Hoi Meiden. Ik heb een vraagje. Mijn man had al een tijdje last van zijn buik, hij had een opgeblazen gevoel en kon niet zo goed naar de wc. Nu is hij een paar dagen geleden even naar de dokter geweest, en die heeft hem metamucil voor geschreven. Dat medicijn zorgt ervoor dat zijn stoelgang wat beter wordt. Maar sinds hij dat spul inneemt is zijn ontlasting heel erg waterig. En het lijkt net of dat er bloed bij zit, maar het is wel een stuk lichter van kleur als bloed. Dat spul wat hij moet drinken is orangje, wij denken dus dat het geen bloed is maar dat hij dat spul gewoon uitpoept en dat het gewoon die kleur is. Het is ook pure water iedere keer. Heeft hier ooit iemand dit medicijn voorgschreven gekregen en hebben jullie dat ook gehad? We hebben net nog wel even naar de dokterspost gebeld, en die had het opgezocht. Hij zei dat de ontlasting inderdaad kan verkleuren. Ik hoop dat er iemand hier een beetje ervaring mee heeft. Mijn man is helemaal niet ziek. Hij heeft alleen een beetje buikkrampen als hij naar de toilet moet.
Hier ook behoorlijk wat ervaring met metamucil, maar nooit verkleurde ontlasting gehad. Misschien even navragen?
Ik gebruik het ook, maar ook nooit verkleuring gehad. Het is wel soms wat waterig idd. Misschien moet hij wat minder nemen? Ik neem 1 zakje per dag.
Ik heb het ook gebruikt. Verkleuring kan wel, maar tot bepaalde mate. Ik kreeg er diarree van. Mij is toen geadviseerd om de dosis te halveren. Je man kan dat ook doen, de dosis is vaak te hoog en dan doet je lichaam er niets mee. Dan komt het er zo uit als het erin gaat dus Heeft hij nu een heel zakje? Half zakje is vaak beter.
ik ook, geen verkleuring gehad. Waar je meer aan hebt, is movicolon. Houdt de stoelgang zacht. Metamucil zijn gewone vezels.