Moeilijk poepen, tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sidmick, 11 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Mijn dochter, 16 maanden, heeft eigenlijk al vanaf dat ze vast voedsel eet moeite met poepen. Vaak is haar ontlasting hard en dik waardoor ze het er lastig uitperst. Ze drinkt enorm veel dus het is geen gebrek aan vocht. Ik heb voorheen regelmatig roosvicee laxo gegeven maar dat wil ze nu ineens niet meer drinken. Heeft er iemand tips om haar stoelgang makkelijker te maken?

2. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    haar avondeten bereiden met een beetje olijfolie? Of gewoon een lepeltje olie geven?

3. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Misschien eens Probiotica als Orthiflor Start of ABC Dophilus geven?
    Dat bevordert een goede darmwerking en is ook nog goed voor de weerstand.

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Zijn dit drankjes ofzo?

Ik vermeld nog even dat ze ontzettend goed eet. Bruine boterhammen, extra vezels in haar yoghurt en prima avondeten met de pot mee. Ik vermeid zaken als ontbijtkoek, bananen ed dus aan de voeding ligt het denk ik niet

5. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Ik zou ook even een theelepeltje olie aan haar voeding toevoegen. Dat werkt echt.

Als je trouwens bananen en ontbijtkoek in combinatie met veel drinken eet, werkt het juist bevorderend.
    De huisarts vertelde dat als je na je banaan een glas water drinkt, dit juist positief is voor je darmwerking.

6. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Nee, het is bij de drogist te verkrijgen (zoek maar eens op de merknamen voor wat meer info) en het is een soort poeder, dat je gewoon door het drinken of de fles kunt heendoen. Het zijn goede darmbacterien om de darmflora aan te vullen. Ik geef het Noelle altijd standaard voor een goede weerstand tegen ziekte en doe het dan door haar flesvoeding heen.

Dat een kind goed en gezond eet, wil niet altijd zeggen dat er voldoende goede bacterien voor een goede stoelgang aanwezig zijn in de darmen. Als een baby geboren wordt moet de darmflora nog helemaal worden opgebouwd en daarom helpen probiotica ook heel goed bij darmkrampjes.

Vooral het gebruik van suiker, wat eigenlijk vergif is voor het lichaam en de stoelgang ook ernstig kan ondermijnen, en het gebruik van bijvoorbeeld antibiotica kan ook heel funest zijn voor de stoelgang. De darmflora wordt door antibiotica grotendeels stuk gemaakt en moet weer opnieuw worden opgebouwd. In dat geval is het ook goed om veel biogarde roer yoghurt te eten, want daar zitten ook die goede bacterien in en het is sowieso verstandig om daarnaast altijd probiotica te nemen.

Verder zou je ook eens bij een Bioresonantie-therapeut kunnen kijken of er andere verstoringen in het lichaam zijn, waardoor opstipatie ontstaat. Geen goede stoelgang is vaak een teken, dat er iets verstoord is in het lichaam. Mijn oudste dochter had bijvoorbeeld ook een slechte stoelgang door voedselallergieen. Toen we de dingen weg gingen laten waar ze slecht op reageerde, kon ze meteen ook beter naar de wc gaan. En door behandeling met Bioresonantie is ze inmiddels verlost van haar allergieen.

7. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Nou volgens mij doe je er al alles aan! Wat nog zou kunnen helpen zijn pruimen. Je hebt nu gedroogde pruimen, dit kan erg laxerend werken. Mocht je meisje er erg last van krijgen heb je nog druppels van VSM of lactulose. Maar wat Frieda al zegt, misschien goed om te kijken naar de oorzaak van de obstipatie!

8. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    De druppels van VSM, kindicol, werken hier echt heel goed.

9. Liertjuh

Liertjuh Lid

6 mei 2008
    87
    0
    0
    Drenthe
    Hier werkt krentenbrood prima! Wel 3x per dag een volle luier.

10. elie5209

elie5209 Actief lid

16 feb 2009
    256
    0
    0
    Kindicol werkt prima en een theelepeltje olijfolie iedere dag doet ook wonderen!!

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ik heb iig kindicol in huis gehaald. Gisteravond theelepel olie door haar eten gedaan en vanmorgen laxo gemixed met melk (toen dronk ze het wel!) Resultaat was eindelijk een poepbroek. Nu hopen dat het goed gaat. Bedankt voor jullie tips

Deel Deze Pagina