Tip om pijn bij oorontsteking te verzachten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moonlight159, 11 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Wie heeft er een tip om pijn bij een (dubbele) oorontsteking te verzachten? Roan heeft al antibiotica. Ik heb zijn bedje wat omhoog gezet en geef hem voor het slapen gaan een zetpil. Maar hij blijft gillen, ik voel me zo machteloos :(....
    Ik heb wel eens gehoord dat sla-olie kan helpen bij pijn, maar ik weet niet of dat ook mag bij een ontsteking.

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Misschien even neusspray? Dat kan de druk vaak wat verlichten.

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey,

Lekker bij je houden en zoveel mogelijk rechtop houden. Dus eigenlijk zittend laten slapen als dat kan....het is heel vervelend voor die kleintjes vooral bij een dubbele....aah zo zielig.

Verder geen slaolie! Dat is absoluut niet goed....

Wat ook wel helpt is het warm houden...dat verzacht de pijn wat. Doe dat door middel van een watje met warm water wat je lichtjes uitknijpt zodat er niets meer uit loopt...en doe dat in het oortje (niet te diep!) dan blijft de gehoorgang warm...dat hielp bij ons meisje. Wel na 5 minuutjes vervangen door een droog watje want het water koelt af.

En zoveel mogelijk bij je houden zoals ik al zei...dat hielp enkel bij ons meisje toen....heel vervelend begrijp ik..maar het verlicht wel de pijn bij zo een kleintje...

succes ermee en beterschap voor je mannetje!

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Knuffelen, knuffelen en nog eens knuffelen..
    Veel beterschap! Sneu zeg..:(

5. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik heb vannacht 3 uur bij hem gezeten, hem vastgehouden etc. maar dat wil hij ook niet. Hij is totaal geen knuffelig kindje. Alleen vrijdag en zaterdag vóór de AB, lag hij constant bij mij te slapen, maar nu wil hij dat dus ook niet meer. :(
    Hij was vanacht zo overstuur, dat ik er huilend naast gezeten heb.....

6. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Dank je! Die ga ik eens proberen straks, als ik merk dat hij er last van krijgt.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij kregen van de huisarts de tip om elke 8 uur een zetpilletje te geven, zodat je een spiegel opbouwt in het bloed.
    En verder idd zoveel mogelijk rechtop houden... is een draagdoek een idee?

Edit: zie dat je kleintje nog maar heel erg jong is... zou de paracetamol dan even met de huisarts overleggen! (Gaat namelijk per kilo lichaamsgewicht).

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Oja, en sprayen idd, zodat je de buis tussen neus en oren open houdt...

9. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wanneer is je kindje begonnen met de AB? (normaliter moet je met een dag 2 a 3 duidelijk verschil merken)
    Anders even dokter weer bellen en vragen om de oortjes nog eens na te laten kijken.
    Hier eens een AB gehad en oorontsteking verergerde juist toen een andere AB gekregen.

Beterschap voor je kleintje.

10. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook al merk je niet dat je kindje last heeft, gewoon neusspray gebruiken hoor.
    Hij zal wel wel snotverkouden zijn nu?

11. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Ik heb geen tip om de oorontsteking te verlichten, maar wil je wel even meegeven om naast de antibiotica een probioticum als Orhtiflor Start of ABC Dophilus te geven. Antibiotica maakt namelijk de goede darmflora stuk, waardoor de weerstand tegen ziekte nog meer naar beneden gaat. Met een probioticum vul je de goede darmbacterien weer aan, zodat de weerstand niet nog verder ondermijnt wordt.

12. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    ;) hij is van 2009.....dus één jaar en één week ;). Zetpillen mochten dus van de huisarts.

Hij heeft zaterdag de AB gekregen, hij heeft er ook nog eens een acute bronchitis bij, dus hij was echt heel ziek. Verkouden kan ik niet echt zeggen, tenminste zijn neusje zit niet vol. Daarom zaten we zaterdag ook bij de huisartsenpost. Ik heb al wel het idee dat de AB helpt, hij is namelijk weer erg ondernemend, zo goed als vrolijk (met spelen) en ondeugend ;). Vrijdag en zaterdag had hij koorts, kortademig, sliep alleen maar (zelfs op schoot, wat hij NOOIT doet). Dus ik kan aannemen dat de AB werkt...

13. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    en aanvullend op Frieda:
    na een ab kuur is een kleintje erg vatbaar voor spruw. heb je dat ineens weer. even opletten dus de komende weken.

En trouwens. Wij kregen bij de ab kuur toen onze uk oorontsteking had ook ibuprofen voor een dag of 4/5. Dat helpt beter bij oorontsteking dan paracetamol. en 't was waar: dat spul hielp tenminste: koorts hielden we ermee onder controle en ze had amper last (geen pijn denk ik, want ze sliep als een os die dagen). Paracetamol (zetpil voor >1jr) die we een dag ervoor gaven toen we nog niet wisten dat ze ooronsteking had hielp helemaal niet tegen de koorts.

Sterkte!
    tIs zo ellendig, oorontsteking...

14. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, fijn zeg!
    Hopelijk knapt je mannetje gauw op.

15. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    @ Frieda: Kun je dat gewoon bij de drogist (etos/DA) halen?

16. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Je kunt dat inderdaad bij de drogist kopen en anders ook wel via internet. Gewoon even zoeken op de merknamen Orthiflor Start of ABC Dophilus van het merk Solgar.

17. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Onze dochter kreeg een zetpil voor het slapen gaan, neusspray en luuf om de boel goed open te houden. En toen ging het wel.

18. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik las op t doosje van chamodent ( VSM) dat t ook ter verlichting bij oorpijn gebruikt kan worden..

19. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hier hielp bij een oorontsteking de paracetamol niet.
    Wij hebben toen Nurofen vloeibaar voor kids voorgeschreven gekregen, maar is ook gewoon te verkrijgen bij de etos.
    Dat is een soort ibuprofen voor kids. en dat helpt vaak beter tegen enorm veel pijn...Hier iig wel.

20. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Marin heeft eind November in het ziekenhuis gelegen met oorontsteking!
    Daar kreeg ze 3 maal daags om de 8 uren 240 mg paracetamol!
    Dat hebben we een week volghouden.Anders was het voor het meisje niet te doen!
    Een neusspray die ze maar 2 x daags max. 7 dagen achtereen mocht hebben.
    En een aantal keren daags neusdruppels ( van gewone zoutoplossing!).
    De paracetamol werkte hier super! Alleen was wel zo dat het na 6 uren weer pijn begon te doen! En dan zag ik echt uit naar die 8 uren!

Deel Deze Pagina