Wij mogen van onze ouders een buggy uitzoeken voor S. zijn eerste verjaardag. We hebben een bedrag tot 100 euro (kunnen wel zelf wat bijleggen maar dat vinden ze minder leuk). We willen de buggy iig meenemen op vakantie dit jaar. Verder willen we veel op de fiets gaan doen en de buggy dan meenemen op de fiets, dus graag een die compact/licht is. Zoontje moet er comfortabel in kunnen zitten en liggen en hij moet gewoon lekker rijden. Liefste eentje die lang genoeg mee gaat.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ooit "bezuinigd" heb op de buggy, ik dacht toen "ik heb een mooie bugaboo, zo vaak zal ik de buggy niet gebruiken" en ik heb toen een koelstra gekocht, op zich een fijne buggy, met standen en zonnekap, maar... ik reed laatst een keer met een Mclaren buggy van een vriendin, en dat is echt een wereld van verschil, rijdt en stuurt veel fijner en is ook lichter. En achteraf heb ik daar dus spijt van, want ik heb de buggy veel vaker gebruikt dan dat ik op voorhand gedacht had (ligt altijd achterin de auto, dus even in de stad, de dierentuin, hij ging mee op vakantie enz.). Mijn advies zou zijn, (flink wat) geld bijleggen en een standen buggy van McLaren kopen (zeker de moeite van de investering waard als je het niet bij 1 kind wilt houden! en doet het 2e hands op MP ook goed, dus je kunt hem altijd weer verkopen, ook over 10 jaar!)
Wij hebben er eentje van het merk tiny. Stuurt prima en is ligt, ik weet niet of hij ook op de fiets kan (denk het wel) Hier ligt hij ook achterin de auto, gebruik hem alleen tijdens boodschappen doen. Voor grotere afstanden, gebruiken wij de wandelwagen.
Ik zou bijleggen en voor een mac laren gaan. De topper onder de buggy's. Zonde om dan voor een budget buggy te gaan.
Hier de Koelstra Simba. Nog niet veel gebruikt (ik heb 'm eigenlijk alleen om mee te nemen op de fiets, rest doe ik met de Joolz), maar bevalt tot nu toe prima. Pluspunten: - Vrij hoge duwstang - makkelijk wendbaar - 3 verschillende zit/ligstanden - aardig ruim boodschappennet - mee te nemen op de fiets - leuke prijs (90) Nadelen nog niet ontdekt.
Ik heb de Recaro Easylife. Echt super handig in- en uitklappen met 1 hand. Weegt niks. Net 5 kg. Rijd ook heel soepel. Je kan hem alleen niet zoals een paraplu buggy aan de zijkant van je fiets hangen. Mijn kleine zit voorop en ik doe hem op mijn bagagedrager . Nadeel is de prijs: 250 euro.
Exact de reden waarom wij destijds een MacLaren hebben gekocht! Wij hebben toen juist een goedkopere kinderwagen gekocht en dus een dure buggy. Ook goed weer verkocht destijds omdat het maar bij 1 kind bleef. Nu is nummer 2 onderweg en ligt er al weer een MacLaren klaar. Ook voor mijn man was dit geen enkele discussie. Juist een buggy moet goed sturen, de kinderen zijn ook zwaarder als ze daar in zitten, dan wil je niet ook een hele zware buggy hebben.
Ik zou ook geld bijleggen en een duurdere kopen. Als je een goedkope koopt en hij is niet fijn gebruik je hem als nog niet en is 100 euro ook zonde geld. Wij hebben voor verjaardag van dochter toen geld van opa en oma's bij elkaar gelegd en de nuna gekocht. Wat een top buggy! compact, stabiel, met 1 hand te sturen en nog mooi ook Maar ga in winkels een aantal proberen en dan zie je wat fijn is en werkt voor jullie!
Ik heb destijds een heel onderzoek ingesteld en ook proefgereden bij een babywinkel. Ik dacht eerst dat de Nuna prep het fijnst zou zijn, maar bij het proefrijden viel die ons tegen. We hebben gekozen voor een MacLaren buggy. Geen moment spijt gehad: dochterlief zit er nog steeds heerlijk in, kon er goed in slapen, goede vering, makkelijk in en uit te klappen en in hoogte verstelbare handgrepen, handig voor een kleine mama en grote papa. Alleen is hij niet piepklein, waardoor ik niet weet of hij handig op de fiets mee kan.
Wij hebben een koelstra, Maclaren en Nuna en ik zou echt absoluut voor de Nuna gaan. Koelstra vind ik het slechtst (rijdt het zwaarst en kwaliteit is ook echt het minste), maar ook de Maclaren kan echt niet tippen aan hoe fijn de Nuna stuurt. Nuna heeft een verstelbare duwstang en is itt een paraplubuggy met 1 hand te besturen (en dat is echt heel handig als je er nog een kindje bij hebt waar je een handje van vast moet houden, even moet bellen of een paraplu wilt vasthouden of......). De Nuna past ook gewoon op je fiets.
Koop in elk geval geen x-adventure wat een zware onhandelbare buggy Hauck is ook een goede samen met de maclaren veel succes bij t maken van een keuze
Ik heb de Quinny zapp xtra. Super buggy.. Heel licht, makkelijk in en uit klapbaar, stuurt super fijn, kan in ligstand, zoontje zegt dat ie lekker zit Prijs is alleen 230 euro... Maar zoals de meesten al gezegd hebben, ik zou niet besparen op een buggy. Wij hadden eerst ook een goedkope buggy van 50 euro.. maar wat een onding!! Dus als ik jullie was zou ik geld gaan bijleggen
Wij hebben de chicco liteway, heel blij mee! Hadden eerst een koelstra gekocht, wat een onding! Ingeruild voor de chicco en al heel veel gebruikt. Loopt licht, makkelijk in en uit te klappen . Succes met oriënteren
Wij hebben de nuna pepp. Het was de investering meer dan waard. Je kunt hem heel makkelijk met 1 hand besturen. En makkelijk op te vouwen, tevens aan de fiets te vervoeren.