owjee ik heb KV gehaald...... :-(

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Angel Eyes, 27 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Meiden,

Dano is vandaag precies 5 maanden, en heb vandaag zon pak kant en klare KV gehaald. van de week al een paar keer gehad dat hij niet tevreden was met de late middag voeding, laat dat nou net de tijd zijn dat ik veel werk. ik heb dus mijn voorraad ingevroren BV inmiddels opgemaakt, en het vele kolven wat ik deed is ook afgenomen in hoeveelheid.

Ik weet het in kan het opkrikken maar op mijn werk kan ik niet elke 10 minuten gaan kolven. De ochtend en avondvoeding gaat perfect het is echt de late middag voeding.

Ik ga dus een voeding vervangen voor KV.

Ik blijf wel kolven op dat tijdstip en mocht ik een hele voeding bij elkaar hebben dan geef ik hem uiteraard BV. :)

Ik heb me een partij zittn janken van de week poeh hey wat een klote gevoel als je je kindje niet meer kan geven wat hij op dat moment nodig heeft. :cry:

maarja toch wel weer mooi 5 maanden volledige BV gegeven, mag best trots zijn toch :D

2. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Tuurlijk mag jij trots zijn op jezelf!

3. Mamariek

Mamariek Actief lid

6 aug 2007
    201
    0
    0
    Bussum
    Lieve Angel Eyes, precies hetzelfde meegemaakt! En o wat een tranen! Ik kolf ook nog 3 a 4 x op een dag en geef live, maar het is niet meer op te krikken (komt ook door stress en schildklier onder andere). Maar meid je hebt de 5 maanden gehaald, super! en ik zit inmiddels op de 65% Bv dus je kunt het nog redelijk volhouden wellicht. Ik ben zelf nog niet van plan om het bewust af te bouwen en zo gaat het goed. Ik heb wel de neusspray oxytocine om de TSR op te wekken en die werkt wel erg lekker hoor. Misschien dat dat je nog kan helpen? Heel veel sterkte, en wees maar heel erg TROTS op jezelf!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    5 maanden is inderdaad heel mooi!

Maar als je toch nog zonder wilt proberen: kun je even schetsen wat precies je probleem is om de hoeveelheid voor je kind te kolven? Misschien is er iets heel simpels dat je kunt doen, maar nog over het hoofd gezien hebt!

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Het zou mij trouwens niets verbazen als het kolven nu ineens veel beter zou gaan. Ik heb ook wel eens "moeten" kolven. Nou denk maar niet dat er dan iets uitkomt.

Heb je trouwens al een spray geprobeerd voor een tsr ?

6. Angel Eyes

De afgelopen week was het elke keer als ik Dano aanlegde aan de borst na 5 minuten huilen geblazen, er kwam bijna niks uit. zodra ik hem dan een flesje moedermelk af was het goed. het was ook alleen bij de middagvoeding dat huilen.

Kolven doe ik al vanaf zijn geboorte dus daar zit het hem niet in. maar opkrikken wordt moeilijk omdat ik maar 1 keer in de middag en x in de avond kan kolven op mijn werk. de avondsessie met kolven gaat prima, maar smiddags was het niet veel meer.

We hebben nu besloten dat ik alle voedingen tussendoor eruit kolf en hem s'ochtends en s'avonds gewoon aan de borst laat drinken. Wat we dan tekort komen aan moedermelk vul ik aan met KV. Het zal dan om max 200CC per dag gaan.

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    AngelEyes, hier ook KV in huis gehaald :oops: het lijkt er op dat Annika prima slaapt op de Goedenacht van Nutrilon, dus ik heb haar nu 1/3 BV en 2/3 Nutrilon gegeven gisteravond en ze heeft tot 7 uur vanmorgen doorgeslapen. Ik wilde het liever ook niet, maar ik werd gek van de nachtvoedingen, als dit gaat werken, ach dan krijgt ze 1 voeding met KV. Bovendien kan ik zo wat ik 's avonds kolf meegeven naar het KDV, want ik zit altijd wat krap.

8. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Ik snap wel dat jullie het moeilijk vinden, t is toch een stap, kv geven, zeker als je het nooit gedaan hebt. maar laten we er geen drama van maken ;)
    Hartstikke goed als t zo gaat en je lekker ontspannen verder kunt met de bv! Fijn Loeki, als je zo weer wat kunt slapen.
    Ik ga binnenkort ook mn proefpakje Nutrilon proberen want ik wil weten of Jo de kv wel wil drinken als t nodig is... verwacht geen problemen eigenlijk maar je weet maar nooit he.

9. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Hoi Angel eyes, begrijp je volkomen! Ik heb precies hetzelfde op dit moment (onze kleintjes schelen ook niet veel wbt leeftijd toch). Het is een stap, maar kijk vooral naar hoever je al bent gekomen en wie weet kan je het nog een hele tijd combineren BV en KV zodat je baby toch nog jouw beschermende stoffen binnenkrijgt! Sterkte!

Mira krijgt inmiddels 1 keer per dag een flesvoeding van 200 cc, dat gaat prima! De rest kolf ik nog en voed ik live.

10. Angel Eyes

okej loekie, jij dus ook al.. nou ja weet je als het goed gaat waarom niet en inderdaad kijk hoelang we het al geven toch.
    vandaag is overigens gelukt zonder KV, maar gisteren heeft hij 140CC gekregen voor het eerst hij had er wel ietsje last van met zijn darmen maarja, is ook even wennen denk ik. voor zowel hem als mijzelf

11. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hee angeleyes!

floor krijgt ook sinds 1 week zo nu en dan op het KDV 60cc FV.....

ik kolf wat ik kan, en op mn vrije dagen krijgt ze nog volledig BV! ik heb echt enorm moeten slikken bij de eerste keer FV, maar nu heb ik minder stress van al het rekenen etc....

een vriendin van mij kolfde 4keer 180cc op haar werk! ik ben daar zo jaloers op geweest.... nu denk ik maar zo; floor heeft super lang volledig BV gehad! en ik ben heel erg trots dat ik het al zolang vol hou, ondanks borstontsteking, tepelkloven etc!

liefs elfje

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik zie het niet als een drama hoor, heb het wel zo lang mogelijk uit proberen te stellen en het is ook niet dat ik te weinig melk heb, maar ik trek die nachtvoedingen niet meer en dus probeer ik het nu hier mee. Ik voed er niet minder om hoor ;) wel moet ik nu 's avond een keer extra kolven.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Drama is het niet, en elke drup moedermelk die ze krijgen telt hoor!
    En als een beetje kv je helpt om langer bv te geven, dan is dat een goed doel.
    Maar als het een keertje zonder lukt, dan is dat het mooiste natuurlijk.

14. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik weet nog goed dat Bram voor de eerste keer kv kreeg, ik had het gevoel dat ik vergif bij hem naar binnen zat te gieten... :(

Nu heeft hij inmiddels volledig kv en heb ik er geen problemen meer mee.
    Die darmprobleempjes herken ik wel, bij Bram duurde het een week of 2/3 voor alles weer enigszins normaal was.

15. Firella

Firella Actief lid

14 aug 2006
    201
    0
    0
    Hoorn
    Hoi Angel Eyes,

Ik vroeg me af hoe het nu met de darmpjes van je zoontje is. Ik wil over twee weken ook een of twee keer per dag een fles KV gaan geven. Mijn dochter is dan 6 maanden oud, en ik wil dan eigenlijk ook met de bijvoeding beginnen. Ik ben alleen zo bang voor krampjes...
    En maakt het nog uit welke KV je geeft? Misschien is er een KV die goed aansluit bij de BV?

Groetjes Firella

16. Firella

Firella Actief lid

14 aug 2006
    201
    0
    0
    Hoorn

haha Dat heb ik dus ook. Maar ja gelukkig slaat dat nergens op.. :)

Groetjes Firella

17. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    He Angel Eyes, niets om je voor te schamen hoor. Hij heeft toch maar mooi 5mnd volledig BV gehad!
    En je verhaals is heel herkenbaar(isa is dan ook ongeveer net zo oud) Ook hier begin ik moeite te krijgen om met het kolven bij te houden wat zij drinkt. Kolf nu meestal zo'n 100/150 cc te weinig op mijn werk. :( Probeer dit wel op mijn vrije dagen en naast het live voeden bij te kolven maar dat lijkt ook steeds minder te worden. Heb nog wel een vriezervoorraadje maar ja als het zo doorgaat ben ik daar ook zo door heen :( Heb nu wel de neusspray bij de HA besteld en ga die vandaag op halen dus hoop dat ik het daar nog even mee vol kan houden. En anders tja dan gewoon maar wat voedingen vervangen door KV hoor, alles wat ze aan BV meegekregen heeft is mooi meegnomen denk ik dan maar ;)

18. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    wij hebben onze 1e keer kv net achter de rug!
    Jotje was erg onrustig vandaag, misschien nog door mn dip, ben ook erg moe.
    Voor mij speelde nu niet dat ik het gevoel had dat ik niet meer genoeg melk had, er zit nog wel wat in de vriezer. Maar ik had niet het gevoel dat ik hem vergif zat te geven hoor. t ging prima, hij luste het echt wel :) En nou maar kijken of het de beloofde goede nacht oplevert ;)

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ach na 6 maanden hoeft kv maar tijdelijk te zijn, omdat je als de bijvoeding goed gaat je kolftekort kunt opvangen met yoghurt, groente en fruit.

20. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ja, t was ook meer een test voor mn eigen gemoedsrust. kijken of ie het wel wilde. En klokje rond geslapen trouwens :)

Deel Deze Pagina