We gaan heel voorzichtig een beetje beginnen met bijvoeden. Tot nu toe enkel volledig BV gegeven. We starten met groenten ipv fruit. We maken het gewoon heel fijn in het begin (gaan niet aan de rapley dus ). Moet ik dan nu enkel de groente koken en fijn maken? Of nu al meteen 2/3 groenten en 1/3 aardappel? En moet ik ook nu al vetstof toevoegen? Zoja, welke gebruiken jullie? Groetjes
je kan om het wat smeu-iger te maken er wat borstvoeding doordoen, bij groente alleen is dat denk ik niet nodig. Daar zit al heel veel vocht in. Aardappels deed ik later, ik wilde dat Sven smaken apart leerde kennen/proeven.
Aardappels zijn erg geschikt om mee te beginnen. Je kunt ze heel gemakkelijk fijn prakken en mengen met wat moedermelk. En door de milde smaak eten kinderen het makkelijk. De eerste weken (maand) geef je geen mengsels, maar pure groente. Heel geschikte groentes in het begin zijn: peentjes, pompoen, aardappel, zoete aardappel (die zijn allemaal heel goed te prakken) en wat later courgette, bloemkool en broccoli. De beste aanpak is: 3 dagen hetzelfde geven, één rustdag, en dan iets nieuws geven, dat je ook weer 3 dagen geeft. De aanbevolen manier om bijvoeding bij borstvoeding te geven is: eerst een borst, dan een paar hapjes (de eerste weken niet meer dan 2 a 3 theelepeltjes) en dan weer een borst. Na een aantal weken ga je dan over op: hapjes en een toetjesborst. Maar goed, je kunt nog 2 weken wahcten, want dan is je kindje pas 6 maanden.