Hoi, het maakt waarschijnlijk weinig uit maar vroeg me af welke kinderziekte dit zou kunnen zijn? Dochter 9 maanden is al zo'n 2 weken verkouden. vrijdagavond had ze 40 koorts Dag erna begon de uitslag op haar benen en armen en heel licht op romp. Gisteren armen en benen helemaal onder (goed zichtbaar) en op de romp blijft lichte uitslag. sinds vandaag ook uitslag in het gezicht. koorts is na die vrijdag licht gezakt en blijft hangen rond de 38.7. Ze eet en drinkt verder wel goed. Ik kees overal dat de uitslag meestal eerst in het gezicht begint dus ben nieuwsgierig wat dit is? Of misschien toch gewoon de 6e ziekte met een ander verloop??
Foto's geven niet het juiste beeld: Op de armen en benen is het dus feller rood en bijna alles onder en op de romp minder duidelijk zichy
Dat vermoeden had ik dus ook al maar dan verloopt alles anders dan beschreven staat vandaar de twijfel ; -Maar 1 dag hoge koorts - koorts daarna niet weg maar lager - vlekjes beginnen op armen en benen - op romp juist weinig zichtbaar -als laatste vlekjes in gezicht Maar zal dus toch wel ja
Hier twee weken geleden hetzelfde, alleen dus geen hoge koorts. Eerst verkouden en rode vlekjes in het gezicht. Die trokken weg. Volgende dag vlekjes op armpjes, beentjes en later ook op de romp. Precies zoals op jouw foto's. Weinig eetlust, jengelig, maar geen koorts. Denk dus ook zesde ziekte, maar dan inderdaad ook met een wat ander verloop...
Er zijn wel meer vlekjesziektes. 5e ziekte, mazelen? Waterpokken heeft blaasjes dus is het niet op de foto's te zien. Hoe verloopt rode hond? De andere ziektes kan ik zo direct niet noemen maar er zijn er nog dus.
Ons meisje had het zelfde vorige week, leek ook op de zesde ziekte alleen bleven de vlekjes veel langer. Volgens de huisarts een virale infectie. En toen kreeg ik ineens heel veel rode vlekken, nog erger als dl, maar was wel met twee dagen weer weg.