Zó geschrokken van slap zoontje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bolkje, 31 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gister-avond ging ik ons zoontje (bijna 10 maanden) wakkermaken voor zijn laatste fles. Hij had een drukke dag gehad met een kinderverjaardag dus hij was niet uit zichzelf wakker geworden.

Normaal gesproken als ik de deur opendoe hoor je hem al direct een snuifje maken waaraan je merkt dat hij er een beetje van schrikt, maar nu hoorde ik niks.
    Vervolgens lichtje aangedaan, nog steeds geen reactie.
    Ik keek naar hem en zag dat zijn gezicht echt helemaal geen beweging vertoonde en ook nergens spierpanning, hij was compleet ontspannen, haast alsof er geen leven meer in zat.
    Ik pakte zijn armpje beet en die was echt helemaal slap, nergens enigzins te merken dat hij er nog was. Ook voelde hij vrij koud

Ik schrok me helemaal het apenzuur, ik dacht even dat hij er opeens niet meer was. Pas toen ik mijn man riep (vrij hard, omdat ik écht in paniek was), schrok hij wakker.

Ik ben heel erg geschrokken hiervan. Volgens mijn man heb ik hem gewoon in diepe slaap aangetroffen, maar mij laat het eerlijk gezegd niet los. Het gebeurt maar heel weinig dat we hem wakker moeten maken, meestal wordt hij zelf rond 10 uur wakker en geven we hem een laatste fles voor we zelf naar bed gaan.

Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn dochter sliep als baby steeds quasi levenloos. Heel akelig. Ik legde de eerste maanden dan ook voortdurend mijn hand op haar buikje om te voelen of ze nog ademde. Nu op 2 jaar geef ik haar soms nog een por in haar slaap, zodat ze zich slapend draait. Ik word er maar niet aan gewoon...

3. Zonnig25

Zonnig25 Actief lid

13 mrt 2013
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    He bolkje.. weer actief? Dat is schrikken van T.. Alles goed verder?

4. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Mees heeft dat ook als hij in diepe slaap is. Helemaal slap en koud...maar dan is hij zoals je man zegt heel ver weg :)
    Snap wel dat je geschrokken bent hoor! Als je dat niet gewend bent!

5. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Dat lijkt me ook schikken!
    Als dit nog een paar nachten gebeurd misschien niet meer wakker maken voor de laatste fles? Misschien heeft hij deze niet meer nodig als hij met zoveel moeite wakker gemaakt moet worden?

6. Beetje actief weer, maar wel iets minder dan eerst hoor ;)

Verder gaat alles gelukkig goed, maar het was inderdaad schrikken. Ben blij om te horen dat het niks hoeft te betekenen... even wat geruststelling op het forum zoeken, want ondanks dat ik manlief vertrouw als hij zegt dat het niks is ben ik toch wel bang :)

7. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier ook wel eens gehad. Hoeft niks te betekenen. Is inderdaad heel diep slapen en ontspannen zijn. Heb het destijds bij de HA gemeld toen ik er een keer was. Dat was het antwoord wat ik kreeg. Maar is inderdaad schrikken.
    En misschien de lastste fles eraf doen/ naar voren schuiven. Wij hebben heel lang de laatste fles om 19.30uur gegeven en dan de volgende ochtend pas weer. Schoven de fles steeds een half uurtje op, tot we om 19.30 uur de laatste fles hadden

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Zou ik ook denken.
    Lekker laten slapen als die zichzelf niet meldt voor een fles. Is op deze leeftijd ook niet meer zo nodig trouwens.

Als Finley diep in slaap is, is hij ook koud en slap net een lappenpop. Eerder controleerde ik soms wel eens of hij nog wel ademhaalde zo stil lag hij erbij.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Diepe slaap lijkt mij ook. Zo liggen ze hier iig als ze echt diep in slaap zijn :)

10. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Klinkt inderdaad alsof hij erg diep in slaap was. Mijn zoon slaapt in bed tegen mij dus ik voel hem wel vaker zo. En schudt hem in reflex soms halfbakken dan, dus ik begrijp je gevoel heel goed.

Overigens zou ik hem niet meer wakker maken voor voeding als ik jou was, maar dat terzijde

11. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Halfbakken? Irritante I-pad.. Ik bedoelde halfwakker

12. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Herkenbaar, maar hier gebeurd dat bij de aanvallen die onze dochter heeft.
    Ze word dan ook blauw en heeft geen ademhaling meer.
    Als de ambulance hier is bij de aanval, stijgt haar saturatie meestal weer langzaam en een uur later herkent ze ons weer.

z'n aanval heeft ze nu 3x gehad, de laatste keer was in april, toen zijn we ook meteen doorgestuurd naar de neuroloog waar we nog steeds onder controle staan.

We hebben nu diazepam in huis, als ze een aanval krijgt kunnen we dat toedienen en 112 bellen..

dat is dus wel iets heel anders, maar ik herkende je gevoel meteen, ik heb drie keer gedacht dat ze er echt niet meer was en schreeuwde dan ook de hele buurt bij elkaar omdat ik wilde dat ze reageerde :)..vreselijk

13. Boris10

Boris10 Niet meer actief

hier net zo

14. Maar vraagje:
    Als we hem niet wakker maken voor die fles, krijgt hij dan niet te weinig vocht binnen? Want ik bied hem wel na elke maaltijd zijn rietjesbeker met water aan, maar daar drinkt hij (nog) niet zoveel van, dus dan komt ie toch een fles tekort?? :) Of gaan baby's sowieso minder drinken?

15. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik zou er wel even mee naar de huisarts gaan, misschien dat hij/zij je doorverwijst naar de kinderpoli.

Kennelijk ontspant z'n spieren zich te goed/veel in z'n slaap.
    Z'n hart is ook een spier.

Niet om je ongerust te maken hoor, maar een chek up is nooit slecht.

16. raspberry

Dan he je dikke kans dat hij overdag wat meer gaat eten en drinken.
    Ik zou 'm niet meer wakker maken, hij heeft die avondvoeding niet meer nodig en als hij er zelf niet om komt... :cool: ;)

17. raspberry

Bij mijn weten wordt je hart door een ander deel van het centrale zenuwstelsel aangestuurd dan de spieren die je bewust gebruikt. Dus dat hart stopt er niet ineens mee als je heel erg ontspannen raakt...

18. Hij krijgt nu om 6 uur, 2 uur en rond 10 uur.... Zou ik dan die van 2 uur moeten doorschuiven naar half 7 of iets dergelijks? En dan om 2 uur gewoon iets van water geven??

Zou wel heel relaxed zijn, geen fles meer geven om 10 uur maar gewoon lekker gelijk ons bed in als we moe zijn :D

19. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ik zou die van 10 uur gewoon voor het slapen gaan geven :)

20. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Inderdaad. Je hart wordt vanuit heel diep in de hersenen aangestuurd (de hersenstam) en houdt er gelukkig echt niet zomaar mee op.

Deel Deze Pagina