Hallo dames, Met Sinterklaas heb ik 13 mensen te eten. Nu wil ik voor het avondeten iets makkelijks maken wat niet te machtig is aangezien er ook nog taart, wraps, ovenhapjes etc. op tafel komt. Wie heeft er leuke tips behalve soep of salade..... Bedankt alvast!
Waarom maak je niet van die lekkere club sandwiches ?? die zijn vaak niet zo machtig maar toch vullend EDIT: Wij maken bijvoorbeeld altijd de Jamie Oliver Sandwich, dat zijn gewoon pistoletjes die je even onder de grill legt ( krijg je zo'n mooi grill randje ) dan begin je met wat sla, daarboven op plakjes gerookte kipfilet, dan bak je wat bacon uit en leg je dit boven op de kip, daar doe je een beetje mayo en ketchup op en dan verkruimel je wat cheese & onion chips en dit gooi je weer hier boven op ... Veel mensen denken, chips ?? Maar het is heel crunchy en zoooooo lekker... het is niet veel werk, kleine hap maar toch vullend.
De naam zou ik echt niet weten dan moet ik ff het boek onderzoeken alleen die ligt bij mijn ouders en die wonen 40km verderop , ik kan wel stap voor stap zeggen wat je nodig hebt en wat je moet doen. Het is zo handig en gemakkelijk want je kan alles al van te voren klaar maken en hoeft geen voorbereiding aan vooraf. Benodigdheden: Pistoletjes of anders stokbrood ( gewoon brood kan ook ) Gerookte kipfilet ( te verkrijgen bij bv AH ) Bacon ( echt bacon dus niet ontbijtspek ofzo ) Sla Mayo Ketchup Cheese & Onion chips .. Bereiding: Bak de bacon in de pan ( voor een extra crispy bite kun je de bacon wat langer laten bakken ), laat de bacon op een papiertje uitlekken. Ondertussen snij je de kipfilet in plakjes. Op het moment dat je wilt gaan serveren leg je de pistoletjes even op de grillplaat zodat je een lekker geroosterd broodje krijgt, als hij klaar is beleg je hem eerst met wat sla, ( het lekkerste is als je gemengde sla hebt ), dan doe je de plakjes kipfilet erop en op de kipfilet leg je dan weer de uitgelekte bacon. Boven op de bacon doen je mayo en wat ketchup, dit is lekker voor de smaak maar ook voor het vast houden van de chips, je legt namelijk boven op dit sausje de klein gemaakte cheese & onion ships. Doe het broodje dicht, snij het door midden, grote sate prikker erdoor om het bij elkaar te houden en serveer het met een lekkere frisse wijn..
darlagirl thanks ( het was dan niet mijn topic maar ik kon het niet laten, dit klinkt gewoon te lekker dit recept) en ga het zeker een dezer dagen maken!
je hebt al iets uit de oven, maar met alu folie blijft het zeker nog wel een half uur warm Kleine witlofstruikjes koken, goed uit laten lekken, rollen in ham dan in kaas rollen op een plakje bladerdeeg leggen en dichtvouwen beetje bestrijken met opgeklopt ei voor de glans....je kan ze daarna door de midden snijden hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm echt zo lekker!!!!
wij zijn met zijn 16e ik ga maken tappas hapjes ,salades,3 hartige taarten,stokbrood,boter, olijfjes,gev paprikaatjes,enz allemaal liflafjes lekker in 1 keer op tafel knallen en iedereen heeft wel wat van zijn/haar smaak