Ze hadden hem bij de apotheek niet op voorraad krijg hem vandaag. @ dirksmama Ik haal wel zo'n 350 a 400 per dag er uit.
De neusspray heeft mij ontzettend goed geholpen toen ik met 6 maanden moest gaan kolven op mijn werk en het daar niet erg wilde lukken. Gelukkig vond mijn huisarts het allemaal superinteressant, er was nog nooit iemand in de 35 jaar dat hij werkte als arts die gevraagd had om de spray. Was wel grappig hij ging het helemaal op zoeken in een medicijnboek en is moest nog laten horen of het echt goed werkte.
Ja ik weet wel dat ik eerder naar huis mag ipv kolven op het werk maar dat is voor mij echt geen optie. Isa srinkt nl om 07.00 11.00 15.00 en 19.00 uur. Na het voeden sochtends kleed ik haar meteen aan en dan gaan we naar het KDV en rijd ik meteen naar mijn werk waar ik dan om 08.30 uur begin en ik werk tot 17.00 uur. Zie niet echt in hoe ik met deze tijden zou moeten gaan schuiven. En ach het kolven ging vandaag (nog zonder de neusspray) al weer iets beter (smorgens thuis 75 cc en op het werk 305 cc) Ik kolf dan straks voor ik naar bed ga nog even een keer en dan kom ik voor vandaag wel weer aan de 400cc Tja snap wel dat 400cc kolven veel is en vindt het ook wel fijn dat je mee denkt hoor maar kreeg echt opeens het idee aslof ze veel te veel zou drinken terwijl dat naar mijn idee echt wel mee valt. Ik zou wel kunnen proberen om weer naar meer voedingen te gaan maar dan zou ik op mijn verzoek moeten gaan voeden ipv op haar verzoek en dat is nu net hetgene wat ik niet wil.En daarbij dan moet ik op het werk misschienw el 3 x gaan kolven terwijl ik 2 x echt wel meer dan genoeg vidnt (is nu nl niet precies mijn hobby)
@ spijkervrouwtje: mijn meisje dronk ook zoveel bij de oppas hoor met die leeftijd. En dan dronk ze ook nog 3 keer bij mij als ik thuis was. Ze is alleen niet meer gaan drinken, geef nu nog zo'n 400 tot 450 cc mee naar de oppas. Ik vind dat je het erg goed doet hoor! En kolven is nou ook niet echt mijn hobby, ik moet op m'n vrije dagen ook steeds kolven om genoeg te hebben als ik moet werken. Wat dat betreft kijk ik er naar uit dat ze overdag niet nog 4 voedingen wil als ik aan het werk ben maar een boterhammetje of zo. Als ik thuis ben maakt het niet uit, maar dat kolven
Maar af en toe voeden op jouw verzoek MAG gewoon hoor! Zeker als zaken daardoor voor jou gemakkelijker worden. Met een beetje schuiven zou je door 1 uur minder te werken 1 voeding meer zelf kunnen geven. Persoonlijk zou ik in elk geval na het afleveren op het KDV haar even laten aftanken en haar bij het ophalen voor het weggaan ook aanleggen.
@ spijkervrouwtje: ik geef naar het KDV altijd 3 flesjes van 170 ml mee, dus 510 ml per dag. Ik werk 4 dagen per week. Op m'n werkdagen kolf ik gemiddeld 400-430 ml (in 2 soms 3 kolfsessies - voor en na werktijd), de 3 dagen dat ik niet werk kolf ik 200 ml per dag. Dus per week geef ik haar 2040ml mee en kolf ik 2200ml. Vooralsnog kan ik het nog wel zonder de oxytocine af, alleen duurt het soms wel lang voor de TSR komt, maar ach, ik vermaak me ondertussen wel hier op het forum bijv
Ik heb het gisteren gebruikt. Maar had niet het idee dat het anders was dan er voor. Vandaag nog is bekijken Britt drinkt nog maar 276ml per dag dus de vriezer zit vol. Hoe lang is dat precies te bewaren?
Afhankelijk van je vriezer: 3-6 maanden. Je kunt het later ook gebruiken om hapjes smeuiig te maken of om pannenkoekjes te bakken.
Ik had er naar egvraagd in het LUMC aan de lactatiekundige en die raadde het me af. Want het komt in moedermelk! Alsnog belde ik mn huisarts en die heeft er nooit van gehoord! Maar ik moet zo om half 12 weer terugbellen! Ik kolf elke keer maar 30 a 40 per keer uit beide borsten. Niet veel dus. Mn dochter krijgt nu om de 2 uur 14 cc. Dat is 168 cc per dag!
Hoe kan iemand die notabene tijdens haar opleiding geleerd heeft dat Syntocinon één van de nuttige hulpmiddelen bij onvoldoende kolven is, zoiets zeggen! Het gaat gewoon om oxytocine, dat je eigen lichaam ook maakt als de melk toeschiet. En het MOET ook in de melk komen, want het is een hormoon dat voor een relaxed 'geluksgevoel' zorgt. Babies die borst gewend zijn weten niet beter! Syntocinon is een neusspray die echt al heel lang met veel succes gebruikt wordt!
@ juffie Ik had bij elkaar net 130 ml. Ik heb rechts bijna geen toeschietreflex. En blijft ie vaak vol voelen. Maar ga het niet elke x gebruiken. Zit trouwens wel apart luchtje aan @ dirks mama Wij hebben niet een kistje maar 1 met laden. Pannenkoeken? Denk niet dat m'n man dat eet haha die wil het ook niet proeven. Terwijl het echt niet vies is.
Hoe vaak kolf je jufffie? @ Moon: ach, je man hoeft toch niet van tevoren te weten wat er in zijn pannenkoek zit 8)
haha nou mijn man lust alles dus ook misshcien wel pannekoeken van mama-melk. maar ben benieuwd of de spray werkt ga het vanavond gebruiken. Moest nl even wachten of ik ongi werd want je mag het niet gebruiken bij zwangerschap las ik vim samentrekken vd BM. maar vanmiddag ongi geworden dus vanavond maar eens proberen
ja had ik bij mijn eerste ongi ook dus ben bang dat ik dat nu wel iedere keer zal hebben. (tenzij ik zwanger raak maar ja dat schijnt ook niet goed voor je productie te zijn toch?) Maar goed straks maar eens die spray proberen en kijken of die er wel wat uit krijgt Emmetje, jij zegt dat je op de dagen dat je niet werkt 200cc kolft, wanneer doe je dat dan? Ik kolf nl smorgens wel vrij veel maar de rest vd dag echt stukken mindere. Smorgens kolf ik voordat ik haar voed zo'n 120cc uit 1 borst (en die is dan nog lang niet leeg) en geef haar daarna allebei de borsten te drinken. Ze is daar heel tevreden mee en zelfs daarna voelen mijn borsten niet echt leeg aan. Maar als ik kolf nadat zij gedronken heeft kolf ik maar zo'n 50cc uit beide borsten samen. Dus daarmee blijkt al wel dat Isa veel meer uit mijn borsten kan halen dan ik kan kolven. Maar ik vraag me dus af of ik die hoeveelheid die ik sochtends kolf nog zou kunnen ophogen of is dat beter van niet? Of op welke tijdstippen ik nog evt meer kan kolven alhoewel ik eigenlijk op de dagen dat ik niet werk 1 keer kolven wel genoeg vindt (is nl nog steeds mijn hobie niet )