Dag dames, Ik ben inmiddels 33 weken zwanger en heb sinds een week of 2 regelmatig harde buiken. Afgelopen vrijdag ben ik getrouwd en daarvoor moest nog vanalles geregeld worden en ben ik dus druk in de weer geweest. Vrijdag heb ik dan ook veel harde buiken gehad, maar dat kwam in mijn ogen door de drukte, veel staan, rondlopen enz. Ik heb dit weekend mijn rust gepakt, lekker op de bank gehangen en ook gisteren vrijwel niets gedaan. Toch heb ik nog steeds best veel harde buiken. Werken doe ik al een aantal weken niet meer (contract niet verlengd), thuis doe ik rustig aan en alles gedoseerd. Vandaag heb ik niet meer gedaan als wat eten klaarmaken, op en neer naar de keuken voor wat drinken en op de bank zitten. Toch hoef ik maar even de trap op te lopen of even iets op te ruimen en ik heb al een harde buik. Pijnlijk zijn ze niet, alleen vervelend dus ik maak me er niet echt zorgen om, maar vraag me nu wel af of het normaal is om zo vaak harde buiken te hebben. Alvast bedankt!
Hier ben ik ook wel benieuwd naar...ik ben nu zelf 24 weken zwanger en ben gastouder. En merk nu al best wel met enige regelmaat wanneer ik vaak op een dag moet bukken, tillen of traplopen dat mijn buik al gauw gespannen staat (hoe ik het laatste keer omschreef was het volgens vk ook een harde buik) Maarja, ben pas 24 weken en probeer overal zoveel mogelijk rekening mee te houden, maar ik kan niet zomaar alles links laten liggen helemaal niet met de kleintjes over de vloer...
Hoi, Ik klop hier ook regelmatig aan bij de verloskundige met dit onderwerp... Zolang ze niet pijnlijk zijn en er regelmaat in zit (bv om de 5 min voor 1,5 uur lang) is dit normaal. Als je ze echt hebt met veel bewegen en bukken, toch proberen dit minder te doen. Maar als je ze zoals bij mij ook hebt, bij het zitten op de bank. Is het gewoon een gevoelige baarmoeder. Of een blaasontsteking? Daar al aan gedacht?
Ja ook mijn verloskundige zei dat zolang er een verklaring voor is zoals: te druk,te snel bewegen, bukken,volle blaas en ze niet met regelmaat komen en niet pijnlijk zijn is het niet erg. En idd er is kans dat het door een blaasontsteking komt dus je kan even laten testen. En verder veel rust nemen heb je de ene dag meer nodig als de andere dag. Ben zelf 36 weken zwanger trouwens. Groetjes
Oké ik heb het vooral met draaien in bed, opstaan en trap lopen, maar dat is dus niet echt iets me zorgen over te maken.