Vermoeid

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Jebb, 22 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jebb

Jebb Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik kan mij niet voorstellen dat er nog geen zelfde onderwerp is, maar de de zoekfunctie en het bladeren op het forum doen wat vreemd.

Ik ben nu bijna 15 weken zwanger. Vanaf deze periode zou je ongeveer wat meer energie moeten krijgen als je de verhalen mag geloven.
    Nu is het zo dat ik dus helemaal geen energie heb. Elke dag rond 15.00 uur stort ik helemaal in! Ik weet wel dat elk lichaam anders is, maar vind het toch erg vervelend.

's Ochtends probeer ik altijd wel dingen in te plannen. En dan rond 14.00 uur ga ik lunchen en zit ik dus op de bank. En 15.00 uur zit ik gewoon te knikkebollen en te vechten tegen de slaap.
    Ik heb nu vakantie nog twee weken en moet daarna weer fulltime aan de slag.

Aan de ene kant heb ik zoiets, ik heb nu de gelegenheid nog om te rusten dus moet ik daar maar gebruik van maken. Aan de andere kant: over twee weken kan ik ook niet meer slapen, dus ik moet er nu niet aan toegeven..
    Hoe denken jullie hierover?

2. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Luister naar je lichaam het belangrijkste je bent niet voor niets zo moe als het nog erger word zou ik voor de zekerheid toch even de vk bellen misschien een vit D tekort kan je heel moe van worden

3. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Hey,

Vervelend! Herkenbaar ook!! Bij mijn eerste 2 zwangerschappen stortte ik pas tegen 20 uur in de avond in als een pudding, bij deze heeft het ruim 17 weken geduurd voordat ik me goed voelde, en ook " wakker" bleef...het kan dus nog zijn dat je je fitter gaat voelen. Misschien ijzer tekort? Probeer gevarieerd te eten met heel veel groene groenten en bonen, dat hielp mij in ieder geval enorm....zo min mogelijk suikers, want daar werd/ word ik doodmoe van....

4. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Denk er ook aan dat je wettelijk recht hebt op extra pauze als je zwanger bent. Ik geloof zo'n 1,5 uur per dag. Misschien kan je die tijd gebruiken voor een middagdutje, als jou soort werk dat toe laat. Wel altijd in overleg met je werkgever natuurlijk!

5. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Die vermoeidheid is hier ook volop aanwezig. In overleg gegaan en ben nu de eerste die naar huis mag etc. Werk dan wel in de horeca. Maar houdt het wel in de gaten te veel moe zijn schijnt ook niet goed te zijn

6. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik had het ook, gaat nu gelukkig beter.
    Ik stortte s middags echt in, met name op werkdagen en moest dan ook nog 3 kwartier naar huis rijden.
    Pauze op m'n werk schoot voor mij niet op, dus heb met m'n werkgever overlegd en kon 2 dagen per week een uurtje eerder naar huis. Dat uurtje gebruikte ik om te slapen. M'n man was dan ook stil als hij thuis kwam, waardoor ik 2 uur heerlijk kon bijslapen.

Had trouwens wel een laag ijzergehalte, maar niet te laag. Heb voor de zekerheid af en toe wat roosvicee ferro gedronken (niet te veel!!), ik had het idee dat dat ook hielp

7. Islah

Islah Niet meer actief

Eigenlijk heb ik dat de hele zwangerschap al... Al was het in het begin (en een paar weken na mijn operatie die ik kreeg bij 12 weken) nog wel veel erger. Maar ik ga regelmatig dus een uurtje liggen in de middag, mijn man werkt op het moment niet dus wat dat betreft ben ik wel blij dat dat even kan. Er zijn soms ook wel dagen dat ik wat meer energie heb en ondanks dat mijn HB nu weer goed is, is de moeheid toch wel gebleven.

Deel Deze Pagina