Welke elektrische fiets?

Discussion in 'De lounge' started by Mississippi, Jun 21, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Ik had mijn zinnen helemaal gezet op de Sparta Amazone 4 life smart en gisteren besteld, nu kreeg ik vandaag bericht dat de accu’s niet leverbaar zijn voor onbepaalde tijd... Ik ben dus op zoek naar ervaringen met andere elektrische fietsen, maar zie door de bomen het bos niet meer door het gigantische aanbod! Wie helpt mij?

De fiets mag rond de 2000 euro zijn, ik ga hem gebruiken voor woon-werkverkeer (35 km per dag), maar ook moeten de kindjes meekunnen (dus voor en achter een zitje) en dan nog comfortabel en stabiel fietsen. Wie heeft tips? Of juist merken/type fietsen die ik niet moet kiezen? Alvast bedankt!

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Mijn ouders en schoonouders hebben stella fietsen.
    Zijn daar erg tevreden over.

Mississippi likes this.
  3. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

Jan 11, 2019
    12,256
    12,632
    113
    Female
    Hier ook stella! Super fijne fiets ze hebben ook speciale mama fietsen. Ik heb een gewone waar ook zitje op kan, en dan een dubbele standaard ipv enkele die ik nu heb.

Mississippi likes this.
  4. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Thanks! Ik had juist begrepen dat Stella fietsen niet zo best zijn en ook qua service veel klachten op internet gelezen, maar ga eens kijken!

5. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
  6. AnnemarieK77

AnnemarieK77 Actief lid

Jun 6, 2019
    324
    489
    63
    Female
    Ja, ik heb nu alleen nog achter, maar had eerst ook voor een zitje.

7. Lavita

Lavita Bekend lid

Aug 23, 2016
    909
    953
    93
    Gazelle Grenoble C7+ HFP

Mississippi likes this.
  8. smax

smax Fanatiek lid

Feb 15, 2018
    1,955
    1,042
    113
    Female
    Ik heb van de week op een Stella fiets gereden en ik was er ook niet heel tevreden over.
    De fiets die m’n moeder heeft is vele malen fijner. Alleen geen idee waar die van is.

Mississippi likes this.
  9. sannever

sannever Fanatiek lid

Jan 22, 2014
    1,784
    1,580
    113
    Female
    Thuis
    Je kan toch het beste proef fietsen bij een goede fietsenzaak ,de meeste fietsen zaken verlenen echt geen service aan fietsen die via internet besteld zijn of alleen tegen een meerprijs.Een kennis van me heeft een eigen fietsenwinkel en hij weigert internetfietsen, net als vele concollega's van hem.
    Persoonlijk vind ik bij fietsen dat je een fiets echt moet proberen, net als bv schoenen en een auto.
    Ik heb zelf geen elektrische fiets maar ik vind Cortina en Vogue hele mooie fietsen hebben.

10. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Ja idd, want ik het destijds ook een andere op het oog, maar die had zo n rare zit. Ik ben voor een Batavus CNCTD e go. Prima fiets, er kunnen 2 zitjes op en een krat voorop. Vooral die krat is ideaal, schoolraden van de kinderen kunnen erin, boodschappen en zo. Alleen het frame is vrij stug, waardoor je soms erg stuitert over hobbels, tramrails enzo.

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,139
    8,870
    113
    Wij hebben Forza fietsen, zelfde idee als Stella, maar de service schijnt beter te zijn. (Sowieso nog geen ervaring mee, maar kan het natuurlijk ook niet vergelijken, want ik heb geen Stella fiets. ;))

12. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    3,393
    1,595
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb vorige week deze besteld, had een beetje dezelfde wensen als jij.
    Zat eerst aan de "gazelle grace" te denken, maar volgens de verkoper heeft deze cortina een betere motor. Had je je al een beetje verdiept in voorwielmotor/middenmotor?
    Ik zou je ook aanraden om een paar fietsen te proberen.
    Ik ben voor deze gegaan vanwege de mogelijkheid om vooraan een mand/krat te plaatsen. Het zou kunnen dat ik het vertikale deel van de bagagedrager voorlopig moet verwijderen om een kinderstoeltje voorop te zetten, maar dat stoeltje kan toch niet lang meer gebruikt worden. Ik vond hem heel fijn fietsen, maar heb hem dus nog niet in huis.
    En je krijgt nu gratis een grotere accu op de website waar ik hem gekocht heb. Ze hebben ook fysieke winkels om uit te testen en voor service.

Attached Files:

13. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Hier heeft de fietsenmaker mij voordrager wat naar voren geplaatst door er een soort verlengstukje tussen te zetten. Ik kan dus een krat en een voorzitje.

14. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

Jun 2, 2015
    3,393
    1,595
    113
    Noord-Brabant
    O dat is een hele goede tip, thx!

15. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

Jul 25, 2010
    602
    79
    28
    Kijk uit met Stella fietsen. Niet dat ze heel slecht zijn ofzo maar zodra je er een aan wil schaffen dan rennen ze voor je ,maar als er wat mee is kan het zo weken duren voor ze keer opgehaald worden .
    En bij de meeste fietsenmakers hoef je er niet mee aan te komen.

Hier hangen al stickers op lantaarnpalen met de tekst "koopt u een Stella fiets dan kunt er er nergens mee terecht .

16. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb een gazelle chamonix met een accu 'goud'.
    Erg fijne fiets!
    Komt gewoon bij de lokale fiets winkel vandaan, want als er wat mee is, dan laten fiets webwinkels het nog wel eens afweten.

Share This Page