Hoe lang over fruit- groentehapje doen; rapley methode?

Discussion in 'Voeding' started by Lauwra, Jan 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,220
    0
    36
    Onze zoon krijgt nu een maand fruit en groente dit gaat best goed. Hij krijgt fruit in hele stukken, bijt peer en banaan zelf af of een druif gehalveerd. Groente krijgt hij grof geprakt.
    Maar wat doet hij er vreselijk lang over! Hij kan zo een uur doen om een banaan op te eten. Groente krijgt hij nu de hoeveelheid vergelijkbaar met een potje van 4 maanden doet hij ook een dik uur over.
    Is dat normaal? En kan ik niet beter na een half uur stoppen?
    Hij zit zo onderhand de hele dag in de wipstoel te eten als ik straks ook nog brood er bij ga invoeren...

2. tuc

tuc Niet meer actief

Hmm ik herken het niet...hier was het hap slik weg:D maar wellicht is het nog even wennen voor hem. Zal over een poosje vast wel sneller gaan.

3. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

May 3, 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Is hij al die tijd ook echt aan het eten of meer aan het spelen? Mijn dochter gaat na een minuut of twintig meer spelen met het eten en heel af en toe stopt ze dan nog iets in haar mond. Ik laat haar meestal max een half uur in de kinderstoel met het idee dat het echte eten dan al wel gebeurd is. De ene keer heeft ze dan al best wat op, de andere keer ligt alles op de grond. Maar goed, dat hoort erbij.

4. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Ik zou max een half uur aanhouden, anders wat je zegt dan zit hij de hele dag zowat in de stoel. Gaat vanzelf sneller en beter;)

5. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,220
    0
    36
    Hij is wel echt aan het eten. Mijn man vind dat hij met lange tanden eet:D beetje kieskauwen zeg maar. Maar als hij het niet lekker vind of vol zit eet hij echt niet meer. Hij zit gewoon echt lekker langdurig te genieten van zn eten en de laatste hap gaat er net zo gretig in als de eerste. Hij speelt er niet mee trouwens!
    Hoop idd dat het gauw beter gaat dit schiet niet op;)

6. fafa

fafa Niet meer actief

Geen antwoord op je vraag, maarehh... Rapley in een wipper?
    Daar kan ik me niks bij voorstellen. Waar laat je dan het eten? Aan de speelboog? Soort koekhappen ;) dan snap ik dat het lang duurt :D
    Of hoe moet ik dat zien? Zit ie wel goed rechtop?

7. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

Jun 5, 2013
    1,042
    80
    48
    hier keek ik nooit naar hoeveelheden, maar gewoon zolang hij het zelf leuk vond, en was hij het zat dan stopten we ermee.

8. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,468
    3,914
    113
    Female
    Haha :D

Ik herken het trouwens wel. Hier deed zoontje er in het begin ook lang over. Ik trok ook zeker 45min. uit voor het fruitmoment. Na 1,5 maand ongeveer ging het al veel sneller.

Share This Page