Nee ok, maar verkouden ben je toch normaal gesproken niet altijd???? Dat was je neem ik aan vroeger ook niet.
Iemand die hier had gereageerd had een operatie gehad om de neusslijmvliezen weg te halen..Misschien is dat wat voor jou??
Ja, misschien wel. Het lijkt me alleen zo'n eng idee, en dan zit na de operatie je neus heel lang dicht. Zijn je slijmvliezen ook niet tegen bacterieen enzo?! Nouja haha, die spuit ik nu ook plat dus zal weinig uitmaken. Zit op dit moment ook dicht haha, na het lezen van dit topic, braaf aan de zoutoplossing. Maar behalve dat mijn neus droog is doet het weinig
Ik heb ook wel eens over een operatie nagedacht alleen hoorde ik dat ze wel weer terug groeien dus om de zoveel jaar herhaald moet worden, en tijdens het herstel zit je neus natuurlijk pot dicht. Ik heb de klachten ook vanaf kleins af aan (altijd een dichte neus en benauwd), dus daarom is de motivatie voor mij om te stoppen ook heel klein.
hahah ik ken heit hier dus ook...en jij gebruikt het nu ook tijdens je zwangerschap?en weet je vriend het>?
Ja ik ook! Vooral omdat mensen in je omgeving zo licht reageren erop... Aan de ene kant vind ik dat er meer bekend over moet worden, aan de andere kant lijkt het me ernstig als het ineens nergens meer te koop is (A)! Wat zijn eigenlijk de gevaren van lang gebruik behalve neusslijmvlies verpesten?! Ik word nu al gek met dichte neus van zouoplossing. Ik gebruik trouwens wel van kneipp eucalyptus badolie onder de douche als ik echt verkouden ben en dat verlicht erg!
al spuit ik 10keer met die zout water oplossing gaat me neus nog niet open feit is dat die flessje 4dagen mee gaat om en na bij zo veel als je moet sprayen met zout water oplossing
Nee, het helpt voor geen drol hoor! Ga toch maar weer kinderspray kopen, das een stapje vooruit! Je krijgt wel dorst van door je mond ademen de hele avond!
@nookY, ja ik gebruik het nu ook en mn vriend weet het. Hij weet hoe het zit en dat ik het niet zomaar doe. Hij vertrouwd me dat ik het beste voor mn kindje wil maar ook een beetje voor mezelf. En trouwens als dat spul je neusslijmvlies aantast, of je laat het weg snijden...
hahaha jaa idd...ik doe het ook men vriend weet het nog niet echt helemaal wel dat ik af en toe doe voor het slapen maar heb het echt nodig mijn neus is echt pot dicht en krijg elke keer last van voorhoofdholte ontsteking en oor ontsteking als het dus dicht zit...
Hier ook jaren (vanaf m'n 10e ofzo) verslaafd geweest aan neusspray. Ben overal allergisch voor, cavia's, boompollen, graspollen, wol, katten enz enz... Daardoor dus ook vaak een verstopte neus. Daarbij ook nog een operatie gehad aan neustussenschot + neusschelpen verkleint. Ook jaren bij KNO-arts gelopen en alle medicijnen uitgeprobeerd, niks hielp! Tot ik zwanger raakte. Er stond op de bijsluiter (heb er nog een gevonden) het volgende: Voorzichtigheid is geboden wanneer er sprake is van hoge bloeddruk of een verminderde doorbloeding van de placenta. (hoe kom je daarachter?) Bij langdurig gebruik van hoge doseringen kan een verminderde doorbloeding van de placenta niet worden uitgesloten... Ik wilde dat risico absoluut niet nemen. Die tip van het neusgat ken ik...ik doe het nu nog, degene die dichtzit ligt bovenaan...dus je moet wel af en toe afwisselen, want gaat die bovenste open, dan heb je na een poosje die onderste dicht, haha! Ik gebruik verder beclometason van de huisarts. En ben nog steeds niet helemaal van de verkoudheid af, maar het zal wel bij me horen! Ik begin iig nooit weer aan die troep! Liefs
Tja...geen reden om dan maar door te gaan toch... Snap ook niet dat je er zo lacherig over doet...Het is wel een medicijn. En het gaat ook over de doorbloeding van de placenta. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje hetzelfde als roken tijdens de zwangerschap. Ook daarvan weet iedereen dat het slecht is en het is een verslaving. Daar kan ik alleen niet over mee praten omdat ik nooit gerookt heb. Maar over deze verslaving wel en ik heb zoiets, als het ook maar enigszins schadelijk kan zijn voor je kleintje, dan stop je er toch mee...hoe verrot het ook voor jezelf is! Wat ik in ieder geval zou doen (weet niet of je dat al gedaan hebt) is een afspraak maken met je huisarts. Leg hem uit waar je mee zit en laat hem iets anders voorschrijven. Het zal niet meteen helpen, want dat doen die medicijnen nooit, die moet je de kans geven, maar probeer het in ieder geval. Je zou er toch niet aan moeten denken dat het wel schadelijk is (geweest) voor je kindje...
mijn zus en vriendin van broer hebben allebij hele zwangerschap door gerookt en die hebben alle bij 2 gezonde kinders op de wereld gezet vind wel dat het overdreven is over dat roken enzoiezo doet iedereen wel is wat niet goed is...!
O maar ik heb het nagevraagd aan de verloskundige zei zij dat het schadelijk is voor mij, niet zozeer voor mn kindje. En lacherig... nuh dat niet maar moet ik er dan bij gaan zitte huilen... Het is nu eenmaal zo. Als de doktoren met een oplossing komen graag maar dat is helaas niet zo. en verrot voor je zelf, als je er hartstikke ziek van wordt, niet kunt slapen, gestresst bent, griepperig wordt, niet kunnen eten omdat je zo misselijk bent van de slaap... dat is ook zeer zeker niet goed voor je kindje!
Dat is ook heel vervelend, maar dat duurt niet voor altijd. Dat zijn juist die afkickverschijnselen. Daar moet je doorheen. En ik begrijp als geen ander, juist omdat ik het allemaal ook heb gehad, hoe kl*ten dat is... Maar goed, als jouw verloskundige zegt dat het oké is... En dat je moet gaan huilen slaat natuurlijk nergens op. Je zegt dat je er niet lacherig over doet, maar het staat er toch duidelijk achter (hahahaha) vandaar dat ik daar op reageer. Nooky, tja...en je kunt ook filet american eten...en alcohol drinken...en rosbief eten...en rauwe eieren enz enz... kunnen kinderen ook nog wel gezond om geboren worden... Maar er zitten risico's aan en die wil je toch niet nemen lijkt me. Is net zoiets als 3x de snelweg oversteken... Het kan goed gaan...maar het risico is er dat je overreden wordt. Dus dan wil je het wel laten toch?!
Ja maar als ik afgekickt ben van de neusspray heb ik mijn oorspronkelijke klachten waardoor ik ben begonnen nog wel... Dus dan zit mn neus nog steeds dicht en dat haha, o ja dat kwam omdat wat ik zei natuurlijk ook een beetje een flauwe opmerking was