Ik ben vandaag alweer doorgekomen op zoutoplossing. Gisteravond 1 neusgat gesprayd met xylometazoline en vanmorgen 1 neusgat(wel dezelfde,rechts) Ik merk nu al dat links veel minder en minder vaak dicht zit dan rechts. Nu dalijk ff lekker douchen, paar druppels mentholspul op de vloer om meteen ff te stomen.
Vagans, wat waren de oorspronkelijke klachten dan? Hier niet echt verkouden, vol snot om het zomaar even te zeggen, maar gewoon mijn neus potdicht... kon stomen wat ik wilde en allerlei andere middeltjes tegen verkoudheid, maar dat hielp niks. Ben je nooit doorgestuurd naar de KNO-arts?! Zo ja, wat zegt die dan! Mams, supergoed van je dat je het de hele dag vol hebt gehouden! Heb jij het bij liggen ook erger? Dat had ik namelijk wel... en nog steeds eigenlijk. Overdag heb ik nergens last van, 's avonds nog wel, maar ik weet dat als ik weer begin ik weer helemaal van voor af aan moet beginnen met afkicken en dat wil ik absoluut niet!
Bij mij een beetje het zelfde verhaal Altijd een pot pot dichte neus waar soms geen zuchtje lucht doorheen kwam, alsof er een knijper op zat! En dat in combinatie met astma was echt geen doen!!! De KNO arts en huisartsen hielden het op allergieen, voor bijvoorbeeld boompollen (die er dus het hele jaar door zijn) Ik heb zowiezo nog veel meer allergieen ook voor voedsel (gelukkig niet voor dieren pff) Ik heb allerlei middeltjes geprobeerd, als er weer een nieuwe was dan kreeg ik zelfs een seintje van de HA maar niks dat hielp! Als klein meisje huilde ik me snachts in slaap en riep dat ze mn neus er maar af moesten hakken! Ik ben echt echt echt niet voor niks toen zelf begonnen met neusspray en ik vind het verschrikkelijk om altijd maar zon spray bij me te moeten hebben (denk aan avondjes stappen enzo) maar ik weet gewoon niet wat ik anders moet
Ik ben ook eens verslaafd geraakt aan dezelfde spray... Maar uhm, ik gebruikte hem toen ook alleen 's nachts Dus evengoed kun je er verslaafd aan raken. Gold Turkey was toch de enige oplossing. Ontzettend naar, want ik heb echt een aantal dagen volledig dicht gezeten.
@ vagans: ben je wel eens naar een KNO arts geweest? Mijn moeder en ik hebben een vernauwde doorgang waardoor we moeilijk ademen door onze neus. Mijn moeder heeft hier specifiek met het hardlopen erg veel last van. De arts stelde voor haar neus dmv een operatie te corrigeren zodat de doorgang ruimer zou worden. Edit: oh sorry, overheen gelezen! Je hebt dus geen vernauwde doorgang?
Ik heb overigens wel gemerkt dat op het moment dat mijn neus tijdens een verkoudheid openblijft, dat ik minder ziek wordt!!! Tijdens de laatste verkoudheid moest ik er op advies van de ha weer mee beginnen (had voorhoofdholtesontsteking), dit in combi met zoutoplossing en de ontstekingremmer (flixonase van ha). En was al bang dat het weer zooo moeilijk was om eraf te komen, maar het is me wel gelukt!!!
Ik hebhet idd ook erger als ik lig. Daarom gebruik ik ht voor het slapen gaan nog wel, in 1 neusgat. Dan kan de andere alvast herstellen.
Dat het nu bij 2 mensen op het oog goed is gegaan, betekent niet dat het overdreven is!!! Er zitten grote risico's aan roken in de zwangerschap. Als je weet wat je er zelf al van kunt krijgen, dan stel je je kind daar toch niet aan bloot! Maar goed dit is volkomen OT. Al snap ik de vergelijking wel. Ik moet zeggen dat ik door dit topic nog voorzichtiger zal zijn met neusspray!
Dan zou ik als ik jou was toch vragen (eisen) bij de ha om een verwijzing naar de kno-arts. Leg maar uit dat nu je zwanger bent je geen risico's wilt lopen en dat je dit verder onderzocht wilt hebben! Je bent niet zomaar je hele leven door 'verkouden'! En het is echt zoooooooooooooooo fijn om niet meer telkens druk te zijn met die neusspray...of er nog wel genoeg in zit, of je het wel bij je hebt, op zaterdagavond balen omdat zondag de winkels dicht zitten en je hebt niet meer genoeg om die dag door te komen...zucht...haha!
Ja idd, met jou klachten zou ik zeker een verwijzing naar de KNO vragen. Gisteravond 1 spraytje rechts en vanmorgen ook 1tje rechts. En eerlijk waar...links gaat steeds verder open!!Stoor me al bijna niet meer aan het feit dat die dan minder open is als rechts. Hadden jullie trouwens ook dat als je dan je neus ging snuiten dattie dan meteen weer dicht schoot?? Zoooovervelend! Maar ook dat heb links al niet meer. Laat ik er wel bijzeggen dat ik een scheef neusschot heb waardoor rechts de doorgang kleiner is. Dus dat is zowieso al een zwakke plek.
Nou ik wilde eigenlijk beginnen met dat het een slechte dag is geweest, wbt de neussprays bij mij, maar bij nader inzien valt het wel mee. Gisteravond ging mijn neus met geen mogelijkheid open op de zoutoplossing, dus toch maar in beide neusgaten 1 spray gedaan. Dat was gisteravond rond 23u, en daarna dus helemaal niets meer nodig gehad.. Vanavond maar weer gewoon 1 neusgat opensprayen, en dan de andere met zoutoplossing... Zou het gaan lukken om 2011 helemaal zonder neusspray te kunnen beginnen??