ik ben ook verslaafd..... maar ik gebruik het voor mijn aambeien sorry kon het niet laten, zie steeds die titel en tja, dan denk ik aan mijn aambeien! heerlijk spul
@ Vagans je typte wat ik wilde zeggen. Ik ben met neusspray begonenn door langdurige klachten van een verstopte neus (let wel, geen snot, alleen dicht). Vaak naar huisarts geweest maar die had geen oplossingen, dus grijp je steeds weer naar de neusspray. Opvallen bij mij is wel dat het niet erger wordt, ik heb niet steeds meer nodig. Spray nu denk 3 keer op een dag. Met veel zelfbeheersing kan ik dat terug brengen naar voor het slapen gaan en een keer snachts. Ik word dus wel midden in de nacht wakker. Wat ik wel doe, zit misschien tussen mij oren maar lijkt beter, is een half spuitje, dus niet eenvolle spray. Ik had laatst kinderneusspray, en dat hielp ook goed! Dat is 0,5. Dus die moet ik eigenlijk weer kopen. Ik weet alleen niet of dat ook helpt om er vanaf te komen... Het is rotspul en ik weet ook zeker niet wat ik moet doen als ik zwanger zou worden. Heb al veel gezocht op internet, omdat dat (naast af en toe een wijntje ) mijn enige slechte gewoonte is voor als je zwanger zou zijn. Stoppen is echt geen optie, dus denk dat ik probeer kinderneusspray alleen snachts te gebruiken. Kwam echter wel antwoorden van verloskundigen tegen die zeiden dat een spraytje echt geen kwaad kan voor de placenta. ( het zou de doorbloeding verminderen)... Pffttt, ROTSPUL! Zo
Ik doe ook meestal een halve haha en ik ben zwanger maar ik moet het wel gebruiken, nacht rust is ook heeeeel belangrijk tijdens de zwangerschap en mijn verloskundige zei dat het meer kwaad kon voor mij als mn kindje...
Nou precies, als jij niet slaapt en half in paniek raakt (dat heb ik in ieder geval zonder spray) is dat ook niet goed voor je kindje. Eerlijk gezegd denk ik dat ik het niet eens tegen de verloskundige zou zeggen uit angst dat ze zegt dat ik moet stoppen. Wat vindt jouw vriend er van?!
Mijn gyn zei dat destijds ook.. Het is zo'n lage dosering, die inprincipe de meeste werking nog heeft in je neus.. (zolang je het niet opdrinkt) Dat het geen kwaad kon voor de baby.. En lucht krijgen vond hij wel belangrijk!! Ook voor de rust.. Maar ik had het toen al zo benauwd door de zwangerschap, en als dan je neus ook nog eens potdicht gaat zitten..
Yep, maar alleen voor de nacht. Overdag gewoon die zoutoplossing.. Je zou ook nog die voor kinderen kunnen gebruiken, is nog lichter!! En ik vertrouw er echt op, dat mijn gyn wel weet wat hij zegt...
Nu moet je natuurlijk niet, ieder uur aan de spray gaan zitten.. Maar voor de nacht is het niet zo erg...
Ik ben nu al helemaal blij. Gebruik overdag alleen nog maar zoutoplossing en ik merk nu al verschil. Spray veel minder vaak dan met de xylometazoline.Wel veel meer in 1x maar het werkt eigelijk prima. Bij het naar bed gaan spray ik nog 1 neusgat met de xylometazoline en dan lukt het slapen ook wel. Vanmorgen bij het wakker worden zat ik niet eens heel erg verstopt!Kon het met zoutoplosing af
@ Mams, ja hier net zo. Overdag alleen de zoutoplossing, en voor de nacht in 1 neusgat de Xylometazoline..
Ben toch blij dat ik dit topic geopend heb. Kunnen we elkaar bijstaan en tips geven om va die troep af te komen!
Meiden, ik denk dat ik maar met jullie mee ga doen. Dus je doe snachts 1 neusgat xylo en in de ander zout? Of in de een xylo en de ander niks? voelen jullie je er benauwd erdoor?
Mijn vriend wil natuurlijk dat ik zo weinig mogelijk gebruik maar hij vertrouwd er op dat ik het beste wil voor mn kindje, daarnaast heeft hij veel meer negatieve dingen (roken, blowen, drinken) dan ik dus heeft hij niet zo veel te zeggen haha Ik heb die bisolnasal bekeken maar in de bijsluiter staat ook dat ze de risico's voor de zwangerschap niet weten, en niet weten vind ik persoonlijk enger dan wel weten... en ja dan ben ik van de neusspray af, en dan zit de boel nog steeds dicht door de klachten waardoor ik in eeste instantie ben begonnen...
Tsja als ik de klachten niet had was ik er nooit aan begonnen! maja de doktoren hadden voor die klachten niks dus dit was de enige oplossing...
Even ff iets anders hoor. Is dit iets om naar clubs te verplaatsen? Ik weet niet hoe de andere dames erover denken hoor.. Maar aangezien we het plan hebben om hier elkaar te blijven helpen en steunen!!
Lijkt me een prima idee Ingrid. Maar dames, jullie missen 1 belangrijk gevolg van het gebruik van xylometazoline neusspray en dat is: Als je het langer gebruikt dan de bedoeling is, veroorzaakt het ook de klachten en gaan ze dus niet meer over. Als je ermee stopt en de trilhaartjes in je neus zijn hersteld, gaan de klachten ook over(natuurlijk ben je een paar dagen verstopt, maar daarna gaat het steeds weer beter)
Ja maar je bent toch een keer begonnen door klachten? Ik had die klachten al van kinds af aan. Ik merkte toen dat als ik heel verkouden was, toen ik een jaar of 16 was, dat als ik spray gebruikte dat het hielp, ook voor mijn "standaard"kwaal. Zo ben ik er nooit meer afgekomen. Moet je nagaan, zit er echt al lang mee. Maar niet steeds meer dus. Ik denk ook echt niet dat het over is als ik stop, vandaar dat ik ook niet echt gemotiveerd ben. Het enige waarom ik het nu probeer is om zo min mogelijk te kunnen gebruiken mocht ik zwanger worden.