Sascha kan zich sinds een paar dagen opstaan, maar steeds laat ze zich keihard naar achteren vallen. ze zet zich gewoon af ja en ik vang haar dus op en tot nu toe is het nog niet mis gegaan. ze vind het een heel leuk spelletje. Maaaarrr, ik kan er natuurlijk niet altijd op tijd bij zijn en als ze zich afzet en zich als een plank naar achteren laat vallen doet dat natuurlijk veel pijn. zijn er meer kindjes die dit doen en hoe leer je zoiets af? ik durf haar nu helemaal niet meer alleen te laten
Yep, doet onze dame ook. Gelukkig alleen als ze met haar buik tegen de rugleuning van de bank staat. Dan zit ik er sowieso achter 8) Vera gaat trouwens dan wel zitten. Hoe laat jouw kleintje zich vallen?
Ik denk eerlijk gezegd dat je hier niet zoveel aan kunt doen. Als je er wat aan probeert te doen, streng toespreken ofzo, zal ze dat waarschijnlijk alleen maar leuk vinden. Ik denk wel dat als ze een keer valt, dat ze dan misschien wat voorzichtiger wordt. Dat doet wel flink zeer, maar is niet echt gevaarlijk, zolang ze nergens af valt. Lastig hoor.
ze laat zich als een plank naar ahteren vallen, met haar hoofd nog iets meer naar achteren. dus ze zou dan met haar hoofd ls eerste de grond raken ze vind het helemaal geweldig als ik doe alsof ik schrik, maar als ik dus echt schrik ( toen ze het voor het eerst deed) gaat ze ook lachen. ze is echt zo ondeugend, je kan het van haar gezicht aflezen. en hoe wilder je met haar doet hoe leuker ze het vindt. ik wil gewoon niet dat ze pijn heeft, ze lijkt nog niet echt te kunnen onthouden dat sommige dingen pijn doen.
misschien kun je proberen haar niet geheel op te vangen.. zodat ze toch de vloer raakt en pijn heeft.. (niet heel erg) dan leert ze dat als ze dat doet het zeer doet en dus helemaal niet leuk is!
denk dat laten vallen de enige otie is om er van af te komen. klinkt misschein hard en zorg dat ze zich niet te pijn doet maar zo leren ze dat het niet altijd leuk is en ze dus wle op moeten passen. hier deed alicia het ook heel lang en op den duur sotnd ze in bed en eed ze het ook waardoor de hard met der koppie tegen de spaken aankwam. sinds dien doet ze het niet meer en gaat netjes glijdend op haar buikje van bank etc af
afleren zal niet zo gemakkelijk zijn. Hoe hard het ook klinkt maar als je haar blijft opvangen dan leert ze het niet af want ze vind het een leuk spel. Ze zal toch zelf moeten merken dat het niet kan en dat het pijn doet als je jezelf achter overgooit. je kan haar niet altijd behoeden van ongelukjes en pijnlijke vallen, helaas! Succes ermee!
Eva doet niet hetzelfde, maar gaat wel overal staan en let dan op een gegeven moment niet op en valt. Meestal opzij of gewoon achterover. In de woonkamer probeer ik te voorkomen dat ze op het laminaat valt, maar ze valt alsnog minstens 2 keer per dag. In de box laat ik haar haar gang gaan, ook met vallen. Alle harde speeltjes zijn dan wel uit de box. Ze valt trouwens vaak best hard vind ik, maar ze schijnt er zelf geen last van te hebben. Ik zou het gewoon negeren als ze het expres doet. En iets minder opvangen.
Thyron doet dat ook je kan er weinig aan doe hij heeft het ook een keer onverwacht gedaan en viel toen met zn hoofdje op de grond. Sinds die keer doet hij het alleen als ik hem op kan vangen. Maar ja veel kan je er niet tegen doen helaas...
mijn boefje ging dat met 10 maanden doen, er zat niks anders op dan zijn expres-vallen te negeren (en dus ook het huilen een paar keer *snif* vond het echt ZOOO moeilijk), het was echt zijn manier om aandacht te trekken! na 1,5dag negeren is hij ermee gestopt (maar hij deed het dus echt expres om aandacht te krijgen zodra hij ging huilen, niet per ongeluk)
Hier hetzelfde verhaal. Alleen is Sem compleet overstuur als hij naar achter valt. Je zou idd zeggen dat hi het dan wel afgeleerd zou hebben, maar nee hoor. Ik weet ook niet wat ik er aan kan doen, behalve heel goed opletten maar oh het gaat soms zo snel. Ik hoop dat deze fase maar snel voorbij is, haha dan komt de volgende fase weer!