien is het toeval? :)

8. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

hier ook roeren met de vork

9. sim

sim Niet meer actief

ik heb vanaf het begin de poeder in een mok gedaan en dan het verwarmde water erop en roeren met een vork of lepel. geen klontjes en minder krampjes...

10. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    ja maar vele zullen dan ongetwijfeld klontjes krijgen, en de lucht die zich dan ophoopt in de fles waardoor je een "spuiter" krijgt ;) ;) beste en simpelste oplossing is en blijft altijd zelf even aan de speen zuigen, zo is 1 de lucht uit de fles, en je weet ten 2e altijd zeker dat de voeding niet te warm is... :)

11. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

Jul 6, 2006
    2,564
    0
    0
    Den haag
    Ik roer ook met een vork en soms draai ik het in de ronde en soms even ondersteboven en weer terug!
    Gaat opzich goed zo, maar ben even aan de PEPTI en dat is idd. wat moeilijker oplossen !

-x-x-x-

12. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    oo ik vind het al zo stinken laat staan dat je het moet proeven.. erg eigenlijk he :)

13. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    hm nee geen last van eigenlijk....maar ja ik ruik er verder ook niet aan he ;)

nee alle gekheid op een stokkie, kheb het altijd zo gedaan omdat mijn moeder het ook altijd zo deed,en voelen hoe de temp van de voeding is op mijn pols vindt ik niks..heb het ooit 1x gedaan en ik voelde niet veel dus dacht dat het wel goed zat :( schreeuwde

ie het uit, bleek het veel te heet te zijn, dus toch maar weer zoals men vroeger altijd deed....

eerst zelf ff proeven...en tja dan is ook direct de lucht eruit die erin zit... :) moet trouwens zeggen, weet niet of je het wel eens geproefd hebt maar tis niet echt vies hoor... ;)

succes

14. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

May 12, 2007
    1,108
    0
    0
    Ik doe nu met de JBPM, dat er eerst in en flink schudden. Dan de voeding en dan draai ik de fles een beetje, keer ondersteboven en weer rechtop en vaak is het wel redelijk goed opgelost dan.

Overigens vind ik het niet lekker smaken, veel te ijzerig ofzo. Heb wel eens dat ik een druppel op mn pols laat vallen en dan zelf proef. Maar ik zou er geen fles van wegkrijgen ;). Hulde aan die kleine ;).

15. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Volgens mij kan je wel schudden en daarna de dop nog een keer losdraaien en weer dicht. Ik denk dat dan de lucht wel weg is. Ik heb het vanochtend zo gedaan en ik had geen spuitfles, zeg maar. Misschien een idee, voor als je niet wil proeven.

16. Gezond

Gezond Niet meer actief

Volgens mij heb je er met die nieuwe flessen van tegenwoordig helemaal niet zo een last meer van... Heb ik 6 jaar geleden met mijn dochter ook al gebruikt en die flessen ontluchten prima...
    Nergens last van! En ik ben een behoorlijke schudder ;)

en ik bedoel die kromme flessen.. ik mag geen reclame maken ;) Je hebt ze tegenwoordig ook in S-vorm, maar daar heb ik geen ervaring mee...

17. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    idd op die manier gaat de druk die er op dat moment inzit ook weer uit, tis net als met een colafles die je geschud hebt....als de dop er af is, is de druk er ook vanaf (na een spuiter vaak ;) )

heb er gelukkig geen problemen mee, en proef altijd eerst voor ik haar de fles geef, en ach misschien is het wel gewennig dat ik het niet vies vindt?
    ;)

18. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ligt ook veel aan de soort voeding die je hebt, hoor... De Nutrilon standaard en Forte zijn wat zoetig, maar aan de Omneo zit zo'n rare smaak... Ik proef ook altijd, maar mijn man zal dat noooooit doen... Die griezelt al bij het idee... :)

19. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Sorry Smoekie, maar ik moet na dit berichtje heel ergens anders aan denken. ;) ;) ;)

20. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

hahahahahah LOL

Share This Page