Sorry geen foto. Mss op de site van tupperware? Hij is klein en rood, maar ze wisselen daar vaak van kleur.
Ik heb niet alles doorgelezen maar: Kauwgom kauwen tijdens uien snijden heb ik ergens gelezen. Ik had het uitgeprobeerd ennja hoor het werkt, geen tranen meer
Quick chef van Tupperware! Mijn rechterhand en kan voor meer groentes gebruikt worden die ook in stukjes moeten! (bieten, paprika, champignon enz!)
Velletje eraf, vierendelen en hup in t bakje van de staafmixer, mixer erop en voila. Vers gesneden uitjes zonder tranen en in een mum van tijd klaar
De quickchef inderdaad. Ze hebben ook een kleine versie met trektouwtje, die is qua formaat wel wat jij beschrijft. Ik kijk ff gauw hoe die heet.. Edit; de turbo chef, is ca. 300ml en nog een stapje groter is de turbo max ca. 600ml Had t tupperwareboekje nog ligge.
Speedy gonzales style. En als ik uien snipper doe ik hem insnijden op de kop van linksnaarechts en van bovennaarbeneden hahaha, en dan via de zijkant stukken eraf halen. Kan het niet uitleggen maar werkt als een tierelier en gaat stukken sneller.
ik heb een keer gehoord dat als je de ui 10 minuten voor je gaat snijden in de vriezer legt, dat je dan minder/geen last meer van pijnlijke traanogen zou hebben. Wij hebben de vriezer in de schuur, dus ik doe lekker de afzuigkap aan en met natte hander snijden. (ik heb geen reacties gelezen verder, dus weet niet of deze tip al eerder voor is gekomen )
Ik heb daar ook erg veel last van. Ik heb mijn uien in de koelkast liggen en heb sindsdien nergens meer last van. Succes