Cola slecht?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Parels, 26 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Parels

Parels Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.337
    0
    0
    Zuid Holland
    Sinds vandaag weet ik at ik zwanger ben.
    Nu begin ik natuurlijk fantatiek te kijken naar wat allemaal wel en wat niet mag.

Nus is het zo dat ik weleens gehoord heb dat veel cola slecht kan zijn voor het beebje.
    Aangezien ik toch best redelijk wat cola drink, zo'n 2 a 3 glazen op een dag, als ik heel de dag thuis ben of in het weekend, zelfs soms nog wel meer!
    Mijn vraag is dan ook, denken jullie dat dit te veel is, en zo ja hoeveel zou ik wel kunnen drinken, of beter gewoon helemaal stoppen met cola drinken en gewoon af en toe eens een glaasje?

2. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    ik drink ook zoveel cola hoor.

Van harte trouwens.

3. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    Volgens mij kun je cola met koffie vergelijken, het mag wel maar niet te veel. Van koffie adviseren ze je 2 tot 4 koppen per dag. Maarja in 'n kop zit niet zoveel als in 'n glas !

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik heb ook liters cola gedronken in de hele zwangerschap van youame

5. Parels

Parels Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.337
    0
    0
    Zuid Holland
    Dus waarschijnlijk kan ik het gewoon blijven drinken, het is natuurlijk nooit erg gezond, maar vind het zo lekker, bijna verslavend! Baal al als het op is en ik vergeten ben boodschappen te doen die dag :oops:

6. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Niet al te fanatiek kijken! :)
    Gewoon lekker een colaatje drinken, maar wel oppassen!
    Niet te snel te snel drinken,

want dan ga je boeren. ;)

7. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Ik kwam er laatst achter dat het tegen me hoofdpijn werkte dus drink ook gewoon cola wel niet zo veel als voor de zwangerschap maar die het wel hele dag met koppijn is ook niks

8. Parels

Parels Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.337
    0
    0
    Zuid Holland
    hihihi, die is leuk! Zal er erg in houden ;)

9. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Ik drink sinds ik weet dat ik zwanger ben caffeine vrije cola. Maar2 of 3 glaen met maakt volgens mij niet uit, als je er dan ook maar niet nog veel koffie en/ofthee bij drinkt. Ik drink ook zeker 2,5 liter thee op een dag en dat probeer ik nu ook deels te vervangen voor kamillethee....
    En naturlijk gefeliciteer.

10. Parels

Parels Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.337
    0
    0
    Zuid Holland

Misschien heb ik daarom nooit hoofdpijn? Als ik het wel heb, zal de cola wel op zijn geweest haha :p

11. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik dronk ook heeeeeeeeeeel veel cola (light)
    Nu niet meer....omdat cafaine niet al te best schijnt te zijn ( de een zegt van wel de ander zegt van niet) maar ik ben er dus wel mee gestopt en drink nu cafaine vrije cola...net zo lekker en goed voor de beeb en mij :D

12. Parels

Parels Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.337
    0
    0
    Zuid Holland
    Voor de zekerheid misschien dan ook maar eens caffeine vrije cola gaan proberen!

13. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Jaaa lijkt ietsjes zoeter als gewone cola...maar goed te doen hoor :D

14. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    Google eens op inet...heb ik ook gedaan nadat mijn vriend me duidelijk maakte dat ik geen cola meer mocht drinken! ik dacht dat hij gewoon aan het overdrijven was, maar er is 1 of ander onderzoek erover.. weet even niet welke die wel aangeven dat het niet goed is voor de ontwikkeling van je beeb...

toen ik dat had gelezen, heb ik meteen geen cola meer gedronken..nu mis ik het ook niet meer...
    natuurlijk zal een glaasje hier en daar niet uitmaken, maar als je iedere dag een paar glazen drinkt lijtk het me niet ok..

15. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
  16. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Sinds ik zwanger ben was ik al gemindert met cafeine houdende dranken (koffie, thee, cola) Maar sinds ik dat onderzoek gelezen heb ben ik geheel gestopt en drink alleen nog cafeine vrije drankjes. Het is misschien een kleine kans dat t mis gaat. Maar dat is met rood vlees enzo ook. En dat eet je toch ook niet meer als je weet dat je zwanger bent?

17. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    idd

18. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Ja, maar waar is dit op gebaseerd? Is er een onderzoek naar gedaan? Onder hoeveel zwangeren? Hoe lang zijn zwangeren gevolgd?

Ik zie in dat artikel alleen staan "ze gelooft" en "volgens haar".

19. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    google'en

20. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik heb dit op Nu.nl gelezen een tijdje terug en sinds dien heb ik dus geen cafeine meer aangeraakt. Heb al 1 miskraam gehad en als ik meer kans loop door cafeine gebruik dan laat ik die paar kopjes die ik drink wel achter wege.

Nieuws bericht:

Cafeïne gevaarlijk tijdens zwangerschap
    Uitgegeven: 21 januari 2008 16:50

CHICAGO - Vrouwen hebben een verhoogde kans op een miskraam als zij in de eerste maanden van hun zwangerschap dagelijks veel dranken met cafeïne drinken.
    Inertia Stock

Vrouwen die tweehonderd milligram cafeïne (twee kopjes koffie) of meer per dagen drinken, verdubbelen het risico in vergelijking met vrouwen die helemaal geen cafeïne nuttigen.

Dat meldden onderzoekers in de Verenigde Staten maandag. De wetenschappers spraken over "overtuigend bewijs" na onderzoek bij ruim duizend vrouwen. Om elk risico te vermijden, zouden vrouwen de eerste vijf maanden van hun zwangerschap elk drankje met cafëine moeten vermijden.
    (c) ANP

Bron:nu.nl

Deel Deze Pagina