Hoi meiden. Gisteren ben ik met mijn Binkie bij de fysio geweest. Hij is nu ruim 14 maanden en wat ging er een wereld van herkenning voor me open. Ik had gevraagd om een intake omdat ik geen goed gevoel had bij het proberen staan van Binkie. Hij vind het niet fijn en ik heb het gevoel dat hij het wel kan maar niet wil. En ja hoor mijn gevoel heeft me niet in de steek gelaten. Ze had al snel door dat B. zijn gewrichtjes hypermobiel zijn. Hij kan ze alle kanten op draaien en dat is een van de kenmerken. Ook heeft hij problemen met het verwerken van tactiele en sensorische prikkels. We merken bijvoorbeeld dat hij van aanrakingen zoals masseren, tanden poetsen, neus poetsen, haren kammen, nageltjes knippen enzo, heel erg overstuur raakt. Hij wil liever niet kroelen. Als hij dat wel doet is het op zijn initiatief, of dan is hij moe of niet lekker. De doorbloeding van zijn handjes en voetjes is niet goed. Dat kan te maken hebben met het feit dat hij snel last heeft van temperatuurswisselingen. Momenteel (in de winter) heeft hij heel veel last van kou. (ondertemp) Dit was de bevinding van de fysio en ik kan me daar helaas heel goed in vinden. Het klopt gewoon allemaal. Als hij gaat staan voelt het net als wij bijv. een slapende voet hebben. Dat doet voor een Uk gewoon pijn. Nu heb ik oefeningetjes mee gekregen voor thuis en over twee weken gaan we weer. Wie herkent hier iets van bij zijn eigen kindje?
Hai, Wat fijn dat je gevoel bevestigd is geworden! Met therapie kom je een heel eind met hypermobiliteit gelukkig. Groetjes Mik