Sprookjesbos 2 jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sweetchocolate, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Hallo dames,

Een collega tipte mij om met onze tweejarige naar het sprookjesbos in de polder te gaan. Wat is jullie ervaring? Is het leuk? Zal hij er wat aan hebben? Hij is 27 maanden. Wij lezen geen sprookjes voor. Opa en oma lezen dat bij hun wel voor.

Is het ook leuk als hij niet bekend is met sprookjes?

Alvast bedankt!

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Sprookjesbos in Enkhuizen was hier zeker al leuk met 2 jaar, maar weet niet of je die bedoelt met 'in de polder'? Afgelopen zomer met alletwee de kids weer geweest en de jongste (toen nog geen 1,5) vond alles 'ohh', mee in bepaalde attracties: wat ze erg leuk vond, sprookjesbos zelf was ze erg van onder de indruk: kon mooi in al die kleine huisjes kijken en de speeltuin vond ze ook geweldig.

3. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Inderdaad een aanrader, het is hartstikke leuk! :D

4. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Volgens mij is het al wel leuk. Wij lezen wel boekjes voor maar idd ook geen sprookjes. Toch gaan we ook van het voorjaar wel een keer die kant op, hoor er zulke leuke verhalen over.

E denk dat jouw zoon nu ook op de leeftijd is datie meer en meer fantasie en inbeeldingsvermogen begint te krijgen, dus dat scheelt denk ik ook wel.

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    héééééél leuk! Echt een aanrader

6. sweetchocolate

Die bedoelde ik. Wist niet precies waar het was. De polder, euhm, ik kom officieel van de Veluwe. Zo noemen wij die omgeving altijd. Dacht dat het een algemeen begrip was:)

7. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier was het toendertijd ook een grote hit, zelfs toen ze nog niet zo bekend was met de sprookjes!
    Wij zijn met 23 maanden voor het eerst met haar naar de Efteling geweest en daar dus in het sprookjesbos...
    Sindsdien ook steeds meer sprookjes gaan lezen en ze kent ze nu vrijwel allemaal!

Je kunt er tijdens het rondlopen ook kort wat over vertellen!

8. sweetchocolate

Thanks allemaal! Daar gaan wij binnenkort dus maar heen.

Juudje, ja, zoonlief begint al een aardige fantasie en inlevingsvermogen te krijgen. Is jouw zoon ook al aardig druk met rollenspellen? Zoon is af en toe aan het 'vaderen' over zijn zusje (sorry voor off topic)

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hihi, woon hier binnen een 45min rijden van Enkhuizen, maar kende het begrip niet echt :p Maar zeker een dagje uit waard hoor! Zou je alleen wel willen aanraden niet op een druk bezochte dag te gaan (zonnige weekenden of 'standaard' vrije dagen etc) dan kan het er erg druk zijn. Is doordeweeks veel rustiger.

10. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier geen jonger broertje/zusje, maar merk wel dat zoon heel druk in de weer kan zijn met zn knuffels. Die moeten uiteraard ook eten, drinken, tanden poetsen, slapen etc. En kusjes en knuffels van mama krijgen ;)
    En ik merkte afgelopen weekend dat de paashaas toch wel heel echt was voor hem, daar had hij het vanochtend nog over :D
    Op al het gedram, genee en dwars doen na ;) is dit best een leuke fase :)

En weer ontopic: na alle reacties gezien te hebben gaan wij ook echt maar eens die kant op

11. Bri

Bri Niet meer actief

Enkhuizen viel hier enorm in de smaak!
    Het kabouterdorp, het treintje, de lieveheersbeestjes-bootjes, de enorme speeltuin: geweldig.

We zijn er geweest met een 1- en 3-jarige, en een jaar later nog eens met een 2- en 4-jarige, en het was steeds een groot succes.

12. oxbow

oxbow Niet meer actief

Wij wonen op 10 minuten rijafstand van sprrokjeswonderland en het is echt heel leuk voor die kleintjes.
    Een tweejarige kan zich er al echt wel goed vermaken.

Vind alleen de grote speeltijd minder geschikt voor de kleintjes, want je moet ze moet met alles helpen en vind sommige dingen daar niet echt geschikt voor die kleintjes.

Maar het sprookjesbos en de andere atracties zijn echt leuk.

Deel Deze Pagina