Zie net dat er in een gaatje in de aarde steeds bijen af en aan vliegen en in het gat gaan. Zit precies op de erfafscheiding; wat kan ik er in stoppen/spuiten zodat ik geen bijenplaag krijg?? Vorig jaar had ik al een wespennest in de spouwmuur en dat kost gewoon 25 euro als er wat bestrijdingsmiddel in wordt gespoten. Omdat er nu nog niet zo veel zijn kan ik er misschien zelf wat tegen doen....
dat is lastig! dan zijn ze bezig een nest te maken.... denk dat je beter de gemeente kan bellen want als je dat gat dichtstopt vinden ze hun weg er toch wel weer uit.... ik zelf zou er gewoon chloor inspuiten.... dan gaan die krengen vast wel weg en dood...
Bijen zijn een beschermde diersoort he! Je moet even contact opnemen met je gemeente denk ik. Spuit er alsjeblieft geen chloor in of wat dan ook....klinkt misschien gek: maar de mensheid krijgt echt een groot probleem met de sterfte van bijen. Er zijn er al zo weinig...ga er een beetje voorzichtig mee om
bijen doen toch niks? wij hebben in ons gazon een gigantisch bijennest zitten. hier zijn ze wel al uitgevlogen. ze doen echt niks!
Ik wou ook net zeggen een imker bellen. Mijn oma had vorige week een bijenvolk in een struik zitten. Ze maken dus geen nest, maar zitten allemaal op een kluitje op de koningin. Het was echt 1 brok bij. Mijn vader heeft een imker gebeld en die was er maar wat blij mee. Als de gemeente het weghaalt ben je zo 50 euro kwijt. Bijen zijn goede beesten.
die beesten hebben een hekel aan rook. Koop even een pakje tabak zwaar is sterker. Dit stop je in die gat en steek je aan.. wel direct naar binnen, ze worden dan wel geirriteerd.. vaak rook je ze, dan zo uit, of stikken ze in hun nest. Dit heeft mijn paps ook gedaan met wespen
Ik zag laatst hier ook een bij aan het werk en steeds in onze oprit de grond in duiken. Toen die weer terug kwam mete en blaadje heb ik de bij dood gemaakt. Spijt me voor dat beestje maar ik zit niet te wachten op een nest in de oprit. Nu heb ik geen bij mee gezien.
Bijen doen niet zoveel.wespen wel die zijn agressief en steken veel eerder. Maar ik zou ook een imker bellen. Die beestjes zijn erg nuttig en beschermd. Jammer om ze dood te maken