hoeveel thee en koffie drinken jullie op een dag?

Discussion in 'Zwangerschap' started by noorl, Jul 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. noorl

noorl Lid

Aug 1, 2009
    26
    0
    0
    Hallo allemaal, iedereen van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Mijn vraag is hoeveel thee en koffie drinken jullie op een dag?

Ik zelf drink 1 koffie en de rest van de dag best veel thee en groene thee.

dus denk zo een 8 koppen thee.

Graag jullie advies.

grt:)

2. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik drink ook heeeeeeel veel thee! Kruiden, witte en groene thee. Geen koffie, dat lust ik niet.

3. noorl

noorl Lid

Aug 1, 2009
    26
    0
    0
    linni hoeveel ongeveer en laat je het lang trekken?
    Ik wel want hou niet van slappe thee:)

4. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Geen koffie en véél thee. Ivm zwangerschap zonder theine (ik lust het toch allemaal dus makkelijke keus) en dus witte thee, rooibos of kruidenthee (en geen zwarte of groene, daar zit theine in).

5. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

Nov 21, 2009
    3,619
    0
    36
    .
    Nederland
    Ik drink meestal 's morgens op mijn werk 2 bakjes koffie (als ik thuis ben dus niets ;)) en verder groene thee of water.

6. anna123

anna123 Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    2,021
    0
    0
    Lust geen koffie meer sinds ik zwanger ben en thee moet ik nu met dit weer niet aan denken! Dus...niets!
    Ik lééf echt op cola!

x

7. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    drink sowieso geen koffie en ook geen thee met caffeine...dronk ik dus al nooit...drink alleen thee zonder caffeine dus de kruide thee...en dan 1 mok in de ochtend.. kan niet zo tegen caffeine..cola ook alleen maar de caffeine vrije.. voor de rest drink ik ineens alleen maar roosvisee met de vitamines erin...weet ook niet waarom maar heb minder behoefte aan koolzuur drankjes...

8. erwtje

erwtje Actief lid

Dec 7, 2008
    226
    0
    0
    Allebei met mate. 's Ochtends koffie en 's avonds na het eten. Tussendoor 1 of 2 x thee; theine vrij.

Voor wie wil lezen stukje van Home | Voedingscentrum, eerlijk over eten afgehaald.
    In koffie (cafeïne)

Cafeïne komt van nature voor in koffie en in kleinere hoeveelheden in thee en cola. Deze stof heeft een opwekkende werking, maar kan in grote hoeveelheden nadelige effecten hebben. Mensen die gevoelig zijn voor cafeïne, kunnen zich het beste beperken tot maximaal vijf kopjes koffie per dag. Zwangere vrouwen kunnen zich beter houden bij vier kopjes koffie of drie kopjes koffie en twee kopjes thee per dag. Cafeïnevrije koffie, kruidenthee en cafeïnevrije cola zijn goede alternatieven. Wie te veel cafeïne binnenkrijgt, kan last krijgen van rusteloosheid, beven, duizeligheid, suizende oren en hartkloppingen. Te veel cafeïne kan het ook moeilijk maken in slaap te vallen. De veilige hoeveelheid voor zwangere vrouwen is lager omdat de kans op een miskraam of een baby met een laag geboortegewicht stijgt naarmate de moeder meer cafeïne binnenkrijgt. Verder kunnen vrouwen die borstvoeding geven, beter niet te veel koffie, thee en cola drinken. Als baby’s die borstvoeding krijgen onrustig zijn, is de hoeveelheid cafeïne die de moeder binnenkrijgt, de mogelijke oorzaak.
    Te veel?
    Wat te veel cafeïne is, verschilt sterk per persoon want niet iedereen is even gevoelig voor de werking. Gemiddeld drinkt de Nederlandse man dagelijks bijna zeven kopjes koffie en vrouwen vijf koppen per dag. Daarnaast drinken veel mensen ook nog thee en cola. De meesten hebben daarvan geen last. Voor mensen die gevoelig zijn voor cafeïne, geldt het advies om maximaal 400 mg cafeïne per dag te gebruiken. Dat zijn ongeveer 5 kopjes koffie of 3 kopjes koffie en 4 kopjes thee per dag. Voor vrouwen die zwanger zijn of borstvoeding geven, geldt 300 mg. Dat is de hoeveelheid cafeïne in 4 kopjes koffie of in 2 kopjes koffie en 3 kopjes thee.
    Gehalte varieert
    Het cafeïnegehalte van een kop koffie hangt af van de soort koffie, hoe sterk de koffie is gezet en de grootte van de kop of mok. In een kop van 125 ml gewone Nederlandse koffie, gezet met een papieren filter in een koffiezetapparaat, zit ongeveer 85 mg (milligram) cafeïne. In een kop thee van 125 ml zit ongeveer 45 mg en in een glas cola van 150 ml zit 5 tot 35 mg. Chocolademelk bevat per glas van 150 ml ongeveer 30 mg cafeïne. Een kop koffie komt dus wat cafeïnegehalte betreft overeen met twee kopjes thee of ruim twee glazen cola.
    Ook zogenaamde ‘energy drinks’ met bijvoorbeeld guarana kunnen veel cafeïne bevatten. Bevat een drank meer dan 150 mg cafeïne per liter, dan moet dit vanaf 2004 verplicht worden aangegeven op de verpakking.

Een overzicht:
    Kopje koffie (125 ml) 85 mg
    Kopje thee (125 ml) 45 mg
    Glas chocolademelk (150 ml) 30 mg
    Glas cola (150 ml) 5-35 mg

Succes met de zwangerschap allemaal!

9. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Ik drink 3 tot 4 koppen normale thee (earl grey) en dan gewoon lekker sterk.
    Verder drink ik bijna alleen maar ranja of roosvicee
    (behalve in het weekend, dan iceT)

10. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

May 12, 2010
    1,335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Ik drink geen koffie en geen thee terwijl ik echt gek was op koffie. Kan er nu alleen maar van overgeven zo ook van thee blegh.. Hoop dat het weer terugkomt.

11. emmie

emmie Niet meer actief

s' ochtends zowiezo 2 bakken koffie.
    s'avonds altijd een kopje thee (earl grey) maar echt niet als het zo warm is!
    verder over de dag niks anders als karvan cevitam :)

12. charlie80

charlie80 Bekend lid

Jan 26, 2010
    697
    1
    0
    lust geen koffie en drink wel de gewone thee. denk een kop of 4 a 5 maar wel heel slap.. hou niet van die echte thee smaak.. kan dus net zo goed warm lauw water drinken want gooi er ook nog een plens koud water bij....hihihi

13. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    3 kopjes koffie per dag.. maar die 125ml zo groot zijn die bekertjes hier op het werk niet hahaha denk net de helft..

Af en toe savonds nog een latte machiatto voor de rest geen koffie meer voor mij, is moeilijk hoor voor een koffie verslaafde om het te laten staan..

14. mh81

mh81 Bekend lid

Jan 29, 2009
    748
    11
    18
    Hier nog een koffieverslaafde. Vooral op mijn werk. Ik houd er nu wel rekening mee en drink "maar" 2 a 3 kopjes per dag. Normaal zijn dat er zo'n 6..

15. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

Feb 5, 2010
    3,399
    0
    0
    's ochtens op mijn werk 2 bakjes kofie, verder veel groene thee en water.. Af en toe een glaasje cola

16. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    1 a 2 keer per dag een latte macchiato en 1 of 2 keer per dag een kopje thee (kruidenthee meestal). Maar er zijn ook dagen bij dat ik helemaal geen koffie/thee drink.

17. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik denk dat ik met gemak aan 6 grote koppen kom soms. Maar ik laat het maar heel kort trekken, ik vind slappe thee juist lekker. Ik gebruik een 1kopszakje ook rustig 3x, haha.:D

18. Amika

Amika Actief lid

Oct 12, 2009
    179
    0
    0
    Verzorgende
    Rotterdam
    Met dit warme weer drink ik geen thee,normaal ben ik een echte thee luit en drink ik de hele dag door thee

19. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Ik drink denk ik 3 of 4 kopjes koffie per week momenteel en dan zonder caffeine.

Thee drink ik een kopje of 4 per dag. Meestal Rooibos of Groene thee.

20. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    ik drink s'morgens een bakkie thee, en s'avonds ook nog 2 bakkies. gewoon normale thee. bosvruchten/tropische vruchten van pickwick (maak ze niet sterk, dat vind ik niet lekker)

Share This Page