Tip tegen kapotte billen, zo zielig

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Loe, 20 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

de antischimmel creme helpt nu al heel goed!

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63

sudocreme heeft ook behoorlijk wat zink in het. zink producten zijn om te voorkomen dat schimmel infectie begint. maar als de billen eenmaal kapot zijn dan prikt zink heel erg en helpt niet met de genezing.

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    geweldig!

4. Loe

Loe Niet meer actief

Helaas. Het leek vanochtend minder, maar toen hij vanmiddag wakker werd uit zijn slaapje, kreeg ik op de babyfoon geen gezellig babbelend jongetje, maar een zielig huilend jongetje. Zo sneu. Toen ik binnenkwam, begon hij heel hard te huilen. Wat bleek: hij had, zoals meestal, een poepje gedaan en dat zuurt natuurlijk in die huid. Zo sneu! Brullen. Ik heb m direct in lauw koud water gezet in bad met zijn billen. Toen stopte hij met huilen. Ach goss, had zo'n meelij met hem.

Toen toch maar voor de zinkzalf gegaan met hem naar de winkels. Volgens de apotheek zit er in Swaab zinkzalf niets anders dan gewone zinkzalf met dezelfde hoeveelheid zink. Ik heb dus natusan gekocht. Nou, we kwamen thuis, ik heb verschoond, die zalf er zachtjes op: hij begon te krijsen!! Ach hemel, da's het dus duidelijk NIET! Weer in het koude water, dit keer maar snel de gootsteen.

Toen maar de huisarts gebeld: tja, was half vijf, de ass zei dat ze waarschijnlijk geen tijd meer hadden. Huisarts was aan het bellen en zij moest nog tig dingen doen. Anders lag er morgen was klaar. Zij belde toch nog terug, vas.eline lid.o.cai.ne creme lag klaar. Ik had intussen mijn apotheek gebeld, die zeiden dat je in het luiergebied als het een schimmel is, geen miconazol krijg, maar ketoconazol. Ik heb dat nog liggen, voor mijn voeten toevallig. Ik nog gevraagd of het geen andere sterkte had dan oid. maar nee, exact dezelfde creme. Nou, mooi.

Begint mijn zoontje weer heel hard te huilen als ik hem uit de auto wil halen. Wat blijkt: weer een poepje. Arme jongen. Weer in bad dan maar. Klein laagje koud water. Goed afgedroogd, dan op goed geluk maar eerst de keto.cona.zol erop (vas.eline. lid.o.caine doet verder niks, werkt alleen verzachtend en vaseline sluit volgens mij helemaal af, dat gaat branden daardoor dus probeer ik eerst de ketoco.nazol. Ik zoontje gevraagd bij beetje smeren: gaat het goed? Ja. zie hij. Nu maar afwachten.

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ketanozol is hetzelfde volgens mijn HA. antischimmel. na slapen is het altijd erger dan normaal.zo broeit er heel veel in de luier. en zoals ik zei het gaat niet zomaar weg en met zure poep kan het binnen 5 minuten helemaal open gaan helaas.(hebben wij mee gemaakt.)lidocaine is verdovend middel. is dus tegen pijn. ik zoi geen zinkzalf doen als de billen open zijn.

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    arme jongen. heeft hij diarre?dan munt thee maken. met munt bladeren hete water, af laten koelen.
    banaan laten eten. dat is verstoppend.

7. Loe

Loe Niet meer actief

nee, geen diarree, wel redelijk vast. Maar de zuurgraad van de poep doet hem gewoon pijn op de huid.
    We mogen zo naar de HAP. Ik weet het echt niet meer. Het zit nu ook op zijn balletje. Toch een schimmeltje?

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja het is echt schimmel. we zijn n keer ook naar hap gegaan. er is ni veel te doen. wat mijn zoontje van hap kreeg was hyrocortison zalf en dat een keer op smeren was echt al de huid helemaal open. zoon heeft rood haar en daarbij passende gevoellige huid. kan heel veel dingen ni zo goed verdragen.

schimmel lijkt op sommige momenten erger het is de levensduur van die candida denk ik. maar met schimmel creme doodt je steeds meer en het duurt dus n tijdje dat t echt weg is.

naar hap gaan geeft me altijd goed gevoel.maar eigen HA is altijd beter.

9. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    maizena!!!

grootmoedersmiddeltje! Werkt als een tierelier....erop strooien, beetje er in `kloppen` en wat in de luier en je zult het resultaat zo zien. mijn zoon had eergisteren ook kapotte billen, met maizena is het heeeeeel veel minder/tot bijna weg!

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Geen billendoekjes gebruiken, maar gewoon zo'n hydrofielwashandje met wat water of inderdaad met zijn kont even in een badje. Daarna droogföhnen i.p.v. afdrogen (natuurlijk niet te heet).
    Mijn zoontje heeft het ook eens heel erg te pakken gehad, toen gebruikte ik ook heilwolle : Heilwolle

11. Loe

Loe Niet meer actief

maizena gebruiken we altijd al.
    Het was inderdaad schimmelinfectie. We hebben ketoconazol gekregen. Blijven smeren. We gebruiken nu ook even geen doekjes, alleen water.
    Hoop daat het morgen beter gaat met de kleine beer.

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    je moet echt vaker verschonen. 10 keer per dag! 3 keer antischimmel(ook 1cm buiten rode huid aan de randen) heb je n po?voor de TV zetten kindje er op blote billen TV kijken! elke keer maizena bij verschonen. het duurt echt n tijdje, omdat er steeds nieuwe schimmels groeien. elk minuut zonder luier telt mee tegen schimmels.

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    wel jongens po nemen als je er 1 gaat kopen.

14. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Op zo'n moment niet zelf dokteren maar langs de ha gaan.

Zoontje had het vorige week, roodheid rond de billen piemel liezen kwam opzetten. Huid was een beetje kapot aan het gaan.
    Van de ha een zalfje gehad en binnen no time was het weg.

Tevens gebruikte ik geen lotiondoekjes meer maar oliedoekjes.

Lotiondoekjes alleen nog bij poep, waarna ik dan de billetjes droog wrijf met een hydrofiel.

15. Loe

Loe Niet meer actief

Jongens po? Dat ken ik niet.......:)
    Hij zat op de po voor Bumba, maar ging aan de schuif met de po haha. Zal wel weer overal en nergens plasjes worden, net als gisteren. Maar nu wel met badhanddoek op de bank!;)

16. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    zinkoliepasta werkt hier nog steeds het beste bij open billen!! kan je nog eens proberen als de schimmel weg is!

17. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    jongens po heeft n verhoogde voorkant zodat plas binnen blijft. vaak is er geen verschil.maar sommige hebben dus hele lage meisjes po.is ni goed vr de jongens die nog niet piemel met hand kunnen richten.

18. Loe

Loe Niet meer actief

ok. dan heeft onze po ook, das er misschien wel eentje dan.

Zinkoliepasta? Welk merk is dat?

19. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    je kunt als de billen weer helemaal goed zijn smeer je nog 1 week door met antischimmel.daarna kun je naar zinkolie(pasta)gaan om voor te komen dat het terug komt.

20. Loe

Loe Niet meer actief

zinkoliepasta? Ik ken alleen zinkzalf. Welke merk heeft de zinkoliepasta? En werkt dat nog beter dan bepanthen dan?

Deel Deze Pagina