haha nou weetje als het zo te koop is ben ik me gek om het met de hand te doen en en nu kan ik nog kiezen ook gesnipperd of ringen
Als je dan nog met de lijnen mee snijd dan heb je nog minder last.En tong tegen je verhemelte/gehemelte?(even black out haha) wil ook helpen.
Ik gebruik altijd gesnipperde ui en ga dat niet met de hand doen, stop gewoon een paar stukken in de staafmixer en hakken maar. Nergens last van en snel mooie kleine snippers.
bakje water naast je neerzetten tijdens het snijden zodat hetgeen wat je laat huilen naar het bakje gaat want dat komt op je oogvocht af. (pas gehoord van rudolph van veen)
ik gebruik een soort kleine handmatige keukenmachine waar precies 1 ui in past, gesnipperd in een paar seconde. is er ook van tupperware maar ik heb een goedkope versie van een paar euro.
Lucifers tussen je lippen houden tijdens het snijden (de achterkant dan he, niet de zwavelkant! ). Wel een stuk of 5. De zwavel neutraliseert de ui waardoor je (bijna) geen traanogen krijgt!
Waarom gebruik je niet zo'n hakmachine? Ik snij de ui twee keer door midden en de rest laat ik door de machine doen. Het enige is dat de stukjes dan stukjes zijn en geen mooie ringen. Maar dat maakt mij niets uit haha...Ik denk dat het wel een oplossing kan zijn voor je probleem. Succes !
Hahaha ja ik heb ook nooit ergens last van. Tot ik ging snijden met een bril, tering wat deed dat zeer hahaha. Zo heb ik ook eens vol de haarlak in mijn ogen gespoten, nergens last van dankzij mijn lenzen.
Ik gebruik zo'n hakkertje. Ui erin, draaien maar en hop, gesnipperde ui. En niks traanogen. Laatst een keer bij de Aldi gekocht voor een paar euro. Wat een uitkomst!
Inderdaad! Ik draag al 26 (!) jaar lenzen en ik kan zonder bezwaar kilo's uien snijden. Doe ik mijn lenzen uit is het echter drama...
Wat een tips haha maar het lukt prima met m'n afzuigkap hoor! Al klinkt zo'n hakding ook wel handig, foto?