Lastig hoor!!! Mijn rust en regelmaat, dat ik vanaf vandaag na een week ziekenhuisopname weer wil "invoeren", is verschonen, voeden, 30 min rechtop knuffelen en bij vermoeidheidssignalen naar bed. Maar hoe doen jullie dat als ze tijdens de 30 minuten rechtop, die toch echt worden geadviseerd bij refluxkinderen, begint te gapen? Bij dochter begint dit meestal al na een minuut of 10-15.... Dan kan ze dus echt nog niet naar bed ivm reflux... Iemand tips hoe ik hier, met een refluxkindje, de rust en regelmaat kan toepassen???
Hier ook een reflux baby... Herkenbaar, ik laat haar dan op mijn arm in slaap vallen. En leg haar na genoeg schuin omhoog gehouden te hebben in bed.
Wat wij deden toen Thirza nog geen nexium kreeg, was haar schuin op de arm in slaap laten vallen, daarna arm + Thirza in bedje, even wachten dan stukje bij beetje je arm weg halen werkte soms maar meestal sliep ze op mij. Sinds de nexium is ons meisje een ander kind, en sinds een paar dagen slaapt ze zelfs overdag in haar bedje ipv op mij, een echt wonder voor ons.
Krijg je nu helemaal geen medicijnen voor de reflux? Dat is echt niet te doen....Wij konden echt niet zonder de Nexium, ze hebben zoveel pijn en last van het maagzuur anders. Na drie dagen Nexium en rust en regelmaat hadden we echt een ander kind maar zolang dat maagzuur blijft komen wordt dat wel heel lastig. Ik snap niet wat er tegen is op Nexium? heel veel kleintjes krijgen het. Ik zou een second opinion bij een andere kinderarts vragen...
Ik heb Omeprazol! Volgens de kinderarts hetzelfde als Nexium. Maarfoed ik lees zo vaak verhalen over Nexium die goed aanslaat. De Omeprazol helpt wel wat maar Nexium lijkt me wel het middel maarja.
Ik had dat probleem ook altijd. Hier sliep hij ook meestal bij mij. Nog steeds zijn favoriete slaapplek overigens maar hij slaapt tegenwoordig ook in bed. Zijn inmiddels ook gestopt met de medicijnen en lijkt tot nu toe een succes! Nexium deed hier ook wonderen!
Nexium is het merkproduct, omeprazol de werkzame stof. Het is dus grotendeels hetzelfde, er zit alleen vaal verschil in hulpstoffen en soms toedieningsvorm. Wij kregen echt nexium in poeder en voor zover ik begreep zat je vanwege de toedieningvorm en dosering daardoor aan nexium vast..... Wat betreft het rechtop houden na de voeding, zou een draagzak/ doek niet iets voor je zijn?
Herkenbaar, mijn zoontje (8weken) valt ook vaak tijdens het rechtop houden van 30 minuten bij mij in slaap. Natuurlijk erg gezellig maar zo leert hij moeizaam zelf in slaap te vallen. Soms slaapt hij door in zijn bedje als ik hem neerleg, soms ook niet. Ik blijf nu dan in de slaapkamer en doe wat klusjes of ik leg hem beneden in de wandelwagen. Of ik wacht langer dan 30 minuten zodat hij dieper in slaap is. Ik heb ranitidine (zantac maar dan zonder alcohol) en sindsdien kan hij langer in zijn bedje liggen zonder dat het maagzuur omhoog komt. Mijn zoontje heeft verborgen reflux. Hierdoor durf ik hem nu ook langer te laten huilen/jengelen in zijn bedje omdat ik weet dat hij niet gelijk 'stikt' in wat omhoog komt. Dat vond ik zo hartverscheurend om te zien en daardoor pakt ik hem vaak ook weer op. Ik zou zeker bekijken of medicatie mogelijk is!!! Bij mij een wereld van verschil!
Mijn meisje ging goed slapen toen ik haar op haar buik liet slapen, dit schijnt voor de meeste reflux babies het fijnste te zijn. Nu ze op haar buik slaapt (in combinatie met nexium) kan ik haar als ik wil ook gelijk na een fles wegleggen.
Gelukkig geen ervaring met reflux, maar wat betreft het slapend in bed leggen.. Je kan proberen of het werkt om je handen losjes op hoofd en buik (of rug) te leggen en dan langzaam los te laten.
Hier valt onze kleine man op de arm inslaap Daarna na eigen bed( heb een handoek Onder zijn matrasje liggen dat ie schuin ligt ) Verder medicatie verhoogd ivm met het weg vallen van de v Reflux